Karakteresebb dizájnnal – különösen elején és hátulján – és modernizált technikákkal gondoskodik A8 modellje még hangsúlyosabb megjelenéséről és sportos eleganciájáról az Audi. A négykarikás márka ezzel még intenzívebben emeli ki különösen dinamikus stílusú luxuslimuzinja magabiztos és progresszív egyéniségét. A korszerű high-end fényszórók és a hátsó lámpák modernizált funkcióikkal keltenek mély benyomást, s alkotják az A8 jól bevált műszaki portfóliójának csúcsát. A márka zászlóshajója mindent összevetve haladó szellemű és felhasználóközpontú élményvilágot szolgáltat – legyen szó akár vezetőjéről vagy utasairól.
Az Audi V8 utódjaként az A8 már 1994 óta tölti be a márka csúcsmodelljének szerepét a luxuslimuzinok piaci kategóriájában. Az Audi A8 a márka státuszának és presztízsének szimbóluma és úttörője, 2017-ben bemutatott negyedik generációjával ugyanakkor az Audi teljesítménye, megjelenése és felszereltsége tekintetében éppúgy új szintre emelte luxuslimuzinját. Az A8 az első sorozatgyártású modellként testesítette meg a márka jövőbeni formai nyelvezetét, tulajdonképpen a mai napig a márka progresszív arcaként jelenik meg. Karakteres stílus jól bevált technikákkal és a hátsó üléseken is párját ritkító kényelemmel – e tulajdonságai határozzák meg az Audi prémiumkoncepcióját ebben a piaci szegmensben. Ennek keretében e limuzin a jellegzetes menetkényelem és a sportos irányíthatósági tulajdonságok jellegzetes együttesével az autózás élvezetes élményének egész skáláját nyújtsa. A minden részletét sajátos precizitásnak és több nagy tudású működésbeli sajátságainak hála a modern A8 a fejlett technikák igényes képviselőjeként szolgálja a felhasználóközpontú és egyéni stílusú mobilitást.
Presztízs és tekintély – külső megjelenés
Az Audi A8 olyan limuzin, amely egyidejűleg sugároz státuszt és tekintélyt, modellfrissítésének betudhatóan ugyanakkor még reprezentatívabb, magabiztosabb és atletikusabb külső jellemzi. A Singleframe hűtőrács alapja szélesebbé vált, rácsozatát alulról felfelé haladva egyre nagyobb méretű, krómozott szegletmotívumok díszítik. A szélső légbeömlő nyílások függőlegesebb állásúak és éppúgy korszerű grafika jellemzi őket, mint a fényszórókat, amelyek alsó peremének külső szélét markáns kontúrvonal övezi. Orrkialakítása új tervezésű és egymással harmonikusan összehangolt dizájnelemei teljességében okvetlenül hangsúlyosabb és stílusosabb fellépést kölcsönöznek az A8 részére, még karakteresebb egyéniséggel ruházva fel a márka csúcsmodelljét.
Oldalnézetben különösen is szembetűnő a luxuslimuzin progresszív karaktere. A tetővonal relatíve alacsonyan ível, a karosszériatest megnyújtott vonalai ugyanakkor a gépkocsi hosszúságát hangsúlyozzák, amíg a szélesen domborodó sárvédők a már alapkivitelben rendelkezésre álló quattro összkerékhajtásra utalnak. Az oldalsó küszöbborítás minden modellváltozaton homorú kialakítású és az útfelület felé pengemotívumban („Blade”) zárul. Az A8 hátulját széles krómozott díszlécek, a digitális OLED-technikájú hátsó lámpák személyre szabható fénygrafikája, sőt még a több részből álló, a far egész szélességében futó fénysáv határozzák meg. A lökhárítóban kiformált diffúzorbetétet finom kidolgozás jellemzi és hangsúlyos vízszintes bordákkal tervezték újra. Jellegzetes sportos formai részletei egyikeként az Audi S8 négy, áramlástanilag cizellált kipufogóvégcsöve hangsúlyos körbefutó kontúrmotívum alatt tűnik fel.
