A Toyota Supra 17 év után, 2019-ben támasztotta fel a sportautólegenda GR Suprát, amely mára az elsőként bemutatott 3 literes, 340 literes motor mellett egy kisebb, 2 literes, 258 lóerős erőforrással szintén rendelkezésre áll. A japán autógyártó többi sportmodelljéhez hasonlóan a márka motorsport tevékenységéért is felelő TOYOTA GAZOO Racing versenyistálló által jegyzett Supra hamar meghódította a sportautórajongók szívét, sőt, több versenysorozatban a versenypályán is bizonyított.
A GR Supra önvezető driftelésre képes variánsa ellenben – jóllehet kétségkívül szoros együttműködést igényelt a versenyistálló részéről is – nem az ő érdemük: a Toyota Kutatóintézet és a Stanford Egyetem Dynamic Design csapata jegyzi, a projekt célja mindazonáltal nem más mint a jövőbeli önvezető asszisztensrendszerek fejlesztése.
Ez a Toyota keresztben autózik a biztonság jegyében
A Toyota mérnökei ennek értelmében építettek egy önvezető driftelésre képes GR Supra sportautót, aminek a versenypályán tanúsított képességeit a következőkben részletezett videó is jól illusztrálja.
A mérnökök viszont nem öncélból és szórakozásból dolgoznak ezen a projekten, hanem azért, hogy még jobb automatizált biztonsági asszisztens rendszereket hozzanak létre, amelyek „a használhatóság határain túl” is képesek irányítani a gépkocsit.
Mihelyt a videóból is kitűnik, az önvezető driftelésre képes GR Supra úgy megy végig a pályán, hogy a pilóta nem kormányzoz és a pedálokhoz sem nyúl hozzá. A modell a Formula Drift széria szabályai alapján készült, automatizált vezetési rendszerekkel, és be lett beprogramozva az adott pályára és az ott elhelyezett akadályokra. Mindezek ellenére 5 századmásodpercenként ellenőrzi a sebességet és a kormányzást a gépkocsi, hogy vizsgálja a kerekek tapadását a határhelyzetben, a Toyota mindazonáltal az adatok felhasználásával vezetési segédeszközöket fejleszt ezután jövőbeli járműveihez.