Csúcsminősítés a modern Škoda ENYAQ iV részére: a független Európai Újautó-értékelési Program (Euro NCAP) tesztjein a legmagasabb, azaz ötcsillagos minősítést szerzett a márka új elektromos SUV-modellje, amely a megszerezhető pontok összesen 86 százalékának begyűjtésével az aktuális a legszigorúbb biztonsági előírásoknak megfelelő járművek közé sorolható. A Škoda ENYAQ iV azonkívül a felnőttutasok védelme kapcsán elért 94, emellett a bennülő gyerekek tekintetében produkált 89 százalékos értékével az Euro NCAP tesztek korábbi legjobb eredményével zárt. A Volkswagen Csoport Moduláris elektromos platformjának műszaki alapjaira épülő első Škoda ezáltal az ütközésbiztonsági referenciateszt követelményrendszerének szigorítását követően is gyarapította a Škoda-modellek legmagasabb minősítéseinek sorát. Az eddigiek alatt például a márka „bestsellere”, a Škoda OCTAVIA, sőt még a kompakt SCALA, ezenfelül a KODIAQ, KAROQ és KAMIQ SUV-modellek szereztek ötcsillagos minősítést.
Amint Johannes Neft, a Škoda AUTO igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja nyomatékosította: „Nagy örömmel tölt el minket a korszerű Škoda ENYAQ iV az Euro NCAP tesztek esetén szerzett ötcsillagos minősítése, s különösen büszkék vagyunk a felnőtt- és gyerekutasok védelmének területein elért eredményeire. Jól mutatja ügyfeleink és a közlekedés többi résztvevőjének biztonsága iránti elkötelezettségünket, hogy a vizsgálati státuszok tavalyi szigorítását követően is folytatni tudtuk modelljeink ötcsillagos eredményeinek sikersorozatát.”
A korszerű Škoda ENYAQ iV különösen utasai védelme tekintetében ért el kiemelkedő eredményeket az Európai Újautó-értékelési Program (European New Car Assessment Programme; Euro NCAP) globális ütközési és biztonsági tesztjein. A felnőtt bennülők védelme kapcsán elérhető pontok 94 százalékával, ezenkívül a gyerekutasok védelméért megszerezhető pontok 89 százalékával az első tisztán elektromos, akkumulátorhajtású Škoda-SUV abszolút csúcsértékeket produkált az Euro NCAP tesztek 2020 óta tovább szigorított értékelésén. A korszerű ENYAQ iV minden újabb tájon, ezenkívül a maximális pontszám 86 százalékának célszerű összesített eredményével is az élvonalba tartozik.
A Škoda ENYAQ iV fedélzetén akár kilenc légzsák – köztük az első ülések közt kinyíló Központi légzsákkal (Central Airbag) – és átfogó Proaktív utasvédelem (Proactive Occupant Protection) óvhatja a bennülőket. A legújabb vezetői segédrendszerek egész sora figyelmeztethet nagyon sok menethelyzetben a lehetőség szerinti ütközésre, azonfelül segíthet aktívan ezek megelőzésében vagy következményeik enyhítésében. Ezek közt megjelenik példaként az Előretekintő gyalogos- és kerékpáros-védelemmel (Predictive Pedestrian and Cyclist Protection) kiegészített Front Assist, a Hátsó keresztirányú forgalom asszisztenssel (Rear Traffic Alert) bővített Sávváltást segítő rendszer (Side Assist), továbbá Kikerülés-asszisztens (Collision Avoidance Assist), a Bekanyarodás-asszisztens (Turn Assist) és a Kiszállás-figyelmeztetés (Exit Warning). A Menetasszisztens (Travel Assist) a jármű hossz- és keresztirányú vezérlésében támogatja aktívan a vezetőt és az Adaptív sebességszabályzás (Adaptive Cruise Control) mellett az útépítési szakaszokat is érzékelő Adaptív sávtartás-asszisztens (Adaptive Lane Assist), a Közlekedési torlódás asszisztens (Traffic Jam Assist), ugyanakkor a Vészhelyzet-asszisztens (Emergency Assist) technikáit is magában foglalja. Extrafelszerelésként első ízben a Kiterjesztett valóság head-up-kijelző (Augmented Reality Head-up-Display) is rendelkezésre áll az ENYAQ iV részére, ezenfelül teljes-LED Matrix-fényszórók is rendelhetők.
Az Európai Újautó-értékelési Programot (European New Car Assessment Programme; Euro NCAP) 1997-ben alapították, és elemei közt most nyolc európai országból megjelennek közlekedési minisztériumok, autóklubok, biztosítóegyesületek és kutatóintézetek. A konzorcium – melynek székhelye a belga Leuven települése – aktuális járműmodellekkel folytat törésteszteket, aktív és passzív biztonságukat értékelve. Az elmúlt évek alatt a tesztek egyre szigorúbbá váltak, és napjainkra különféle ütközésmódot is tartalmaznak. Ameddig eleinte csupán a töréstesztek eredményeit értékelték, időközben az aktív biztonsági berendezések, emellett a vezetői segédrendszerek is nagyobb súllyal jelennek meg az összesített értékelésben.