A kínai tulajdonú svéd autógyártó a BMW-éhez hasonló megoldásra szánta el magát: lenyesnek egy hengert új kétliteres négyhengeresükről, így készítik el második motorjukat. Az új 1,5 literes háromhengeresek az évtized vége felé megjelenő kisebb Volvókba kerülnek.
Korábban azt mondták a Volvónál, hogy a teljes kínálat motorellátását megoldják egyetlen kétliteres blokkal, de úgy tűnik, végül mégiscsak készül egy második motor a kisebb modellek számára. A tervezők persze a legolcsóbb megoldást választották: megtartják a kétlitereshez kifejlesztett hengereket, de négy helyett három kerül az új motorba. Így alig kell új alkatrészt fejleszteni, és a nagyon költséges égéstér-tervezést teljes egészében kihagyhatják. Cserébe meg kell oldaniuk az 1,5 literes háromhengeres sánta járáskultúrájából adódó problémákat, és valahogy el kell nyomniuk a háromhengeresekre jellemző hangokat is, ami komoly kihívás lesz. Ezt persze a fejlesztők is tudják: „A Volvo luxusmárka, nem ronthatjuk el egy durván járó motorral” – nyilatkozta a Volvo hajtáslánc-fejlesztési részlegének vezetője, Michael Fleiss.
Az 1,5 literes háromhengeressel elvben lefedhető a 90 és 180 lóerő közti teljesítmény-tartomány, és nem mellesleg a kínai tulajdonos, a Geely is hasznát veheti az új motornak, talán még inkább, mint a nagyobb teljesítményű kétliteres négyhengereseknek. Az új motor gyártása a tervek szerint szűk három év múlva, 2017-ben kezdődik majd, így nagyjából ugyanakkor jelenhet meg, amikor a Volvo kompakt CMA padlólemeze, amelyre a 30-40-50-es modellek következő generációja épül majd.
A négyhengeres Drive-E motorral szemben a háromhengerest kizárólag benzinesként gyártják majd, Fleiss szerint ugyanis nem nyernének annyit a fogyasztáson, amennyi többlet munkába kerülne kisimítani egy eleve kiegyensúlyozatlan járású dízelmotor zajait és rezgéseit.
(forrás: totalcar.hu)