A Volkswagen márka kapta a Leginnovatívabb Jókora Volumenű Márka díját, már sorozatban harmadszor. A csoport központi márkája újabb elismeréseket is begyűjtött az Alternatív Hajtásrendszerek, az Önvezető Üzemmód továbbá a Biztonság és Tradicionális Hajtásrendszerek kategóriákban. A díjakat minden évben ítéli oda együtt egy független kutatóintézet, a Center of Automotive Management és a PricewaterhouseCoopers könyvvizsgáló vállalat. A döntés alapjául a CAM és a PwC által együttesen összeállított AutomotiveINNOVATIONS tanulmány szolgált, amely az elmúlt hét évben a különféle autómárkák innovációs törekvéseit és jövőbemutató megoldásait vizsgálta a járművek műszaki innovációinak vonatkozásában.
Dr. Frank Welsch, a Volkswagen Személyautók márka igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős vezetője mindent összevetve nyilatkozott: „Együttes törekvésünk, hogy folytassuk járműveink folytonos fejlesztését és elérhetővé tegyük a legmodernebb fejlesztéseket minden partnerünk részére. Ezek a kitüntetések a Volkswagen átfogó fejlesztői csapatát dicsérik. Ők napról napra azon dolgoznak, hogy ezek a fejlesztések a következő években megjelenhessenek sorozatgyártású modelljeinknél is.”
A zsűri kiemelte, hogy a Volkswagen az elmúlt év alatt 62 saját innovációval rukkolt elő, amely tanúsítja, hogy a terjedelmes volumenű autógyártók közt ez a cég joggal érdemli ki a leginnovatívabb márkának járó elismerést. A CAM és a PwC által kiadott hivatalos közlemény kiemelte, hogy „26 százalékos arányával a Volkswagen ellátott a legnagyobb részesedéssel a terjedelmes volumenű gyártók világszintű innovációit vizsgálva.” Példaként emelték ki a Volkswagen Arteon modellt külön választhatóan elérhető, a sávváltást segítő rendszert alkalmazó Emergency Assist 2.0 rendszeréért. Amellett elismerő szavakkal illették az Arteon négyajtós kupé tanulmánymodelljét a felső középkategória szegmenséből, az 1.5 TSI Golf1 modellt és energiatakarékos (a motor lekapcsolásával funkcionáló) vitorlázó funkcióját azonfelül a benzin részecskeszűrővel szerelt Volkswagen up! GTI2 modellt.
Az Alternatív Hajtásrendszerek kategóriájában szerzett első hely kapcsán tíz Volkswagen innovációt emelt ki a tanulmány. A CAM állásfoglalása alapján a legkiemelkedőbb innovációs törekvések közt elfért az átdolgozott Volkswagen e-Golf3, amely meghatározóan megnövelt hatótávolságával és teljesítményével (plusz 15 kW/20 LE) győzte meg az ítészeket. A tanulmány ugyancsak méltatta a Volkswagen Polo4 (TGI) modell földgázüzemű változatát is alacsony szén-dioxid kibocsátása folytán.
A Volkswagen márka úttörő modellje az Önvezető Üzemmód és Biztonság kategóriában is megkülönböztetett figyelmet kapott, merthogy az Arteon az első modell, amit második generációs vészhelyzeti asszisztens rendszerrel szereltek. A rendszer beállításai lehetővé teszik, hogy a közlekedés többi résztvevőjét figyelmeztesse, ha a vezető lehetőség szerinti rosszulléte során nem képes a jármű vezérlésére. Ekkor önvezérelten a jobb szélső sávba kormányozza a gépkocsit és egészen megállásig fékezi azt.
Az ez évi év tanulmánya alapján a Volkswagent díjazták a terjedelmes volumenű autógyártók közt a Tradicionális Hajtásrendszerek kategóriában is. A zsűri által megkülönböztetett legnélkülözhetetlenebb újítások ebben a kategóriában a márka kettős SCR katalizátorával kapcsolatos kutatásai azonkívül az up! GTI és a Volkswagen Arteon modellekbe szerelt benzin részecskeszűrők voltak. Előbbi tekintetében a mini gépjárműk szegmensében elsőként alkalmazták ezt a megoldást, az Arteon tekintetében ugyanakkor a részecskeszűrő alkalmazásával számottevő javulást értek el az üzemanyag-fogyasztás kapcsán.
Stefan Bratzel professzor a Bergisch Gladbach településében székelő Center of Automotive Management (CAM) vezetője. Az elmúlt hét év esetén évente ez az autóipar és a mobilitás gyakorlati kérdéseivel munkálkodó független kutatóintézet – a PricewaterhouseCoopers pártfogásával – díjazta a Föld leginnovatívabb autógyártóit. Összesen 60 internacionális autóipari márkát értékeltek az ez évi évi tanulmányukban.