Az alapkivitel külsején túl az Audi a krómozott külső elemek összeállítását, ráadásul az A8 részére első ízben a modern S line külső optikai csomagot is ajánlja kuncsaftjainak. Utóbbi az alapmodelltől még határozottabban megkülönböztetve, olyan dinamikus stílusjegyekkel ruházza fel az A8 S line elejét, akárcsak a szélső légbeömlő nyílások markáns pengeelemei („Blade”), amelyek az S8 változathoz hasonlóan egészítik ki az elölnézetet. Még karakteresebb az orr megjelenése a fekete elemek optikai csomagjával. Az A8 külső fényezéseinek palettáján tizenegy szín sorakozik, köztük a korszerű District-zöld, Égkék, Manhattan-szürke és Ultrakék metál árnyalatokkal. Ugyancsak újdonság az Audi A8 kínálatában az öt matt fényezés: Daytona-szürke, Tőrezüst, District-zöld, Terra-szürke és Gleccserfehér. Az Audi exkluzív programjában az A8 a kuncsaft által választott speciális színre fényezve rendelhető.
5,19 méteres karosszéria
Termékfejlesztése keretében mindössze minimális mértékben változtak az Audi a luxuslimuzinok piaci kategóriájában kínált zászlóshajójának méretei. Az A8 3,00 méter tengelytávon 5,19 méteres, amíg szélessége 1,95, magassága mindazonáltal 1,47 méter. Az S8 csaknem egy centiméterrel hosszabb. Az A8 karosszériája az Audi Space Frame (ASF) modern műszaki megoldás alapján készül, s 58 százalékban alumíniumkomponensekből áll. Az utascella melegen formált acélalkatrészekből épül fel, s különösen nagy szilárdságú, roppant módon nagy torziós merevségű szénszálerősítésű műanyag (karbon) hátfallal egészül ki. A könnyűszerkezetes koncepciót magnézium toronymerevítő rudak teszik teljessé. A karosszériaszerkezet e magasfokú merevsége szolgál a precíz irányíthatósági tulajdonságok, a jelentős menetkényelem és az utastér színvonalas akusztikai kényelemének alapjául.
Digitális Matrix-LED fényszórók és OLED hátsó lámpák
A digitális Matrix-LED fényszórók a video-projektorokhoz hasonlóan alkalmazzák a DMD (Digital Micromirror Device) modern műszaki megoldást. Mindkét fényszóró csaknem 1,3 millió mikrotükröt magába foglal, amelyek a fényt apró pixelekre bontva a legnagyobb pontosságú szabályzást biztosítják. Az egyik ezáltal kínált új szerepkör az autópályán hasznosítható Sáv- és tájékozódó-megvilágítás (Lane and Orientation Light), mikor is a fényszórók egyfajta „fényszőnyeg” módjára az éppen igénybe vett forgalmi sávot világítják meg különösen erősen. Ez a tájékozódófény mindenekelőtt az útépítési szakaszokon támogatja intuitív módon a vezetőt saját sávjának precíz tartásában. A gépkocsi nyitásakor és lezárásakor a digitális Matrix-LED fényszórók Dinamikus hazavezető fény funkciója (Dynamic Coming Home/Leaving Home Function) lép működésbe, mégpedig a talajra vagy falfelületre vetített fénygrafika formájában.
A modernizált A8 már szériafelszereltségében digitális szerves fénykibocsátó diódákkal (Organic Light-Emitting Diode; OLED) funkcionáló hátsó lámpákkal készül. A gépjármű megrendelésekor két eltérő – az S8 tekintetében három eltérő – fénydizájn választható a hátsó lámpák részére. Az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszer „dynamic” üzemmódjának altiválásakor egy újabb, csupán ebben a móduszban megjelenő fénygrafika lép működésbe.
A digitális OLED hátsó lámpák a vezetői segédrendszerekkel egyesült erővel közelítésérzékelő szerepkört is biztosítanak: ha a közlekedés más résztvevője hátulról két méternél jobban megközelíti az álló gépkocsit, minden OLED-szegmens automatán működésbe lép. A újabb megoldások közt a dinamikus irányjelzők, amellett a Hazavezető fény szerepkör (Coming Home/Leaving Home Function) fényanimációja is megjelennek.
Redukált formavilág – az utastér
Az A8 belseje leginkább tágas, nagyvonalúan méretezett szalont idéz, bőséges térrel a mozgáshoz és a kellemes közérzethez. Architektúráját hangsúlyosan vízszintes orientáció jellemzi, határozottan kiemelve szélességét, míg formai nyelvezete mindvégig visszafogott marad. Sötétben a Hangulatvilágítás plusz csomag (az Audi design selection utastér és az S8 tekintetében sorozat) világítja meg megnyerő stílusban a belteret, miközben hátul Matrix-LED technikájú olvasólámpák állnak rendelkezésre.
