A Ford Mustang Mach-E gyártása alig két éve kezdődött, és a szerelőszalagról máris legördült a 150 ezredik ilyen modell. Ez kardinális mérföldkő a cég elektrifikációs terveiben, amelyek alapján a Ford 2023 végére minden évben 600.000, 2026-ra mindazonáltal 2 millió elektromos gépkocsit szándékában áll előállítani.
A Mustang Mach-E sikere túlnyomórészt olyan vásárlóknak köszönhető, akik belsőégésű motoros autójukat cserélték elektromos hajtásúra (az USA-ban 80, Európában 90 százalék az ilyen vevő), ami azt igazolja, hogy a Ford elektromos járművei széles vásárlóréteg igényeit elégítik ki.
„Mikor is feltettük a vadló-emblémát erre a Mustangra, tudtuk, hogy sokan szkeptikusok lesznek. Azt ezzel szemben akkor még nem tudhattuk, mennyire közkedvelt lesz a korszerű modell,” nyilatkozta Darren Palmer, a Ford Model e elektromosautó-programokért felelős alelnöke. „Óriási öröm megpillantanom a Mustang Mach-E-ket az utakon, beszédbe elegyedni a tulajdonosaikkal, és látni, hogy mind többen és többen vannak.”
A Mustang Mach-E pillanatnyilag a Föld 37 országában kapható, ami óriási előrelépés ahhoz képest, hogy az első modellévben még 22 piacon forgalmazták. Legutóbb Új-Zélandon, Brazíliában és Argentínában jelent meg a gépkocsi. A mindenre kiterjedő növekedést az is segítette, hogy a Ford tovább bővítette és modernizálta a Cuautitlán üzemet (itt jött létre a 150 ezredik darab is), hogy még több vásárlót tudjon kiszolgálni.
„Az üzem teljesen felpörgött,” hangoztatta Deborah Manzano, a Ford gyártási igazgatója. „Új akkumulátor- és karosszéria-gyártósort építettünk, kibővítettük a szerelősorokat, és gyakorlatilag minden rendelkezésre álló helyet kimaxoltunk, hogy még több Mustang Mach-E készülhessen. Legutóbb egy új fényezőüzemet állítottunk munkába, szóval nem toporgunk egy helyben!”
A Mustang Mach-E töretlen népszerűségét nagyon sok díj, példának okáért az Év Észak-Amerikai SUV-ja, az Edmunds Legjobb Luxus Elektromos Gépkocsija és sok más elismerés mutatja.