Az Audi Sport GmbH finomhangolta a 2017. szeptemberében bemutatott új RS 4 Avant jó néhány részletét (üzemanyag-fogyasztás, vegyített: 9,2 l/100 km; szén-dioxid-kibocsátás, vegyített: 211 – 210 g/km). Az orr rész modernizált formavilága és a korszerű MMI touch kezelési koncepciót magába foglaló sportos belső tér kiemeli a mesés elődöket felvonultató sikermodell atletikus karakterét. A kitűnő nyomatékkal büszkélkedhető, két turbófeltöltős V6 kapacitás teljesítménye 331 kW (450 metrikus lóerő), káprázatos, 600 Nm nyomatéka ugyanakkor igen széles, 1 900 és 5 000 percenkénti fordulatszám közti tartományban állandóan biztosított. Az RS 4 Avant a DTM hockenheimringi záróhétvégéjén mutatkozott be október 4. és 6. közt. A modell értékesítése Németországban illetve egyéb európai országokban 2019. októberében indul. A korszerű RS 4 Avant 2019. decemberében érkezik a kereskedésekbe, a jelentős hatékonyságú kombi modell ára 81 400 eurótól indul ezután.
“A következetesen alkalmazott sportosság és a mindennapi használhatóság kombinációja szokatlan ötletnek tűnhet egyeseknek, de számunkra ez a jelentős hatékonyságú kombi 25 éves történetünk egyik legjobb javaslata.” – nyilatkozta Oliver Hoffmann, az Audi Sport GmbH cégvezetője. “Az Audi RS 4 Avant hosszú ideje legkelendőbb modellünk és fontos mértékben hozzájárul az Audi Sport GmbH. sikeréhez.”
Erőteljes megjelenés: a külső formavilág
A korszerű RS 4 Avant orr részét teljesen újraalkották, az A4 Avant és az RS 4 Avant közt mindazonáltal szemmel láthatóan igen hangsúlyos a különbség. A Singleframe hűtőrács szélesebb és laposabb az alapmodellhez képest. A többi RS modellhez, az RS 6 Avant (üzemanyag-fogyasztás, vegyített: 11,7 -11,5 l/100 km; szén-dioxid-kibocsátás, vegyített: 268 – 283 g/km) és az RS 7 Sportback (üzemanyag-fogyasztás, vegyített: 11,6 – 11,4 l/100 km; szén-dioxid-kibocsátás, vegyített: 265 – 261 g/km) modellhez hasonlóan az RS 4 Avantot is azzal a fényes fekete, háromdimenziós méhsejt mintázatú rácsozattal szerelték, ami az RS széria sajátja. A egyszerű látványt a keret nélküli Singleframe hűtőrács teszi teljessé. A korszerű RS 4 logóval díszített méhsejt mintázatú hűtőrácsa a nagyméretű oldalsó légbeömlő nyílásokkal és a függőleges elemekkel közösen az első lökhárítóba integrálva kapott helyet.
Az RS 4 Avant LED fényszórói is új formát kaptak. Az külön választhatóan elérhető, sötétített betétekkel szerelt Mátrix LED fényszórók teszik teljessé a nagyteljesítményű Avant modell modernizált külső formavilágát, ezzel is megkülönböztetve az A4 modellcsalád többi tagjától. A kerékjárati ívek és azok domborulatai (“quattro blister”) mind az első, mind a hátsó kerekeknél 30 milliméterrel szélesebbek, mint az Audi A4 Avant modell tekintetében. A fényszórók mellett közvetlenül elhelyezett fényes fekete dizájnelemek tovább erősítik a szélesség érzetét a modern RS 4 Avant formavilágában (üzemanyag-fogyasztás, vegyített: 9,2 l/100 km; szén-dioxid-kibocsátás, vegyített: 211 – 210 g/km).
