A Volkswagen Group of America – nagy tudású álcázással – przentálja a márka első olyan tisztán elektromos hajtásrendszerű limuzinját, amely már a Moduláris elektromos platform (MEB) műszaki alapjaira épül, az ID. 7 modellt. A többrétegű fényezéssel alkalmazott, elsőrangú álcatechnológia révén a gépkocsi egyes felületei fényt bocsáthatnak ki, ami interaktív módon szimbolizálja az ID. -család jövőbeni csúcsmodellje digitalizációjának újabb lépését. Az elsőként Kínában bemutatott ID. AERO tanulmány ezelőtt már betekintést kínált a modern modellre, amit különösen aerodinamikus formai nyelvezet leír és akár 700 kilométer (WLTP) hatótávot is lehetővé tesz.
„A modern ID. 7 révén a felső piaci szegmensek felé bővítjük elektromos modellportfoliónkat, a korszerű limuzin csúcstechnikát és csúcsminőséget szolgáltat ezt követően. Az ID. 7 azon tíz új elektromos modell egyike, amelyekkel 2026-ig jelenünk meg a piacon. Célunk, hogy minden piaci szegmensben használható ajánlattal szolgálhassunk ügyfeleinknek” – nyomatékosította Thomas Schäfer, a Volkswagen Személyautók márka vezérigazgatója.
ID. 7 – a klíma és a komfort korszerű élménye
Vásárlói visszajelzéseire reagálva, a Moduláris elektromos platform (MEB) műszaki alapjaira épülő legmodernebb modelljével a Volkswagen tovább rendbe hozza a felhasználói élményt a meghatározó területeken. Az ID. 7 modellekben nagyszámú továbbfejlesztett fejlesztés jelenik meg már alapfelszerelésként:
- új kijelző-koncepció
- a Kiterjesztett valóság head-up monitor (Augmented Reality Head-up Display)
- egy 38 centiméter (15 col) képátlójú képernyő
- a légkondicionáló berendezés az infotainment-rendszer első szintjébe integrált, korszerű kezelése
- megvilágított érintőcsúszka
A légkondicionáló berendezés nagy tudású légbefúvó nyílásokkal funkcionáló, új koncepciója több új szerepkört is biztosít. Az ID. 7 példának okáért a kulcs alapján felismeri a közeledő vezetőt, még beszállás előtt megkezdve – a forró nyári napokon – a beltér hűtését, valamint – hideg időben – a fűtését. Ennek esetén a korszerű tervezésű nagy tudású légbefúvó nyílások (Smart Air Vent) szabályozzák a légáramlást, dinamikus pásztázó mozgással terítve nagy területre a lehető leggyorsabban a levegőt. Ha az utasok már a gépkocsiban ülnek, a légáramlás közvetlenül a testükre is irányulhat, de közvetve is szellőztethető a beltér. A modern, nagyméretű monitoron szüntelen láthatók, aktiválhatók, valamint felhasználónként külön-külön menthetők ezek a funkciók. A speciális kívánságok hangvezérléssel aktiválhatók. A „Helló Volkswagen, fázik a kezem!” jelzésre példának okáért a kormánykerékfűtés bekapcsolásával reagál az ID. 7, míg célzottan meleg légáramot irányít a kezekre.
Jellegzetes interaktív álcakoncepció
Egészen rendkívüli módon érzékelteti a Volkswagen a Las Vegas-i CES alkalmával a korszerű ID. 7 intelligenciáját. A digitális mintázattal álcázott limuzin olyan speciális fényezést kapott, amellyel az ID. 7 interaktív módon sugározhat fényt: az összesen negyven felhordott festékréteg egy része elektromosan vezető, miközben mások szigetelő tulajdonságúak. A gépjármű felületének 22 külön-külön szabályozható része ezáltal a legfelső festékrétege alatt folyó elektromos áram hatására fényt bocsáthat ki (elektrolumineszcencia), ha mindazonáltal e rendszert példaként az audio-berendezéshez csatlakoztatják, az egyes területek felvillanásaival a zene ritmusa is láthatóvá tehető.
A gépkocsi motorházfedelén és két oldalán feltűnő QR-kódok a fizikai és a digitális világ közt szolgálnak interfészként. Az egész álcaminta e QR-kód témát viszi tovább, mindent összevetve rejtve el a majdani sorozatgyártású modell kontúrjait.
Aerodinamikus formák és tágas utastér a MEB révén
Stílusában az ID. 7 a tisztán elektromos ID. -család formai nyelvezetét követi. A modern limuzin formavilágát aerodinamikus orr- és tetőkialakítása határozza meg, amelyek nagyban hozzájárulnak az energiafogyasztás csökkentéséhez és a hatótáv növeléséhez. Az ID. 7 elején átáramoltatott légbeömlőnyílások terelik célzottan a levegőt a gépkocsi oldalai mentén hátrafelé, olyan légfüggönyt (Air Curtain) képezve, amely csillapítja az oldalsó régiók légáramlásait. Ereszkedő tetővonala ugyancsak segítséget nyújt az ID. 7 csúcs légellenállási együtthatójához. A hatótáv akár a 700 kilométert (WLTP) is elérheti.
Mint az ID. -család minden tagja, az ID. 7 is a Volkswagen Csoport Moduláris elektromos platformjának (MEB) műszaki alapjaira épül. A modulrendszer rövid karosszéria-túlnyúlásokban és hosszú tengelytávban (2,97 méter) is megmutatkozó előnyei a beltér javára is válnak, az eredmény ugyanakkor az ID. 7 különösen tágas térérzetű felsőkategóriájú limuzin-karaktere.
A Volkswagen elektromos offenzívája: már 500 ezer kiszállított MEB-alapú gépjármű
ID. 7 limuzinjával a Volkswagen a felső-középkategória kimagasló értékesítési darabszámok definiálta piaci szegmensében bővíti tovább nagysikerű, tisztán elektromos ID. -modelljei családját, míg „ACCELERATE” stratégiájával gyorsítja elektromos offenzíváját. Az első mérföldkőhöz már el is érkezett a Volkswagen: a 2020 szeptemberben az ügyfeleknek átadott első ID. 3 példányok óta a márka csaknem 500 ezer ID. -modelljét szállította ki nemzetközileg leányvállalatain át – mégpedig a még mindig szűkös ellátási helyzet ellenére is nagyjából egy évvel ezelőtt a tervezettnél.
Az ID. 3, az ID. 4, az ID. 5 és az ID. 6 (csak Kínában), ezenfelül a modern ID. Buzz után az ID. 7 már az ID. -család hatodik tagjaként, egyben – az ID. 4 mellett – a Volkswagen már második MEB-alapú világautójaként érkezik. Az elektromos limuzin három fő piacon, Kínában, Európában és Észak-Amerikában jelenik meg a kínálatban, az európai országokba a Volkswagen emdeni gyárából szállítják ezt követően. Az ID. 4 után az ID. 7 szintén a második MEB-alapú modell, amely Emdenben készül.
Az elektromosenergia-fogyasztási és a szén-dioxid-kibocsátási adatok a megadott tartományban a választott járműfelszereltség függvényeként alakulnak.