A BMW M GmbH menetteljesítmény, megjelenés és digitalizáció kapcsán szintén magasabb fokozatba kapcsolja a nagyteljesítményű luxusszegmensben elérhető Sports Activity Vehicle és Sports Activity Coupé modellpárosát. A modern BMW X5 M Competition (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 12,9 – 13,1 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás (WLTP): 291 – 295 gramm / km) és a korszerű BMW X6 M Competition (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 12,7 – 12,9 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás (WLTP): 287 – 292 gramm / km) 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológiával felvértezett, új V8-as benzinmotorral, 460 kW / 625 lóerő maximális teljesítménnyel, modernizált formanyelvvel, azonkívül a BMW 8.0 operációs rendszer és a BMW Ívelt Monitor párosával dolgozó, legújabb BMW iDrive járművezérlő technológiával ünnepli világpremierjét.
A hajtáslánc-technológiában eszközölt fejlesztések és elektrifikációs megoldások még precízebb teljesítmény-leadást garantálnak. A karosszéria új stílusjegyei a két modell lendületes, extravagáns kiállását nyomatékosítják. A digitális modern műszaki megoldás nem kizárólagosan optimalizálja a jármű irányítását és működtetését, de nagyon sok innovációval is kecsegtet az automatizált járművezetés és parkolás területén.
A BMW M GmbH első nagyteljesítményű modelljei, amelyekbe 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid modern műszaki megoldást építettek
A modern BMW X5 M Competition és a modern BMW X6 M Competition a bajor prémiumgyártó belsőégésű erőforrással szerelt legújabb hajtáslánc-technológiájával büszkélkedhet, melynek hála a 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid modern műszaki megoldás is bemutatkozik a nagyteljesítményű palettán. A nyolcfokozatú M Steptronic automataváltó kompakt méretű házába épített elektromos motor 9 kW / 12 lóerő teljesítmény-többlettel és akár 200 Nm plusz forgatónyomatékkal képes besegíteni a hajtásba, míg indítógenerátorként is működik. A mild-hibrid modern műszaki megoldás működéséhez létfontosságú energiát egy 48 Volt kapacitású, motortérbe épített áramforrás raktározza, amit a hajtáslánc a lassulás és fékezés közben felszabaduló energiák szakadatlan visszatáplálásával tölt újra.
A hajtáslánc-technológia szíve egy 4.4 liter hengerűrtartalmú, M TwinPower Turbo technológiával dolgozó, új V8-as benzinmotor, amely a hengersorok közé épített kipufogócsonk mellett megerősített főtengelyt, modernizált turbófeltöltő modern műszaki megoldást, új légcsatornákat, amellett cizellált kenési és olajleválasztó rendszert kapott. 750 Nm csúcs forgatónyomatékát percenkénti 1 800 és 5 800 főtengely-fordulat közt adja le, percenkénti 6 000 főtengely-fordulatnál mindazonáltal 460 kW / 625 lóerő maximális teljesítmény áll a vezető rendelkezésére.
A precízebb teljesítmény-leadás, a magas fordulatszám-tartományig kalibrált V8-as benzinmotor és az elektromos motor rásegítése a BMW M modellek által fémjelzett menetteljesítmény még lenyűgözőbb dimenzióját kelti életre. A modern BMW X5 M Competition és a modern BMW X6 M Competition 3,9 másodperc alatt sprintel fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra. A hajtáslánc-technológia élettel teli, intenzív karaktere padlógáznál gyorsítja fel leginkább a szívverést, melynek az elektromosan vezérelt szelepekkel dolgozó, alapfelszereltségként kínált BMW M sport kipufogórendszer mély orgánuma ad méltó aláfestést. A modern műszaki megoldás új katalizátora eközben a benzinmotor károsanyag-kibocsátási értékét is tovább rendbe hozza.
Pompás teljesítmény-leadás: Drivelogic-kal dolgozó, új nyolcfokozatú M Steptronic automataváltó, hajtáslánchoz igazított, modernizált M xDrive okos összkerékhajtás és aktív M differenciálmű
A motor erejét egy Drivelogic-kal dolgozó, új nyolcfokozatú M Steptronic automataváltó továbbítja, amely automatizált és manuális üzemmódban éppúgy három beállítási lehetőséget ad. A modern műszaki megoldás újításai közt megtalálható például az újrahangolt beállítás és a precízebb váltási reakció is.
A korszerű BMW X5 M Competition és a modern BMW X6 M Competition hamisítatlanul páratlan vezetési élményét a hajtáslánchoz igazított, korszerűsített M xDrive okos összkerékhajtás is fokozza, amely a hátsó tengelyen aktív M differenciálművel dolgozik közösen. A fedélzeti operációs rendszer M Setup menüpontjában a vezető az alapbeállításként aktiválódó 4WD vezetési üzemmódot 4WD Sport módba kapcsolhatja, amely a hátsókerék-meghajtás preferenciái alapján dolgozó összkerékhajtásnak betudhatóan mindvégig kontrollált csúsztatásokat kínál.