A fényes fekete, matt alumínium és szénszálas optikai csomagok példa nélküli megjelenést kölcsönöznek az oldalsó küszöbbetéteknek, a külső visszapillantó tükrök házainak és az első azonfelül hátsó lökhárítóknak. Ilyen irányú elvárás során a fényes fekete és szénszálas optikai csomagok az Audi négy karikájának és az első és hátsó RS emblémának a fekete változatát is magukba foglalják. Az RS emblémák a még tartózkodóbb megjelenés érdekében akár teljesen el is hagyhatók. A tetősínek az alapfelszereltség részeként matt fekete kivitelben készülnek. Az RS specifikus tető légterelő, a diffúzorbetét és az RS kipufogórendszer króm végcsövei még jellegzetesebb megjelenést biztosítanak a korszerűsödött modell részére. Az külön választhatóan választható, fekete kipufogóvégződésű RS sport kipufogó rendszer ugyanakkor különösen sportos hangélményt biztosít. A vezető az Audi drive select menetdinamikai szabályozórendszeren át állíthatja be, hogy éppen a sportos vagy a visszafogottabb hangzásra szavaz.
Maximális vonóerő: a hajtásrendszer
A kettős turbófeltöltővel szerelt 2.9 TFSI V6 kapacitás igénybevételével visszatér az Audi Sport GmbH másik mesés hathengeres aggregátjához, 2.7 literes erőforráshoz, amely 1999-től az első RS 4 Avant modellt hajtotta. Akkor a duplaturbós hathengeres motor teljesítménye 279 kW (380 metrikus lóerő) volt. A modern RS 4 Avant most 331 kW (450 metrikus lóerő) teljesítményre képes, amely literenként 155,5 metrikus lóerőt jelent. Ez kínálja, hogy az RS 4 Avant álló helyzetből mindössze 4,1 másodperc alatt gyorsítson fel 100 km/óra sebességre. A TFSI motor súlya mindössze 182 kilogramm, amely 31 kilogrammal alig a 2012-ben megjelent elődmodell nyolchengeres aggregátjának tömege. Ez kedvezően hat a modell saját tömegére és a tengelyenkénti súlyelosztásra, amelyek meghatározó előfeltételei az illusztris teljesítménynek. A kettős turbófeltöltővel szerelt V6 aggregát szédületes, 600 Nm nyomatéka mindazonáltal igen széles, 1 900 és 5 000 percenkénti fordulatszám közti tartományban szakadatlan biztosított. Az RS Dinamika csomaggal a modell elektronikusan szabályozott végsebessége 250 km/óra sebességről 280 km/órára növekedett.
A 2.9 TFSI motor két turbófeltöltője egy-egy hengersorhoz van hozzárendelve és akár 1,5 bar töltőnyomás felépítésére is képes. Az Audi minden hathengeres és nyolchengeres motorjához hasonlóan a turbófeltöltők itt is a hengersorok által bezárt 90 fokos szögben kaptak helyet, így a hengerfejek kipufogóoldala a motor belső, a szívó oldal mindazonáltal a motor külső oldalán van. Ez az elrendezés kompakt szerkezetet biztosít, rövid gázáramlási utakkal és minimális áramlási veszteséggel, mindent összevetve a 2.9 TFSI különösen spontán reagál a gázpedál mozgására.
A nagyteljesítményű hathengeres kapacitás nem kizárólagosan erejével, de magas fokú hatékonyságával is hódít. A modern WLTP menetciklus alapján mindössze 9,2 liter üzemanyagra van szüksége 100 kilométerenként, amely 211 gramm szén-dioxid kibocsátásának felel meg kilométerenként. Ez az elődmodellhez képest 17 százalékos csökkenés a fogyasztást illetően. Ebben kulcsfontosságú funkciója van a korszerű TFSI égésfolyamatának, amely B ciklusként ismert. Ez a megoldás konkrétan a részterhelés, mint a normál használat esetén domináns működési mód támogatására alakult meg.
A 2.9 TFSI vonóerejét egy sportos hangolású, nyolcsebességes tiptronic váltó továbbítja a quattro állandó összkerékhajtás felé. Normál haladáskor a rendszer több erőt továbbít a hátsó tengely irányába. A tisztán mechanikus működésű differenciálműnek betudhatóan a nyomaték 60 százaléka kerül a hátsó tengelyre, miközben 40 százalék az elsőre. Amennyiben a gépjármű bármelyik tengelye nem várt módon megcsúszik, a rendszer az erőt automatán és szélsebesen a másik tengelyre irányítja. Ekkor az első tengelyre az erő akár 70 százaléka, a hátsó tengelyre ugyanakkor 85 százaléka is juthat. A magas zárértékek egy minden kétséget kizáróan meghatározott nyomatékelosztást tesznek lehetővé ezenkívül az ESC elektronikus menetstabilizáló rendszerével és a kerekenkénti forgatónyomaték szabályzással való kiemelkedően korrekt interakció lehetőségét teremtik meg.