A korszerűsített A8 ülés- és ülésfelszereltség-választéka igen sokrétű, egyben színvonalas komfort és stílusos karakter jellemzi, s különösen a hátsó üléseken ajánl jó néhány lehetőséget. A program csúcsán az A8 L nyugágy-ülése áll, amely jó néhány állítási lehetőséggel, az első utasülés hátsó felén ugyanakkor lábtámasszal is szolgál, amelyen az utasok több fokozatban melegíthetik, ezenfelül masszíroztathatják talpukat. A nyugágy-ülés csomag része a 18 pneumatikus párnával funkcionáló hátmasszírozó szerepkör, az elektromosan állítható komfort-fejtámlák, kívánságra mindazonáltal az elsővel egybeépített, összefüggő hátsó középkonzol is, extrafelszerelésként rendelhető, lehajtható asztalokkal, négyzónás kényelem légkondicionáló berendezéssel és új hátsó képernyőkkel. A színvonalas komfort hangulatát az Audi exkluzív programjában kínált, bárrekesszel kiegészített hűtőszekrény fokozhatja tovább.
Kitűnő kidolgozási minőség az A8-utastér készítésének manufaktúra-jellegét hangsúlyozza, ami éppúgy érvényes az üléskárpitok precíz perforálására, mint a légbefúvó nyílások elektromosan nyíló és záródó dekorbetét-fedeleire vagy a komfort-fejtámlák bársonyosan lágy tapintású bőrborítására. Az üléskárpitok anyaga alapkivitelben Valetta bőr, alternatívaként mindazonáltal – új Konyakbarna árnyalatában is – a Valcona bőr áll rendelkezésre. Újdonság a programban az ajtókárpitok hosszú távon fenntartható előállítású Dinamica mikroszálas szövetbevonata, amely opcióként az oszlopok és a mennyezet kárpitozásaként is rendelhető.
A korszerűsített A8 jellemzője a beltér-konfigurációk széles választéka is. Ezek közé sorolható a Pasztellezüst Audi design selection, mindemellett a fekete, a Merlot-vörös és a Konyak árnyalatú S line utastér-összeállítás. A kínálatot különféle bőrkárpit-csomag, továbbá az Audi exkluzív bőrkivitel teszi teljessé. Az extrafelszerelésként rendelhető légminőség-csomag ionizátor- és illatosító szerepkört is magába foglal.
Érzékeny és ésszerű – a kezelés
Az Audi A8 MMI touch response kezelési koncepciója két képernyőre (10,1 és 8,6 col képátlóval) és a természetes hangvezérlésre épül, utóbbi használatakor a „Hey Audi!” megszólítással veheti kezdetét a párbeszéd. A kijelzési-kezelési koncepció az egész egészében digitális Audi virtual cockpit műszeregységgel és az extrafelszerelésként kínált Head-up kijelzővel válik teljessé, a vezetőre összpontosító működést hangsúlyozva. Utóbbi technika közvetlenül a vezető látóterében jeleníti meg a jelentős információkat.
Új megoldások – navigáció és Audi connect
Az MMI Navigációs rendszer plusz a modernizált Audi A8 alapfelszereltségének része, s műszaki hátteréül a Moduláris infotainment-koncepció harmadik generációja (MIB 3) szolgál. A navigáció üzemelését az Audi connect ugyancsak az alapkivitelhez tartozó online- és Car-2-X szolgáltatásai egészítik ki, mégpedig két csomagra osztva: Audi connect Navigáció és Infotainment (Audi connect Navigation & Infotainment), ezenfelül Audi connect Biztonság és Szerviz (Audi connect Safety & Service) az Audi connect távvezérléssel (Audi connect Remote & Control).
Korszerű igényekre – új képernyők hátul
Szintén vonzó alkalmak állnak rendelkezésre az infotainment-hardverkínálatban is. A modern hátsó képernyők már a hátul helyet foglalók mai igényeire készültek, mégpedig két 10,1 col képátlójú, Full-HD felbontású, az első ülések háttámlájára rögzített megjelenítő formájában. Ezek az utasok külső eszközeiről jeleníthetnek meg tartalmakat, de casting formájában több audio- és videostream is élvezhető rajtuk az ismert streaming-szolgáltatóktól vagy épp eltérő televíziós médiatárakból.
