A Nissan mindenre kiterjedő szinten is vezető szerepet tölt be az elektromos járművek piacán, mindent összevetve jó helyzetben van, hogy megítélhesse az úttörő és friss Nissan LEAF közelgő bevezetésére érkezett ügyfélreakciókat.
2010-ben, amikor Európában megjelent a LEAF első generációja, a legtöbb versenytárs márka kétkedve fogadta a Nissan innovációját. Ők még mindig a belső égésű motorok fejlesztésére koncentráltak.
Nyolc évvel később: Az ügyfelek elektromos járművekkel kapcsolatos hozzáállása és érdeklődése megváltozott, a kereslet ötszörösére növekedett 2012 óta. Az autómárkák jókora döntő része éppen most fejleszti ki első generációs elektromos járművét.
Ezzel a szemben a Nissan minden információt felhasznált, melyet a korábbi 83 000 európai partner visszajelzései alapján szerzett, és melyet 2010 óta megtanult, ezt a tudást mindazonáltal egy friss járműbe csomagolta. Két hónappal az európai bemutató után, az árusítás hivatalos megkezdése előtt az európai Nissan forgalmazókhoz már 10 000 előrendelés érkezett be a gépkocsira.
2010 ugyanezen időszakában – mikor is az ügyfelek első alkalommal találkozhattak ezzel a korszerű és izgalmas, ellenben akkor még szokatlan technológiával – az első generációs LEAF-re érkezett megrendelések száma mindössze egy-két száz volt.
Gareth Dunsmore, a Nissan Europe elektromos járművekért felelős igazgatója közölte: „Örömmel tölt el minket a kézzelfogható kíváncsiság, mely a korszerű LEAF-et veszi körbe a vásárlók részéről. Ez megerősíti azokat az egyedi lehetőségeket és értékesítési potenciált, melyet a fejlett, viszont elérhető elektromos járművek nyújtanak az európai fogyasztóknak. A modern LEAF-fel már ma elérhetővé tesszük a Nissan Intelligent Mobility jövőjét.”
A szeptemberi japán bemutató óta stabilan növekedett Európában a modern LEAF lendülete és az ügyfelek érdeklődése. A jármű kiindulási specifikációi és az előrendelési árak az október elején Osloban megszervezett Nissan Futures 3.0 eseményen váltak ismertté. Attól fogva mindazonáltal már a vásárlók megrendelhetik a korszerű LEAF-et a helyi Nissan márkakereskedésekben.
Eddig elsődlegesen a média pozitív visszajelzései serkentették a vásárlói érdeklődést a LEAF iránt. A gépkocsi kivívta az elismerést az általa kínált olyan új innovációkért és technológiákért, mint a Nissan ProPILOT vezetéstámogató modern műszaki megoldás és a Nissan ePedal, mely által a vezető 90%-kal kevesebbet használja a fékpedált.
Fenomenális, hogy úgy érkezett 10 000 megrendelés, hogy a LEAF még nem nézhető meg a Nissan márkakereskedésekben, nem volt sansz tesztvezetésére, és nem volt az ügyfeleket célzó reklámkampány és promóció sem.
A modern LEAF gyártása már kezdetét vette az Egyesült Királyságban, a Nissan Europe sunderlandi gyárában. Az első ügyfelek 2018. Februárjában kapják meg autóikat.