A kerekenkénti forgatónyomaték szabályozás minden típusú felületen aktív. Sportos vezetés mellett a kanyar belső ívén gördülő kerekeket fékezi meg enyhén az elektronikus menetstabilizáló rendszerén (ESC) át, ezzel is növelve a kanyar külső ívén haladó, nagyobb kerékterhelésnek kitett kerekekre jutó nyomatékot. A vonóerő különbség bekormányozza a gépjárműt a kanyarba, lehetővé téve, hogy a gépkocsi hibátlanul kövesse a bekormányzás szögét. Az eredmény ugyanakkor korrekt, tevékeny és semleges használhatóság. Az külön választhatóan elérhető RS specifikus hangolású quattro sport differenciálmű még dinamikusabb választ garantál a kanyarban való kigyorsítások esetén. Ekkor a nyomatékot a hátsó tengelyen látható kerekek közt aktívan és célzottan osztja szét, ezzel is javítva a vonóerő-átadást, a stabilitást és a jármű dinamikáját. A kanyarban való elfordulás vagy gyorsítás során a nyomatékot túlnyomórészt a kanyar külső ívén haladó hátsó kerékhez irányítja a rendszer, a gépjárműt ezáltal tulajdonképpen az alulkormányzottság legcsekélyebb érzése nélkül beletolja a kanyarba. Túlkormányozottság során a differenciálmű a kanyar belső ívén futó kerékhez irányított nyomatékkal stabilizálja a járművet.
Sportos hangolás: a futómű
A futómű felépítését elől és hátul ugyancsak ötkaros felfüggesztésekkel oldották meg, amely optimálisan veszi fel a hossz- és oldalirányú erőket. Az alapfelszereltségben szereplő RS-sportfutóművel az Audi RS 4 Avant (üzemanyag-fogyasztás, vegyített: 9,2 l/100 km; szén-dioxid-kibocsátás, vegyített: 211 – 210 g/km) karosszériája hét milliméterrel ül mélyebben, mint a sportfutóművel szerelt Audi S4 alapmodell tekintetében.
Ilyen irányú elvárás során elérhető a dinamikus csillapítás-szabályzás (Dynamic Ride Control – DRC) rendszerével kiegészített RS-sportfutómű plus, amely még agilisabb irányíthatóságot nyújt. Ez az integrált stabilizátor egy kivételes csillapítórendszert foglal magába, amely az elektronika használata nélkül nyomban képes ellensúlyozni a jármű karosszériájának mozgását. Mikor is a jármű megkezdi a kanyarodást ezenkívül a kanyarban halad, a csillapítás jellege megváltozik, mindent összevetve a jármű hosszirányú és keresztirányú mozgása erőteljesen mérséklődik. A lengéscsillapítók összese átlós irányban két külön olajvezetéken át van összekötve egy központi szeleppel. Amikor a jármű kanyarodni kezd azonkívül a kanyarban halad az egymással átlós helyzetű lengéscsillapítók közt, a központi szelepen át egy olajáramot készít, ezzel is újabb csillapítóerőt generálva. Az egyik oldal tompítása után a csillapítás karakterisztikája megváltozik, ezáltal a hosszirányú és keresztirányú mozgások hozzávetőlegesen teljesen megszűnnek. Ennek eredményeképpen ez a villámgyorsan reagáló csillapítási rendszer biztosítja az RS modellek kanyarokban mutatott párját ritkító precizitását.
Az Audi drive select támogatásával a vezető három fokozatban változtathatja a lengéscsillapítás jellegét, személyre szabva ezzel a vezetési élményt. Az integrált kapcsolószeleppel szerelt lengéscsillapítók új generációja még kompaktabb és könnyebb elődeinél. Ezen felül biztosítja, hogy a csillapítóerő még szélesebb tartományban álljon rendelkezésre a komfortos és a dinamikus menetprofilok közt amellett nagyobb csillapítóerőnél még pontosabban állítható futóművet garantál, amely különösen a nagy sebességgel bevett kanyaroknál előnyös. Az eredmény: a dinamikus csillapítás-szabályzás (Dynamic Ride Control; DRC) rendszerével kiegészített RS-sportfutómű érezhetően komfortosabb gördülési érzést nyújt a “kényelem” beállításnál. A “dinamikus” menetprofilnál a rendhagyóan feszes hangolás nyújt támogatást példaként a nagy sebességgel történő kanyarbevételnél.