Az igényes Hi-Fi rajongóknak készült a Bang & Olufsen Advanced Sound System, amely magasságadatai révén a hátsó ülésen is háromdimenziós térhangzással szolgál. Erősítője 1920 watt teljesítménnyel összesen 23 hangsugárzót vezérel, a magassugárzó-lencsék elektromosan emelkednek ki a műszerfalból. A Hátsó ülés távirányítója (Rear Seat Remote) ezúttal a középső kartámaszra rögzítve kínálja jó néhány kényelmi és infotainment-funkció kezelését a hátsó ülésről. A OLED-érintőképernyő vezérlőegysége nagyjából okostelefon-méretű.
Három csomag – vezetői segédrendszerek
A korszerűsített Audi A8 csaknem 40 vezetői segédrendszer kínálatával szolgál, amelyek közül egyesek – példának okáért az Audi pre sense basic és az Audi pre sense front biztonsági berendezések – a szériafelszereltséget bővítik, miközben az extrafelszerelésként rendelhető technikák a „Parkolás” („Park”), a „Település” („City”) és a „Túra” („Tour”) csomagokba rendezve állnak rendelkezésre. A vezetői segédrendszerek plusz csomagja az említett összeállításokat fogja össze. Egyes rendszerek, akárcsak az Éjjellátó asszisztens (Night Vision Assistant) és a Környezetmegfigyelő kamerák (Surround View Cameras), önállóan is megrendelhetők. A „Parkolás” („Park”) csomag különlegessége a Távirányítású parkolási asszisztens plusz (Remote Park Assist Plus), amely önállóan áll be a hossz- és keresztirányú parkolóhelyekre, ezenkívül manőverez ki onnan, amely alatt a vezetőnek még csak a gépjárműben sem elengedhetetlen tartózkodnia.
A vezetői segédrendszerek „Település” („City”) csomagja az Útkereszteződés-asszisztenst (Intersection Assist), a Hátsó keresztirányú forgalom asszisztenst (Cross-Traffic Assist), a Sávváltás-asszisztenst (Side Assist) és a Kiszállás-figyelmeztetést (Exit Warning), tetejébe az Audi pre sense 360 biztonsági rendszert magába foglalja. Utóbbi technika az aktív futóművel együtt oldalirányú ütközéskor optimálisan megemeli a karosszériát (Side Crash Enhancement).
Különösen gazdag a vezetői segédrendszerek Németországban az alapfelszereltséget bővítő „Túra” („Tour”) csomagja. Központi rendszere az Adaptív menetasszisztens (Adaptive Cruise Assist), amely egész sebességtartományon szabályozhatja a jármű hossz- és oldalirányú vezetését. Az Audi A8 vezetői segédrendszerei mögött a vezetői segédrendszerek központi szabályzóegysége (zFAS) áll, amely örökösen újraszámítva állítja elő a jármű környezetének részletes képét.
Karakteres és gazdaságos – a motorpaletta
A modernizált Audi A8 eleinte három eltérő motorváltozattal jelenik meg a kínálatban. V6-os konstrukcióként a 3.0 TFSI három liter összlökettérfogatból állítja elő teljesítményét, amíg az A8 és az S8 részére más-más teljesítményszinten rendelkezésre álló, s a cylinder on demand technikájával is felszerelt 4.0 TFSI kapacitás nyolc hengerre osztja négyliteres összlökettérfogatát.
A 3.0 TFSI aggregát 250 kW (340 LE) teljesítményével az Audi A8 55 TFSI quattro (üzemanyag-fogyasztás, vegyített (l/100 km): 8,3 – 8,1; szén-dioxid-kibocsátás, vegyített (g/km): 191-186) és az A8 L 55 TFSI quattro (üzemanyag-fogyasztás, vegyített (l/100 km): 8,4 – 8,2; szén-dioxid-kibocsátás, vegyített (g/km): 191-187) hajtásáról gondoskodik, Kínában ugyanakkor 210 kilowattos (286 LE) változatában kapható. Főtengelyén az 1370 és 4500 percenkénti fordulatszám közti tartományon 500 newtonméter maximális forgatónyomaték jelenik meg, s álló helyzetből mindössze 5,6 másodperc (L modell: 5,7 másodperc) alatti gyorsulást kínál 100 kilométer/órás tempóra.
