Az új TT Roadster – Dinamizmus a szabad ég alatt

Az új TT Roadster - Dinamizmus a szabad ég alatt

Egy roadsterrel kezdődött az Audi TT sikertörténete a kilencvenes évek közepén – a kompakt sportautó legelső formatanulmánya könnyű vászontetőt hordott. A TT Roadster sorozatgyártása 1999-ben indult, utódja 2007-ben debütált. Az Audi most bemutatja a nyitott kétüléses harmadik nemzedékét. Az új TT Roadster és TTS Roadster kifejezetten sportos karaktere és iránymutató technikája lenyűgöző.

Már a beszállás pillanatában egyértelművé teszi letisztult és sportos karakterét a TT Roadster. Az ajtók kinyitásával életre kel az Audi virtual cockpit, a teljesen digitális kombinált műszeregység. Képernyőjén látványos, plasztikus grafikákkal jeleníti meg az összes információt – az opcionális navigációs térképtől a TTS Roadster nagy, központi fordulatszámmérőjéig. Az MMI kezelési koncepció is tartogat egy innovációt: immár szabadszavas keresést és a természetes beszédet megértő hangvezérlést is kínál.

Az Audi új nyitott kétülésese egy jövőbe mutató, vezetőközpontú autó – erős, gazdaságos és következetes. Vezethetősége rendkívül sportos – a Roadster spontán magabiztossággal veszi a kanyarokat, az érzékeny, közvetlen áttételezésű progresszív kormányzás pontos irányíthatóságot biztosít.

A szabadság, az erő és a stílus ötvözete az új Audi TT Roadster
A szabadság, az erő és a stílus ötvözete az új Audi TT Roadster

Az új fejlesztésű quattro állandó összkerékhajtás a vezetési élményt és a stabilitást ötvözi. Ezt az elektrohidraulikus lamellás tengelykapcsoló teszi lehetővé, amely a forgatónyomatékot a menethelyzet, az útfelület jellemzői és a vezetési stílus alapján optimálisan osztja el az első és a hátsó tengely között.

A TT Roadster a 2.0 TDI motorral az „ultra” emblémát is viselheti – átlagos üzemanyag-fogyasztása mindössze 4,3 liter száz kilométerenként. Csupán 114 gramm/km szén-dioxid kibocsátásával pedig új rekordot állít fel a sportautók kategóriájában.

A TTS Roadster 2.0 TFSI motorjának lenyűgöző tulajdonságai többek között 228 kilowatt (310 lóerő) teljesítménye és vérpezsdítő hangzása. A nulla és száz kilométer/óra közötti sprintet 4,9 másodperc alatt teljesíti – az új Audi TTS Roadster egy igazán magával ragadó sportautó.

Az Audi TT Roadster harmadik generációja teljes gyártási mélységben, kizárólag Győrben, az Audi Hungariánál készül. A modell sorozatgyártása 2014. november 5-én indult el a vállalat 2013-ban megnyitott járműgyárában.

Az Audi TT Roadster rendelése február közepén indul, az ügyfelek az első példányokat április végén vehetik át a márkakereskedésekben.

Áttekintő

Koncepció, külső megjelenés, karosszéria és vászontető

  • Kétüléses roadster; 4,18 méter hosszú, tengelytávolsága 2,51 méter, rövid túlnyúlások; tömege üresen mindössze 1320 kilogramm; csomagtér térfogata 280 liter
  • Atletikus, letisztult dizájn az első TT-nemzedékre utaló részletekkel
  • Kívánságra LED-technikájú vagy Mátrix LED-fényszórók
  • ASF kompozit építésmódú karosszéria acél és alumínium felhasználásával
  • Szériafelszereltség: könnyű akusztikai vászontető elektromos mozgatással

Belső kialakítás, kezelés és felszereltség

  • Dinamikus, könnyed vonalvezetés, új szín- és anyagválaszték
  • Következetesen vezető-orientált kialakítás, új fejlesztésű sportos ülések
  • A klímaberendezés kezelőszervei a légbefúvó nyílásokban
  • Digitális Audi virtual cockpit, új kialakítású MMI-kezelési koncepció, nagy teljesítményű hangvezérlés
  • Csúcsmodern, jó variálhatóságot kínáló műszaki felépítésű infotainment rendszer
  • Számos infotainment-építőelem a kínálatban, például az MMI Navigáció plusz, az Audi connect LTE-modullal és a Bang & Olufsen hangrendszer
  • Kívánságra elérhető csúcsmodern vezetőtámogató rendszerek

Hajtáslánc

  • Három négyhengeres motor 135 kW (184 LE) és 228 kW (310 LE) közötti teljesítménnyel
  • 2.0 TDI ultra mindössze 4,3 liter/100 kilométer fogyasztással (114 g CO2/km)
  • 2.0 TFSI a TTS Roadster esetében 380 Nm nyomatékkal, 0–100 km/h csupán 4,9 másodperc
  • quattro állandó összkerékhajtás rendelhető a TFSI-motorhoz (széria a TTS Roadster esetében), új fejlesztésű lamellás tengelykapcsoló a maximális vezetési élmény és biztonság érdekében

Futómű

  • Igényes felfüggesztések, négy lengőkaros hátsó futóművek
  • Progresszív kormányzás elektromechanikus rásegítéssel szériafelszereltségként
  • Kívánságra Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszer és Audi magnetic ride adaptív csillapítás-szabályzás (mindkettő széria a TTS Roadster esetében)
  • Kikapcsolható menetstabilizáló rendszer, kerekenkénti nyomatékszabályzás
  • Könnyű keréktárcsák 17 colos méretben (TTS Roadster: 18 col), opcionálisan akár 20 col
  • Alumínium féknyergek a TTS Roadster első kerekeinél

(forrás: Audi)