Az RS modellekre sajátos dinamikus kormányzás választható elemként válik hozzáférhetővé az alapfelszereltségben szereplő elektromechanikus kormányzáson felül. A dinamikus kormányzás esetén a vezetési sebességtől, a bekormányzási szögtől és az Audi drive select menetdinamikai rendszerben választott profiltól függően, akár 100 százalékig változtathatja annak áttételét. Alacsony sebesség mellett – települési forgalomban vagy parkolásnál – a dinamikus kormányzás igen közvetlen módon üzemel, a két végállás közt mindössze két egész fordulatot kell megtennie a kormánykeréknek. A szervórásegítés magas szintjével a parkolási műveletek játszi könnyedséggel teljesíthetőek. Az aszfaltozott úttól távol a kormányzás visszajelzésének közvetlensége és az elektromos rásegítés szakaszosan kevesebb lesz. Autópályán nagy sebességgel történő közlekedésnél az indirekt áttétel és a kisebb kormányerő rásegítés elsimítja az ideges kormánymozdulatokat és segíti magabiztos egyenesfutást emellett menetstabilitást. A dinamikus kormányzás közös összefogásban dolgozik az elektronikus menetstabilizáló rendszerel (Electronic Stabilization Control; ESC) a sportos használhatóság és a közlekedési biztonság garantálásán. Amennyiben létfontosságú, enyhén ellenkormányoz, apró, a vezető részére többségében fel sem tűnik korrekciókkal támogatja a terhelés megváltozása folytán kialakult alul ezenfelül túlkormányozottság csökkentését. A heterogén súrlódási mutatóval bíró útfelületeken való fékezésnél a rendszer célzottan, a kormányzási korrekció stabilizálásával nyújt támogatást.
A vezetőnek lehetősége nyílik személyre szabott vezetési élményének létrehozására az alapfelszereltséghez tartozó Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszer hozzájárulásával. Ehhez öt menetprofil áll rendelkezésére: comfort, auto, dynamic tetejébe az egyénileg konfigurálható RS-specifikus RS1 és RS2 üzemmódok. Az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszer támogatásával többek között a motor- és a sebességváltó-menedzsment, a kormányrásegítés, a futómű, a dinamikus összkerékkormányzás, a quattro sport-differenciálmű, a motorhang, azonfelül az önműködő légkondicionáló berendezés karakterisztikája változtatható. A személyre szabható RS2 üzemmód rendeltetése, hogy használatakor gombnyomásra közvetlenül befolyásolható az elektronikus menetstabilizáló rendszer (Electronic Stabilization Control; ESC) működése.
A korszerű RS 4 Avant alapkivitelben 19 col peremátmérőjű, 265/35 méretű kovácsolt alumínium keréktárcsákkal készül. Ilyen irányú elvárás során eltérő formavilágú, 20 col peremátmérőjű változatok is elérhetők, például egy új, egész egészében matt bronz színű, ötágú keréktárcsa, amelyre 275/30 méretű abroncsok kerülnek. Az erőteljes, elől 375, hátul 330 milliméter átmérőjű RS acéltárcsás fékek perforált féktárcsákkal biztosítják a magabiztos fékezéshez létfontosságú feltételeket. Az RS logót hordózó, hat dugattyús féknyergek alapkivitelben fekete, opcionálian mindazonáltal vörös színben készülnek. Ilyen irányú elvárás során az első tengelyen rendelkezésre állnak a fáradásnak leginkább időálló RS kerámia fékek. A féknyergek színe ilyenkor vörös, szürke vagy kék lehet, perforált tárcsáinak átmérője mindazonáltal 400 milliméter.
