Megfizethető alternatíva, amely kaput nyit az elektromobilitáshoz: az ID. LIFE modellel a Volkswagen megmutatja, hogyan képzeli el elektromos gépjárműjét a kisautók szegmensében. A koncepció a fenntartható mobilitást, a digitális technológiákat és az időtlen formatervet egybevonja, mindezt 20 000 és 25 000 euró közti alapáron. A tisztán elektromos, belépőszintű Volkswagen modell kivételes elemekkel hódít, például a beltérben látható természetes és újrahasznosított anyagaival. Az újdonság bevezetésére várhatóan 2025-ben kerül sor.
Az ID. LIFE1 modellnél a fenntarthatóság kulcsfontosságú. A kompakt crossover modell nem kizárólagosan – elektromos hajtásának hála – helyi károsanyag-kibocsátástól mentesen közlekedik, de természetes nyersanyagok és újrahasznosított anyagok felhasználásával készül. „A jövő elektromos kisautóit kémlelve az ID. LIFE az első, melyet a kulcslyukon át megpillanthatunk.” – nyilatkozta a Volkswagen vezető tervezője, Jozef Kabaň. „Fejlesztés, fenntarthatóság és időtlenség: ez a három dolog hajt minket.”
Kompakt crossover: cicoma mentes és fenntartható
Az ID. LIFE búcsút int a díszítő elemeknek és az másfajta kiegészítőknak, éppen úgy, mint a tradicionális anyagok használatának. Példuál a tetőnél és az első borításnál alkalmazott légkamrás textilek egész egészében újrahasznosított műanyag palackokból készültek. A karosszéria átlátszó fedőlakkjában faforgácsot használnak természetes színezékként, bioalapú keményítővel keverve. A modell kerékgumijaihoz használt anyagok közt bio olaj, természetes gumi és rizsháncs is megjelenik.
Természetes és újrahasznosított anyagok a beltérben is
A belső tér ugyancsak ezt a következetesen fenntarható megközelítést követi. A beltérben alkalmazott faanyagok fenntartható erdőgazdálkodásból származnak. Az utasok Artvelours Eco kárpitozással ellátott ülésekben foglalhatnak helyet, amely nagy részben újrahasznosított anyagokból készül, egy műanyag hulladék újrahasznosításával keletkező másodlagos nyersanyag felhasználásával.
A megfizethető, belépőszintű elektromos ID. LIFE modellel a Volkswagen még több ember részére teszi hozzáférhetővé a fenntartható mobilitás lehetőségét és tovább folytatja ACCELERATE stratégiáját.
A cég célja, hogy 2030 ra minden Európában forgalmazott jármű legalább 70 százaléka, az Észak Amerikában és Kínában értékesítetteknek ugyanakkor legalább 50 százaléka tisztán elektromos legyen. Elektrifikációs törekvéseivel a Volkswagen célja, hogy a legvonzóbb márkává váljon a fenntartható mobilitás kapcsán.