Tovább gyorsította az elektromos mobilitás felé vezető átalakulását a Volkswagen Személyautók márka. „A 2020-as év fordulópontnak számított a Volkswagen részére és áttörést jelentett az elektromos mobilitás témakörében” – nyomatékosította Ralf Brandstätter, a Volkswagen márka vezérigazgatója. Az elmúlt év alatt a márka minden eddiginél több elektromos gépkocsiját szállította ki nemzetközileg, összesen több mint 212 ezer legalább részben elektromos hajtásrendszerű autót (+158 százalék 2019-hez képest), köztük csaknem csaknem 134 ezer (+197 százalék 2019-hez képest) tisztán elektromos, akkumulátorhajtású járművel. Ralf Brandstätter mindent összevetve folytatta: „Jó úton haladunk azon célkitűzésünk megvalósítása felé, hogy piacvezetővé váljunk a tisztán elektromos, akkumulátorhajtású gépjárműk körében. Minden más vállalatnál jobban képviseljük a vonzó és megfizethető elektromos mobilitást.”
A kihívásokkal teli piaci környezet ellenére a Volkswagen – mindenfajta hajtásrendszert tekintetbe véve – összesen csaknem 5,328 millió járművét szállította ki klienseinek nemzetközileg, ami nagyjából 15 százalékos csökkenést jelent a megelőző évhez viszonyítva. December hónapban is tartott a márka intenzív évvégi lendülete, s mindössze alig, mindössze két százalékkal maradt el a megelőző év igencsak jó azonos hónapjától. „A Volkswagen 2020-ban bizonyította erejét. Az autókereskedelemben a járvány által okozott minden korlátozás ellenére is meg tudtuk őrizni átfogó piaci részesedésünket, sőt, egyes régiókban kismértékben növeltük is” – emelte ki Klaus Zellmer, a Volkswagen Személyautók igazgatótanácsának az árusítás területéért felelős tagja. „Mindez jól mutatja, hogy az ügyfelek körében kedvelt és vonzó termékekkel, ráadásul abszolút motivált értékesítési szervezettel rendelkezünk.”
Az ID. 3 több európai országban egyenesen az eladási listák élére ugrott
2020-ban a Volkswagen Személyautók összesen kilenc új elektromos és hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) modelljével jelent meg a piacon, a BEV- és a hibridmodellek részesedése mindent összevetve már a márka egész kiszállításainak 12,4 százalékát is elérte Európában – a 2019-es 2,3 százalék után. Noha csak szeptemberben érkezett a piacra, 56 500 eladott járművel az ID. 3 bizonyult a leginkább vonzónak, melyet nagyjából 41 300 darabbal az e-Golf2, azonkívül csaknem 24 ezer gépjárművel a Passat GTE3 követett. 2020 idején összesen csaknem 68 800 ID. 3 modellre érkezett megrendelés, több mint 56 500 példányát mindazonáltal már kiszállították az ügyfeleknek, közülük nagyjából 14 400 darabot Németországban. Az ID. 3 igazi telitalálat” – mutatott rá Klaus Zellmer értékesítési igazgató. „Csak az év második felében jelent meg, s nagyszámú országban egyenesen az eladási listák élére ugrott.”
Az ID. 3 mindent összevetve Finnországban, Szlovéniában és Norvégiában úgyszintén az adott piac legnagyobb darabszámban kiszállított BEV-modelljének számított decemberben, amíg Svédországban teljességében, azaz a hajtásrendszer fajtájától függetlenül is az ID. 3 volt a legkeresettebb gépkocsi 2020 decemberben. Hollandiában és Németországban a Volkswagen márka a egész 2020-as évre az első helyre lépett elő a tisztán elektromos járművek körében, Németországban 23,8, Hollandiában ugyanakkor 23 százalékos részesedést érve el a BEV-modellek piacán. Az elektromos mobilitás áttörése a német flottapiacon is megmutatkozott, ahol a beérkező megrendelésekben összesen csaknem 22 százalékra növekedett a BEV- és a PHEV-járművek részaránya – a 2018-as csaknem két százalék és a 2019-es nem egész öt százalék után.
Várhatóan újabb lendületet adnak 2021-ben az ID. 4 és a plug-in hibridek
Az ID. 3 után az ID. 44 révén már második tisztán elektromos modelljével jelenik meg a Volkswagen a piacon, amely a márka első maradéktalanul elektromos világautója, ugyanakkor mindazonáltal SUV-modellként is különösen híres az ügyfelek körében. A SUV-modellek világszintű részaránya a 2019-es 29,8 százalékról 2020-ra 34,8 százalékra növekedett a Volkswagen egész kiszállításaiban. Amint Klaus Zellmer kijelentette: „2021-re mindenre kiterjedő piaci részesedésünk növelését tűztük ki célul” – aminek a modern BEV-modellek mellett a 2020-ban indított hibrid-offenzíva is lendületet adhat.