A Volkswagen AG és a Ford Motor Company ma nyilvánosságra hozta az első hivatalos megállapodások létrejöttét azon átfogó szövetség keretében, amelynek célkitűzése az érintett társaságok versenyképességének javítása, ezenkívül a vásárlók jobb kiszolgálása az iparágban zajló villámgyors változások korában.
A Volkswagen vezérigazgatója, Dr. Herbert Diess és a Ford vezérigazgatója, Jim Hackett megerősítették, hogy a két társaság áruszállító haszonjárművek és közepes méretű pick up-ok együttes fejlesztését tervezi a teljes körű piacokra – akár már 2022-től kezdődően. Ez a szövetség számottevő növekedést hoz a sorozatgyártás volumenében, rendbe hozza a működés hatékonyságát, és biztosítja mindkét társaság részére, hogy együttes befektetésekkel fejleszthessenek ki jellegzetes, és modern technológiákat kínáló új modelleket.
Az üzemek várakozása alapján az áruszállítók és pick up-ok kapcsán megvalósuló partnerség 2023-tól kezdve hoz ezt követően magasabb, adózás előtti működési eredményt.
Ugyanakkor a Volkswagen és a Ford szándéknyilatkozatot írtak alá arról, hogy feltárják az együttműködési lehetőségeket az elektromos járművek, az önvezető járművek és a mobilitási szolgáltatások területén, és már el is kezdték a potenciálok vizsgálatát. Mindkét társaság kijelentette, hogy az elkövetkezendő időszakokban újabb fejlesztési programokra is nyitottak. A két cég munkatársai a következő hónapok alatt tovább dolgoznak ezek részletein.
„A következő években ez a szövetség mindkét vállalatnak nyújt támogatást ezt követően értéket teremteni, azonkívül kielégíteni a vásárlók és a társadalom igényeit,” nyilatkozta Hackett. „Ez számottevő javulást hoz a működés hatékonyságában és nyújt támogatást mindkét cég egészségesebb működésében, ugyanakkor mindazonáltal arra is lehetőséget ad, hogy együttműködjünk a mobilitás előttünk álló korszakának formálásában.”
Diess hozzáfűzte: „A Volkswagen és a Ford a vásárlók milliónak jobb kiszolgálása érdekében hasznosítják egyesített forrásaikat, innovációs képességeiket és egymást kiegészítő piaci pozícióikat. Ezzel egy időben ez a szövetség képezi a versenyképesség javítására irányuló erőfeszítéseink magját is.”
A szövetséget – amelyiknek nem képezi részét a két cég közti kereszttulajdonlás – egy együttes bizottság felügyeli ezt követően. Ezt a bizottságot Hackett és Diess vezeti, és mindkét vállalatból helyet kapnak benne vezető tisztségviselők.
Kooperáció az kishaszonjárművek és a pickupok területén
A Ford és a Volkswagen szintúgy sikeres haszonjármű és pick up üzletágat működtet az egész világon, olyan neves típusokkal, mint a Ford Transit modellcsalád és a Ranger, azonkívül a Volkswagen Transporter, a Caddy és az Amarok.
A két cég együttes kishaszonjármű értékesítése csaknem 1,2 millió darabot tett ki 2018-ban nemzetközileg, ami az iparág legnagyobb volumenű együttműködését jelentheti a gyártási darabszámok kapcsán.
A várakozások alapján a következő öt évben mind a közepes méretű pick up-ok, mind ugyanakkor az kishaszonjárművek iránti teljes körű kereslet növekedni fog. Ez a szövetség biztosítja az üzemek részére a fejlesztési költségek megosztását, gyártási kapacitásaik jobb kihasználását, termékeik képességeinek és versenyképességének javítását és a költséghatékonyabb gyártást, míg a járművek még mindig megőrzik az adott márkára sajátos karakterüket.
A szövetség keretében a Ford tervezi ezután mindkét társaság közepes méretű pick up modelljeit, amelyek várhatóan már 2022-ben megjelenhetnek a piacon. Az elképzelések alapján a Ford tervezi az európai piacra szánt nagyobb áruszállítókat, a Volkswagen feladata mindazonáltal egy települési kisáruszállító kifejlesztése és gyártása lesz.