Atlas Cross Sport: ötüléses Atlas koncepció egy dinamikus kupé formájában, amely az amerikai piacra készülő új Volkswagen SUV formavilágába enged bepillantást
Atlas Tanoak: a New Yorkban bemutatott tanulmány az első pick-up modell, amely az MQB (Moduláris Keresztmotoros Platform) alkalmazásával készül.
A jövő Atlas modellcsaládja: a most megjelent két tanulmány egy lehetséges Atlas modellcsalád tagjait szemlélteti
Wolfsburg/New York/A főváros, 2018. április 03. – A Volkswagen új szintre érkezett világszintű SUV kampányában. A Toureg közelmúltban megtartott kínai bemutatóját követően a Volkswagen a New York-i Internacionális Autószalonra két Atlas modellváltozatot hozott. A március 28. és április 8. közötti időszakban bemutatott eseményen bemutatkozik az Egyesült Államok piacára kifejlesztett Atlas Cross Sport1 és Atlas Tanoak1 tanulmányautó. A két koncepcióautó nagyszerűen illusztrálja, hogy az Atlas modellsorozat milyen változatokkal bővülve válhatna egy szélesebb kínálatot nyújtó modellcsaláddá. Hibrid hajtásával és kupészerű hátsó formavilágával az ötüléses, sorozatgyártás közeli Atlas Cross Sport a New Yorkhoz és San Franciscohoz hasonló nagyvárosi használatra készült. Az Atlas Tanoak pick-up azonban modernizált raktér megoldásával kitűnő lehetőség, ha az amerikai kontinens végeláthatatlan vidékein barangolna az ember. Mindkét Atlas tanulmány belső tere átfogó digitalizációs törekvések mentén került kialakításra.
Az Atlas egy sikeres új szereplő az Egyesült Államok SUV piacán. A tavalyi piaci bevezetés óta immáron nagyjából 36 000 darabot kaphattak tulajdonosaik az újdonságból. Ez az eredmény igazolja, hogy az Atlas modellel a Volkswagen a helyes járművel jelentkezett ebben a kiemelten jelentős szegmensben. A Manhattanben bemutatott tanulmányautókkal a Volkswagen azt szemlélteti, hogy az Atlas széria nem áll meg mindössze egy modellnél.
Atlas Cross Sport
A döntés már megszületett, az Atlas Cross Sport sorozatgyártása az egyesült államokbeli Chattanooga (Tennessee állam) üzemében készül ezután a hétüléses Atlas és a Passat modellekkel közösen. A korszerű SUV piaci bevezetésére a Volkswagen hozzávetőleg 340 millió dollárt fordít ezután, mindezt azon a 900 millió dolláron felül, amit már az üzem korábbi, az Atlas gyártásához létfontosságú bővítésére költött.
A hétüléses változathoz hasonlóan a korszerű ötüléses Atlas is az MQB (Moduláris Keresztmotoros Platform) alkalmazásával készül. Az Atlas Cross Sport sportos, kupé stílusú hátsó vonalaival és hálózatról tölthető plug-in (PHEV) hibridhajtásával hódít. Utóbbi az európai szabványos ciklus (NEDC) alapján akár 70 kilométeres hatótávolságra is képes tisztán elektromos üzemmódban. Jelentős hatékonyságú akkumulátora akár külső töltőről, akár vezetés közben is tölthető. Az Atlas Cross Sport másik fajtája szokásos hibridhajtással (HEV) ellátott, itt az áramforrás kívülről nem tölthető. Időszakosan ez a verzió is vezethető teljesen elektromos üzemben, ekkor a hatótávolság 2,5 kilométerre adódik. Mindkét változatot elektromos kardántengellyel szerelt 4 MOTION összkerékhajtással szerelték fel.
A benzines modell szíve egy 3.6 FSI V6 kapacitás. A hathengeres motor 206 kW (280 LE) teljesítményre képes, maximális nyomatéka 350 Nm. Mindkét változatnál ezt az aggregátot két elektromotor egészíti ki. Az első motor 40 kW és 220 Nm teljesítményt, miközben a hátsó motor 85 kW és 270 Nm teljesítményt tud felmutatni. Az energiaellátásról mindazonáltal egy, a váltóalagútba szerelt kompakt lítium-ion áramforrás gondoskodik. Energia kapacitás tekintetében előbukkan a különbség a két változat közt, a hálózatról tölthető változat kapacitása 18.0 kWh, ameddig a másik változaté 2.0 kWh. A két verzió egész rendszerteljesítménye 265 kW (360 LE) a plug-in (PHEV) hibridhajtás tekintetében, amíg a
tradicionális hibridhajtásnál (HEV) 231 kW (314 LE) áll rendelkezésre.
Atlas Tanoak
A Volkswagen az Atlas Tanoak személyében elénk tárja az első olyan pick-up modelljét, amely az MQB (Moduláris Keresztmotoros Platform) alkalmazásával készül. A korszerű modell egy fafajta után kapta a nevét, amely a csendes-óceáni partvidéken honos és elérheti akár a 45 méteres magasságot is. 5 438 milliméteres hosszával a Tanoak egy közepes méretű pick-up modellnek számít az Egyesült Államokban. A tanulmány 2 030 milliméter széles és 1 844 milliméter magas. Az Atlas Tanoak dupla fülkével készült ötüléses modell, ahol a kabin mögött egy 1 627 milliméter hosszú, 1 450 milliméter széles 530 milliméter magas raktér áll rendelkezésre.
A rakteret úgy formálták ki, hogy alkalmas legyen kisebb hajók, szörfdeszkák, kerékpárok szállítására. A hajó példájánál maradva: a Volkswagen egy új fejlesztésű szállító keretet alkalmaz a Tanoak modellnél, amely a dupla fülke hátsó ablakánál látható alaphelyzetben, elvárásoknak megfelelően ellenben az oldalfal irányába eltolható. Mindent összevetve egy olyan szállítórendszer jön létre, amely példának okáért kenuk szállítására ideális; könnyed és biztonságos rögzítési pontokat kínálva az Atlas Tanoak tetején ezenfelül a szállító kereten.
A pick-up mozgatásáról az Atlas modellsorozatnál megszokott 3.6 literes V6 FSI kapacitás gondoskodik, amely 206 kW (280 LE) teljesítményre képes. Maximális nyomatéka 350 Nm, amit 8 fokozatú automata sebességváltó és 4 MOTION összkerékhajtás támogatásával képes leadni.