A BMW Group Magyarország a tavalyi egész éves rekorderedményei után, az ez évi első negyedévben is értékesítési csúcsot állított be, mind a BMW, mind a MINI, mind mindazonáltal a BMW Motorrad tekintetében.
A cég lassan két éve tartó modeloffenzívájának eredményeként, soha nem látott számú újdonság érkezett a márkakereskedésekbe, mindent összevetve a BMW márka megtöbbszörözve a piac és a prémium szegmens növekedési ütemét, több mint 34%-kal növelte eladásait idén a január-március időszakban. A csaknem 900 db-os BMW forgalmazás azt mutatja, hogy soha ezelőtt nem volt ilyen erős első negyedéve a márkának itthon.
Különösen jól szerepelt a múlt évben év végén bemutatott új X5-ös, tovább erősítette pozícióját a BMW 5-ös széria, de roppantul szépen teljesített az X3-as, azonfelül a BMW X modellek többnyire, melyekből 376 darabot osztottak ki az ügyfeleknek ebben az időszakban. Előkelő sikerrel folytatta pályafutását a BMW i3-as is és márciusban újabb mérföldkőhöz érkezett: már több mint félezer partner választotta a prémium elektromos modellt itthon a 2014 év végi bemutatása óta. Az ez évi első negyedévben 59 db BMW i3-as talált gazdára Magyarországon, mellyel a prémium elektromos gépkocsik piacán még mindig piacvezető az modernizált koncepciójú modell.
Ugyancsak kiemelkedően meghaladta az összpiac bővülését a MINI is, a tavalyi év hasonló időszakához képest 28%-kal növekedtek az értékesítések. Magyarországon is kiváltképp felkapott a kategória egyetlen plug-in-hibrid modellje, a Cooper S E Countryman ALL4, mely valódi előfutára az év utolsó negyedévében bemutatkozó teljesen elektromos MINI modellnek.
Mindeközben a BMW Motorrad értékesítése is erős tempót diktált, a tavalyi év ugyanezen időszakához képest 39%-kal több kétkerekű BMW-t értékesítettek, összesen 140 darabot. A növekedés a nagymotorok értékesítéseinek töretlen emelkedése mellett a G 310 R és GS modelleknek mitöbb a két új robogónak, a C 400 X és GT-nek is köszönhető.
„Figyelemre méltó kíváncsiság mutatkozik a BMW újdonságai iránt, a modern X5-ös modell piaci sikere felülmúlta saját ambíciózus elvárásainkat is. Mindazonáltal fergetegessen teljesített a ebben a pillanatban kampánymodellként szintén rendelkezésre áll BMW 530e és a egész 5-ös széria, az ez évi első negyedévben 185 darabot adtunk el a piacvezető prémium kereskedelmi limuzinból. A BMW i töretlen népszerűségnek örvend itthon, a beveztés óta folytonosan növekednek az értékesítések, melyet eredményesen támogat az állami finanszírozás és a zöld rendszám is. Tekintettel arra, hogy a BMW másik pillére, a korszerű 3-as is most kezdte piaci pályafutását, illetve érkezik több egyéb újdonság, úgymint a teljesen korszerűsödött 7-es Limousine, a 8-as Cabrio, a Z4 roadster, továbbá a korábbi legnagyobb BMW, az X7-es, megszakítás nélkül tudunk újdonságot kínálni az év újabb részében is” – nyilatkozta Gombos Zoltán a BMW Group Magyarország értékesítési igazgatója.