Az A8 modellekhez készülő változatában a 4.0 TFSI motor 338 kW (460 LE) teljesítményt, ezenkívül 1850 és 4500 percenkénti fordulatszám közt 660 newtonméter maximális forgatónyomatékot produkál, igencsak sportos menetteljesítményeket biztosítva. Az A8 60 TFSI quattro (üzemanyag-fogyasztás, vegyített (l/100 km): 10,8 – 10,7; szén-dioxid-kibocsátás, vegyített (g/km): 247-245) és az A8 L 60 TFSI quattro (üzemanyag-fogyasztás, vegyített (l/100 km): 10,8 – 10,7; szén-dioxid-kibocsátás, vegyített (g/km): 248-246) éppúgy 4,4 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 kilométer/órára. A V8-as kapacitás egyik különlegessége a cylinder on demand (COD) technikája, amely visszafogott vezetési megjelenés mellett átmenetileg leállít négy hengert. Az A8 egykettőre dízelmotorral is megjelenik a kínálatban, ezt követően egy hálózatról tölthető hibridmodell (PHEV) következik.
Audi S8 – meggyőző menetteljesítmények a luxuskategóriában
Az Audi S8 TFSI quattro (üzemanyag-fogyasztás, vegyített (l/100 km): 10,8 – 10,7; szén-dioxid-kibocsátás, vegyített (g/km): 246 – 245) a széria sportos csúcsmodellje, melynek V8-as biturbo-aggregátja 420 kW (571 LE) teljesítményt, a 2050 és 4500 percenkénti fordulatszám közti tartományon mindazonáltal 800 newtonméter maximális forgatónyomatékot bocsát a vezető rendelkezésére. E modell álló helyzetből mindössze 3,8 másodperc alatt teljesíti a 100 kilométer/óráig tartó sprintet. Az S8 gazdaságosságát is növeli a cylinder on demand (COD) technikája, kipufogórendszerében ugyanakkor egyedi hangszelepek fokozhatják elvárásoknak megfelelően az akusztikai hatásokat. Az A8-család legerősebb tagja azonkívül globális alapfelszereltséggel gördül le a szerelőszalagról. Például továbbfejlesztett futóműkomponensek példátlan kombinációjával szolgál, csak az S8 magába foglalja tudniillik már eleve szériafelszerelésként az előretekintő aktív felfüggesztéseket, a sport-differenciálművet és a dinamikus összkerék-kormányzást.
Markáns külső és belső dizájnelemekkel emelik ki célzottan a sportos karakterét, Kína, az Amerikai Egyesült Államok, Kanada és Dél-Korea nagyfokú piacain ugyanakkor csupán hosszú tengelytávval kapható az Audi S8. A megnövelt hosszúság és magasság a tágasabb fej- és lábtér révén jól érzékelhetően nagyobb komfortot nyújt a bennülők részére.
Az összes említett motorváltozat már alapkivitelében mild-hibrid technikával (MHEV) érkezik, amely az A8 modellek 48 voltos elektromos főhálózatát veszi igénybe.
tiptronic, quattro és a sport-differenciálmű – a vezetés élményének egész skálája
Az Audi A8 minden motorja szélsebes és lágy kapcsolású, nyolcfokozatú tiptronic sebességváltóhoz csatlakozik. Az elektromos olajszivattyúnak betudhatóan az automata váltómű akkor is kapcsolhat, mikor is épp nem jár a belsőégésű motor. Az önzáró központi differenciálművel funkcionáló quattro állandó összkerékhajtás az alapkivitel része, s külön választhatóan egészíthető ki a sport-differenciálművel (az S8 tekintetében sorozat). Utóbbi a sebes kanyaríveken aktívan osztja el a forgatónyomatékot a hátsó kerekek közt, még sportosabbá és stabilabbá téve az irányíthatósági tulajdonságokat.
Progresszív technikák – a futómű
Már a korszerűsített Audi A8 alapkivitelű felfüggesztései is meggyőzőek kiegyensúlyozott karakterükkel, az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszer kínálta eltérő menetprofiloknak is hála magasfokú kényelemmel ötvözve a sportos vezetés élményét. A csillapításszabályzással kiegészített adaptive air suspension adaptív légrugózás az alapfelszereltség része, éppen olyan a progresszív kormányzás. Kívánságra dinamikus összkerékkormányzás is rendelkezésre áll, az Audi S8 tekintetében ugyanakkor a szériafelszereltséghez tartozik.
