Ötcsillagos Euro NCAP minősítést szerzett a korszerű Honda Civic e:HEV

Ötcsillagos Euro NCAP minősítést szerzett a korszerű Honda Civic e:HEV

Ötcsillagos, azaz isteni minősítést szerzett az Euro NCAP menetbiztonsági vizsgálatán a korszerű Honda Civic e:HEV – adta közre a töréstesztekre szakosodott internacionális szervezet. A Honda célja, hogy 2050-ben már ne történhessenek olyan halálos balesetek, amelyekben a márka termékei is érintettek, így megannyi új, ezenkívül modernizált menetbiztonsági eszközzel szereli fel a Civic 11. nemzedékét. Ezek az utasokat és a gyalogosokat úgyszintén óvják, ezáltal a modern Civic kategóriájának egyik a legszigorúbb biztonsági előírásoknak megfelelő modelljeként mutatkozhatott be.

Hogy megfeleljen a felnőtt utasok védelmére vonatkozó az Euro NCAP támasztotta roppant módon szigorú feltételeknek, a Civic karosszériaszerkezetét nagyon sok passzív biztonságot fokozó elemmel egészítették ki. Megerősítették példának okáért az ajtókat és a hátsó kerékjáratokat, hogy ellenállóbbak legyenek az oldalirányú ütközéseknél, ráadásul a gépjármű egész szélességét átfogó merevítés került a padlólemez és a műgyanta alapú tűzfal találkozásához, hogy a frontális ütközéseknél irányított, és természetesen minimális legyen az orr-rész deformációja.

A Civic utasait nemcsak erős karosszéria óvja, hanem az alapfelszereltség részeként kínált 11 darabos légzsákrendszer is, ami például magába foglalja az első térdlégzsákokat, csökkentve ezzel a frontális ütközés okozta sérülések számát mind a két utas során, tetejébe az oldallégzsákokat, ami nem kizárólag az első sorban ülőket óvja, hanem a hátsó sorban utazókat is. A Civic történetében első alkalommal szereltek az első ülések közé is egy légzsákot, ezáltal a vezető és a mellette ülő utas teste nem csapódhat egymásnak oldalirányú ütközésnél.

A friss Civic nyújtotta mindenre kiterjedő biztonság természetesen nem mindössze a felnőttekre vonatozik, a típus gyermekvédelem kapcsán is kimagasló teljesítmény nyújt. Ebben szerepet játszanak a korszerű, integrált ISOFIX gyerekülés-rögzítő pontok is, amelyek megfelelnek a legkorszerűbb i-Size szabványnak.

A Civic 11. generációja a gyalogosok testi épségét is igyekszik megóvni, így teljesen új lökhárítótartó konzolokat dolgoztak ki a Honda mérnökei. Ezek energiaelnyelő képessége jóval nagyobb az eddig alkalmazottakénál, ezáltal mérséklődött a térd- és a lábsérülés kockázata egy lehetőség szerinti ütközésnél, továbbá gázolásnál. A védelmet fokozza a felpattanó motorháztető, aminek belső felére domború membrán került, hogy leginkább elnyelje az ütközési energiát, ezáltal csökkentse a sérülések kockázatát, különös tekintettel a fejre.

Honda SENSING

Éppen olyan a passzív, az aktív menetbiztonság kapcsán is legmagasabb színvonalat képviseli a 11. generációs Civic. Erről tanúskodik, hogy ultramodern, vezetést segítő eszközöket is felsorakoztató Honda Sensing csomag került a modellbe. Újak példaként a szonár érzékelők, amik a hanghullámok visszaverődését figyelik, ezáltal a nem fémből készült eszközök, példának okáért üvegek, falak észlelésére is. Újabb előnyük, hogy jóval pontosabbak és megbízhatóbbak, mint az eddig használt, milliméteres hullámhosszú radarok.

Ugyancsak új a 100 -os látómezőjű első kamera, sőt maga a felismerőszoftver is, ami a gyalogosokat, az útburkolati jeleket, az útpálya széleit és a motorosokat-kerékpárosokat is könnyűszerrel képes azonosítani. Lecserélték a gyors felismerésért és vezérlésért felelős processzort is, ezáltal a Honda SENSING sötétben és világosban éppúgy hamarabb és pontosabban azonosítja a tárgyakat, azonfelül a gyalogosokat.

A modernizált Ráfutásos Ütközésre Figyelmeztető Rendszer (Forward Collision Warning, FCW) szüntelen monitorozza a gépjármű előtti területet, és vizuális, ezenfelül hangjelekkel, emellett rezgésekkel figyelmezteti a vezetőt, ha úgy ítéli meg, hogy túl villámgyorsan közelít a veszélyt jelentő objektumhoz. Ha a pilóta nem reagál, az Ütközés Erejét Mérséklő Fékrendszer automatán működésbe lép, és óvatosan fékezni kezd, hogy csökkentse az ütközés esélyét, ezenfelül következményeit. Amennyiben a frissített vezérlőelektronika elkerülhetetlennek ítéli meg a karambolt, erőteljesen lassít.

Az ötcsillagos eredménnyel igen prominens társasághoz csatlakozott a Civic, tudniillik a Honda többi modellje, a CR-V és a Jazz ugyancsak nagyon jó, ötcsillagos minősítést szerzett az Euro NCAP vizsgálatán.