Átfogó műszaki és optikai frissítéssel írja tovább idén a Volkswagen a már több mint egymillió példányban árusított Touareg sikertörténetét. Ugyanúgy áttervezték a luxus-SUV elejét és hátulját, a modernizált futómű ugyanakkor a komfort és a teljesítmény együttesével kelt mély benyomást. A nyári nemzetközi bemutató előtt a Volkswagen most ízelítőt ad csúcsmodellje frissítéseiből.
Még álcázott külsővel futja utolsó tesztkilométereit a svéd Lappföldön a korszerű Touareg. Az álcaruha igazság szerint egy óriási QR-kód pixeleiből áll, amely okostelefonnal beolvasva a Volkswagen Touareg internetes oldalára vezet, újabb információkat kínálva a korszerű Touaregről. Noha dizájn-fejlesztései egyelőre a QR-kód fóliája alatt rejtőznek, az „álruhás királyfi” képei már konkrétan utalnak az első műszaki részletekre. Jó példa erre az orrkialakítás, ahol jól láthatók a korszerű fejlesztésű IQ. LIGHT HD-mátrixfényszórók, továbbá egy ugyancsak új LED-fénysáv elemei.
38 400 mikro-LED alkotta IQ. LIGHT HD-mátrixfényszórók
A HD rövidítés a különösen nagy felbontásra (High Definition) utal, amely extrém erős fénypontok összesen 38 400 mikro-LED alkotta sokaságát jelenti. Lényegesen nagyobb fényerőt biztosítva az úton, valósággal nappallá varázsolják az éjszakát, mégpedig a szemből érkezők vakítása nélkül. Oldalanként 19 200 mikro-LED oszlik el a modern fényszórókban, a mátrixrendszer mindazonáltal egyfajta interaktív „fényszőnyeget” vetít a luxus-SUV sávjára. Ez az úgynevezett Sávmegvilágítás (Lane Light) jóval komfortosabbá teszi az éjszakai vezetést, egyben az autópálya-építési részek útszűkületeiben is nagyban megkönnyíti sötétben a közlekedést, mivel a fényszőnyeg optimálisan megvilágítja az éppen igénybe vett forgalmi sávot.
Megvilágított hátsó VW embléma
A modern Touareg a Volkswagen első modellje Európában, amely már megvilágított márkaemblémát hordoz hátulján. A vörös megvilágítású VW-embléma 2023 januárja óta már Európában is engedélyezett, amíg ezelőtt csak olyan piacokon alkalmazhatták, akárcsak Kína vagy az Amerikai Egyesült Államok.
Új futóműgeneráció
A Volkswagen a minden változatában összkerékhajtású Touareg futóművét is továbbfejlesztette. Többek között olyan tetőterhelés-érzékelő is rendelkezésre áll, amely a futómű szabályzóelektronikájával hálózatba kapcsolva terheletlen tető mellett a fokozott agilitás előnyével szolgál. Amint ellenben tetőcsomagtartó-dobozt szerelnek fel, az érzékelő felismeri, ezután továbbítja az információt a vezetéstámogató rendszerek, példaként az Elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESC) felé. E megoldás fokozza a Touareg menetstabilitását. Nemkülönben új hangolást kapott az alapkivitelben szereplő acélrugós, amellett az extrafelszerelésként rendelhető, kétkamrás légrugós felfüggesztések technikája, ezáltal még szélesebb tartományt sikerült kialakítani a lehető legmagasabb fokú komfort és az ideális menetteljesítmények közt.
Modernizált beltér
A Touareg az Innovision Cockpit modern műszaki megoldást is biztosítsa, amely a 38,1 centiméter (15 col) képátlójú központi érintőképernyőről, a multifunkciós kormánykerékről, azonfelül olyan analóg kezelőelemekkel vezérelhető, akárcsak a középkonzol hangerőszabályzója. A korszerű Touareg Innovision Cockpit rendszer például forgalmi sáv pontosságú navigációt és nagyfelbontású HD-térképadatokat szolgáltat, de a hangvezérlést is továbbfejlesztették. Az alkalmazások integrációja okostelefon és az App Connect (Apple CarPlay, Android Auto) segédkezésével már vezeték nélkül is elvégezhető.
A Touareg magas nívós színvonalát a vásárlói visszajelzések kiértékelésével javították tovább. A kartámaszok és a középkonzol-kárpitok a kényelmet tovább növelve puhábbá váltak, vagyis a modern Touareg ugyancsak azon célkitűzés megtestesítője, aminek jegyében a Volkswagen még következetesebben a vásárlók elvárásainak megfelelően formálja ki modelljeit. Átfogó frissítésük olyan harmonikusan kiegyensúlyozott, multifunkcionális SUV-modellé avatja a Touareg széria tagjait, amelyek éppúgy kiválónak bizonyulnak a hosszú utazások esetén, mint a mindennapokban.