Előretekintő aktív futómű
A korszerűsített A8 egyik különlegessége az előretekintő aktív futómű, amely elektromos motor hozzájárulásával – erőhatások korrekt bevezetésével – külön-külön szabályozza az összes kerék terhelését, minden menethelyzetben aktívan állítva a karosszéria magassági pozícióját. Előretekintő aktív felfüggesztései révén az Audi A8 vonzóan széles palettán kínálhatja a vezetés élményét. Ha az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszer „dynamic” üzemmódja aktív, sportos oldaláról mutatkozik be a nagyméretű limuzin, amely ekkor feszes futómű hangolás mentén kormányozható be a kanyarívekre, a karosszéria csekély oldalirányú billenése, valamint fékezéskor minimális bólintómozgása mellett. A „comfort+” üzemmódban ezzel szemben az A8 lágy lengéssel halad át az útegyenetlenségek felett. Kormányzása ekkor – a rendszer működési határain belül – az első kamerával kooperálva ismeri fel az útfelület egyenetlenségeit, és előretekintően szabályozza az aktuátorokat.
A „comfort+” üzemmódban egy jellegzetes megoldást is ígér az előretekintő aktív futómű: az integrált kanyarbeli oldalirányú billenésszabályzás funkciója kiemelkedően mérsékli az utasokra ható oldalgyorsulást. A kanyar bejárati ívén a külső oldalon megemeli, ameddig belül lesüllyeszti a karosszériát, amely mindent összevetve mindössze három foknyit billen a forduló alatt, a 80 és 130 kilométer/óra közti sebességtartományon és 0,4 g oldalgyorsulásig mindent összevetve majdhogy nem alig érzékelhető a kanyarmenet. A „comfort+” móduszban egyenes haladáskor az előretekintő aktív futómű kiegyenlíti a karosszéria bólintó mozgásait, az ergonomikus be- és kiszállást mindazonáltal a karosszéria 50 milliméteres megemelésével könnyíti.
A korszerűsített Audi A8 keréktárcsáinak kínálata 18 és 21 col peremátmérő közt húzódik, s az Audi, ezenfelül az Audi Sport hat új dizájnját is magában foglalja. A csúcsváltozatokhoz, akárcsak az Audi S8, extrafelszerelésként szénszálerősítésű kerámia féktárcsákat is nyújt az Audi.
A8 L Horch – konkrétan Kína piacára
A Kína részére készülő Audi A8 L Horch csúcsváltozat 5,45 méter hosszúságával még az A8 L változatot is 13 centiméterrel múlja felül. Utasterében bővített rombuszmintájú steppelés, a párnákon embléma-dombornyomat, hátul ugyanakkor a puha, süppedős padlószőnyegek hangsúlyozzák e jellegzetes kivitel exkluzivitását. Kívülről e luxusmodell függőleges bordázatú, modellspecifikus kialakítású Singleframe hűtőrácsáról ismerhető fel, melyet – példának okáért a külső visszapillantó tükrökön – krómozott díszítőelemek, ezenkívül specifikus hátsó fénygrafika, megnövelt felületű panorámatető, emblémák, a C-oszlopon Horch-plakett, „H-Krone” stílus szerinti könnyűfém keréktárcsák, amellett a nyugágy-ülést is magában foglaló, még gazdagabb szériafelszereltség egészítenek ki. A csúcsmodell első alkalommal nyújt a D-szegmensben kéttónusú fényezést azon kínai ügyfeleknek, akik különösen szemrevaló megjelenéssel ruháznák fel autójukat.
Három eltérő, éppúgy kézi munkával felhordott színkombináció áll rendelkezésre: Mítoszfekete és Tőrezüst, Tőrezüst és Mítoszfekete, azonkívül Égkék és Ultrakék. Az elsőként megjelölt szín az úgynevezett tornádóvonal fénytörési éle alatti felületeken jelenik meg. Az Audi A8 L Horch presztízs- és státuszorientált megoldásaival jól érzékelteti az Audi szakértelmét a maximálisan az ügyfelekre összpontosító progresszív luxuslimuzinok kapcsán.