Hálózatba kapcsolt vezetőfülke: a belső tér
Az Audi RS 4 Avant (üzemanyag-fogyasztás, vegyített: 9,2 l/100 km; szén-dioxid-kibocsátás, vegyített: 211 – 210 g/km) belterét a fekete szín határozza meg. LED irányfények emelik ki az ajtók formáját és a középkonzolt, teszik mindezt 30 különféle színárnyalatban az külön választhatóan elérhető hangulatvilágítás csomaggal variálva. A műszerfal vízszintes vonalvezetésével a tágasság érzetét kelti. A vezetőt és a mellette helyet foglaló utast az RS 4 logójával díszített, megvilágított küszöblécek fogadják. Kérésre az RS stílus csomag részeként az RS logó megjelenésével újabb színeket vihetünk a belső térbe, az embléma ekkor merthogy feltűnik a középkonzolon, a könyöktámaszon, a biztonsági öveken és a szőnyegeken. A kormánykerék, a sebességváltó és a térdtámasz mind vörös kontrasztárnyalatú díszvarrásokkal készült Alcantara bevonatot kaptak. A vörös szín mellett a kibővített RS megjelenés már szürke színű megoldásokat is ad az ügyfelek részére. A vörös árnyalatú RS kinézet csomag egyik újdonsága, hogy az üléstámlák szegélye is ehhez illő színárnyalatban készül.
Az MMI 10,1 col átmérőjű érintőképernyője a korszerű kezelési koncepció irányítóközpontja, amely a műszerfal centrumában, enyhén a vezető felé fordítva kapott helyet. Az érintésérzékeny monitor nagyfelbontású grafikus animációval köszönti az RS 4 Avant vezetőjét. Az MMI érintőképernyője hangjelzést használ és átveszi az ezelőtt használt, középkonzolon látható forgatható nyomógomb szerepét. A vezető az RS monitoron át kaphat áttekintést a hajtásrendszer komponenseinek hőmérsékletéről, a nehézségi gyorsulással (g) kifejezett maximális gyorsulásértékekről, emellett a gumiabroncsok légnyomásáról és hőmérsékletéről. Az Audi virtual cockpit műszeregységen kivételes RS-kijelzők tájékoztatnak a gumiabroncsok légnyomásáról, a pillanatnyi forgatónyomaték- és teljesítményértékekről, a motorolaj hőmérsékletéről, a köridőkről, a gyorsulásmérések eredményeiről és a nehézségi gyorsulással (g) kifejezett menetdinamikai erőhatásokról. A sebességváltó-kapcsolásjelzői a fordulatszámhatár elérésekor a létfontosságú felkapcsolásra hívják fel a vezető figyelmét, de az extrafelszerelésként rendelhető RS Head-up monitor is szolgál RS-specifikus információkkal, mint amilyenek példaként a sebességváltó-kapcsolásjelzőjének adatai.
A vezető a két RS1 és RS2 üzemmódot az Audi drive select rendszerén át, az alul egyenesített, multifunkciós bőr sportkormány új “RS MODE” gombjának megnyomásával aktiválhatja. Ez önműködően megnyitja az Audi virtual cockpit műszeregységen az RS specifikus információkat kínáló megjelenítőt. A modern, alumíniumból készült sebességváltó-kapcsolóbillentyűk lényegesen nagyobbak lettek. A kormánykeréken és a megvilágított küszöbléceken kívül az külön választhatóan méhsejtmintázatú steppeléssel is rendelhető RS sportülések ugyancsak az RS emblémát hordozzák.
Multifunkcionális: a felszereltség
Az RS 4 Avant (üzemanyag-fogyasztás, vegyített: 9,2 l/100 km; szén-dioxid-kibocsátás, vegyített: 211 – 210 g/km) mindennapi használhatóság tekintetében ugyanazt a magas szintet képviseli, mint az A4 Avant alapmodell. A csomagtér kapacitása 495 liter, amely a hátsó ülések lehajtásával és a egész csomagtér tetőig való kihasználásával egészen 1 495 literig növelhető. A csomagtér ajtajának és csomagtér borításának működtetése alapfelszereltségként elektromosan történik, kívánságra ugyanakkor a lábmozdulat-vezérlés, mint a csomagtér nyitásának és zárásának módja is rendelkezésre áll. Az extrafelszerelésként kínált kihajtható vonófej elektromosan, gombnyomásra reteszelhető ki.
Kívánságra az RS 4 nagyon sok vezetési helyzetben segítheti a vezetőt. Több, mint 30 vezetéstámogató rendszer teszi teljessé a nagyteljesítményű Avant multifunkcionális karakterét. A lehetőségeket a “tour” és a “city” csomagokba egyesítve tekinthetik keresztül az ügyfelek. Itt megtalálhatják például az araszoló (Stop&Go) funkcióval kiegészített adaptív sebességszabályozás rendszerét (Audi adaptive cruise control; ACC), az útkereszteződés-asszisztenst, a sávváltások alatt figyelmeztető rendszert vagy az útpadka figyelmeztetés rendszerét.
Az RS 4 Avant vásárlói nyolc eltérő fényezésből választhatnak, köztük az újdonság Turbo-kék továbbá a korszerű metálfényű Tango vörös árnyalatokból. Az Audi exkluzív programja révén újabb nagyszámú jellegzetes fényezés szintén rendelkezésre áll, akárcsak a gyöngyházfényű Nogaro kék. Ezzel a karakteres színnel készült az RS 2 Avant, az RS modellek mesés elődje 1994-ben.
Mesés: az RS történet
Nincs még egy modell, amely úgy ötvözi a kitűnő teljesítményt és a mindennapi használhatóságot, mint a modern Audi RS 4 Avant. Elődjeinek 25 éves története egészen 1994-ig nyúlik vissza, mikor is a mesés RS 2 Avant elsőként lépett színre.
1994 – Audi RS 2 Avant: egy divat megteremtője
Az Audi 1994-ben meghatározó irányzatot teremtett az RS 2 Avant modellel. Ez volt a Föld első, magas produktivitású sportautója, amely öt ülést és tágas csomagteret kínált. A feltűnő külső megjelenés, a kifinomult, két szín kombinációjával megálmodott beltér és az Alcantara felületű ülések ugyancsak meghatározták a stílust. Az öthengeres turbó 232 kW (315 metrikus lóerő) teljesítményt hozott ki a 2.2 literes erőforrásból. Az Audi RS 2 Avant álló helyzetből 5,4 másodperc alatt gyorsított fel 100 km/óra sebességre maximáis sebessége mindazonáltal elérte a 262 km/órát. A Porsche AG – mint fejlesztési és gyártói partner – biztosított olyan alkatrészeket, mint a fékek és a kerekek.
1999 – kompakt lökettérfogat és lenyűgöző teljesítmény az első generációs modellben
Az első RS 4 Avant fejlesztésénél a nem sokkal ezelőtt a vállalatba integrált Cosworth Technology Ltd. lépett a képbe, mint együttműködő partner. A quattro GmbH az angol vállalattal összefogva még erősebbé és nyomatékosabbá tette a 2.7 literes, duplaturbós V6-os erőforrást, amely már 279 kW (380 metrikus lóerő) teljesítményre volt képes. Az RS 4 konkrétan a sportos vezetés élményére született, ugyanakkor nem kötött kompromisszumot a hétköznapi használhatóság kapcsán sem. Olyan nagy volt iránta a kereslet, hogy az Audi megkétszerezte az eredendően tervezett darabszámot.
2005 – Audi RS 4: dinamika három változatban
Az RS 4 második generációja 2005-ben mutatkozott be. Első alkalommal lépcsőshátú kivitelben, ezt követően Avant változatban volt elérhető, később ugyanakkor kabrióként is megvásárolhatták az ügyfelek. A hajtást nézve a motorháztető alatt az újfejlesztésű nyolchengeres, 4.2 literes kapacitás kapott helyet. A közvetlen befecskendezésű motor 309 kW (420 metrikus lóerő) teljesítményre volt képes. Ez volt az első alkalom, hogy egy gyártó egy, a motorsportból érkező koncepció, a közvetlen benzin befecskendezés és a magas, akár 8250 percenkénti fordulatszámot is elérő egység mellett tette le a voksát. Újabb technológiai újdonság az aszimmetrikus-dinamikus nyomatékelosztással funkcionáló quattro összkerékhajtás, amely a nyomaték 40 százalékát az első, 60 százalékát a hátsó tengelyre irányítja. Ezen kívül abban az időben újdonságként került be a külön választható tételek sorába a karbon-kerámia féktárcsa.
2012 – Audi RS 4 Avant: a dinamikus, multifunkcionális jármű
2012. februárjában a quattro GmbH a Genfi Autószalonon mutatta be az RS 4 harmadik generációját, amely csupán Avant kivitelben készült. Az elődjéhez hasonlóan ezt a modellt is nagy fordulatszámon pörgő 4.2 literes V8-as erőforrással szerelték, megnövelt teljesítménye ugyanakkor elérte a 331 kW-ot (450 metrikus lóerőt).