A remekül beállított futómű csodálatos menetteljesítményt garantál
A karosszéria vázát és a futómű bekötési pontjait rendhagyóan feszesre tervezték a mérnökök, ezzel garantálva a menetdinamika, az agilitás és a mérnöki precizitás BMW M modellekre sajátos egységét. A spirálrugó- és lengéscsillapító-rendszerek mindemellett arra is lehetőséget biztosítottak, hogy a mesterek a sportosság és a hosszú távú menetkomfort egészen utánozhatatlan harmóniáját varázsolják elő. A hátsó kerekek összetartását a nagyobb sebességeknél is stabil úttartás szempontjai alapján módosították.
A modern BMW X5 M Competition és a korszerű BMW X6 M Competition alapfelszereltségének az adaptív M Professional futómű is része, amely korszerűsített, elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókkal és aktív borulásgátló rendszerrel dolgozik egyesült erővel. Az M Servotronic kormánymű módosított áttétele még precízebb irányíthatóságot nyújt. A BMW M féktechnológia M-specifikus hangolás alapján, szorosan együttműködik az integrált fékrendszer legkorszerűbb generációjával, amely mindent összevetve két eltérő fékpedál-beállítási lehetőséget kínál.
Helyette, hogy mindössze a dinamikus menetstabilizáló rendszerrel (DSC – Dynamic Stability Control) dolgozna egyesült erővel – mint ezelőtt –, a hajtáslánchoz igazított, modernizált M xDrive nagy tudású összkerékhajtás és az aktív M differenciálmű a modern BMW X5 M Competition és a korszerű BMW X6 M Competition tekintetében már a hajtásfüggő kipörgés-korlátozással is szorosan együttműködik, első alkalommal. A modernizált modern műszaki megoldás ezáltal még gyorsabban és még pontosabban képes reagálni a megváltozott forgalmi szituációkra, mialatt még jobb tapadást garantál.
Alapfelszereltségként a modern BMW X5 M Competition és a korszerű BMW X6 M Competition az első tengelyen 21” méretű, miközben a hátsó tengelyen 22” méretű BMW M könnyűfém keréktárcsákon gurul le a gyártósorról. A külön választható extrafelszereltség részeként mindkét modellhez újfajta Jet Black árnyalatú, kovácsolt BMW M könnyűfém keréktárcsák is megrendelhetők, ugyanezekben a méretekben.
Exkluzivitás és az összes régebbinél magabiztosabb megjelenés
A korszerű BMW X5 M Competition és a modern BMW X6 M Competition formanyelvét a domináns megjelenés és az extrovertált kisugárzás kettőse mentén rajzolták meg a tervezők. A leghangsúlyosabb részlet e tekintetben feltétlenül a modellpáros frontrésze. A 35 milliméterrel keskenyebb kialakítás mentén megálmodott első fényszórók mindkét esetben mátrix LED-technológiával, adaptív vezérléssel és BMW Selective Beam vakítás-mentes távolságifény-asszisztenssel dolgoznak, a külön választható extrafelszereltség részeként M Shadowline kivitelben. A vese alakú BMW hűtőrácsok teljesen fekete kontúrt viselnek, vízszintesen meghúzott lamellákkal és megnövelt márkaemblémával. Sőt mi több, a BMW hűtőrácsok és az első lökhárító központi légbeömlő nyílása egyetlen nagyméretű, fekete „X” motívumot formáz.
Oldalnézetből a egyszerű felületeké és a jellegzetes karosszériaarányoké a főszerep. A külső visszapillantó-házak és a korszerű BMW X6 M Competition hátsó légterelő szárnya a külön választható extrafelszereltség részeként szénszálból is megrendelhető. A hátsó lökhárító sportos kialakítását mindkét modellnél határozott méretű diffúzorbetét nyomatékosítja, kifinomult szegélyt képezve a sport kipufogórendszer BMW M modellekre sajátos, dupla ikervégződéseinek is. A készítők a BMW X5 M Competition száloptikás hátsó lámpáinak és féklámpáinak fénydizájnját vízszintesen, jellegzetes „X” motívumot alkotva álmodták meg, amely újabb szemet gyönyörködtető részletként ölt testet.
Korszerű, digitális, exkluzív: BMW M utastér BMW Ívelt Kijelzővel
A modern BMW X5 M Competition és a korszerű BMW X6 M Competition átfogó utastér-frissítésének középpontjában a BMW Ívelt Monitor áll, amely az M-specifikus kialakítást ugyanabban az időben korszerű és exkluzív érzéssel kombinálja. A modern műszaki megoldás vezető felé forduló, egyetlen üvegből megformált felülete mögött egy 12,3” képernyő-átmérőjű műszeregység és egy 14,9” képernyő-átmérőjű központi monitor párosa felfedezhető. A központi monitor érintés-érzékeny felületének betudhatóan nagyon sok vezérlőgomb és kapcsoló eltűnt az utastérből, az egyes funkciók a digitális felületen át aktiválhatók.
Az újdonságok közt megtalálható ráadásul a finom fából készült, magasfényű fémhatású Fineline Black műszerfalbetét, a kibővített és BMW M logóval díszített hangulatvilágítás, sőt még a szénszálból készült váltófülekkel szerelt BMW M bőrkormány. A modellpáros alapfelszereltségének a BMW M multifunkciós ülések, a térdpárnák, a finomszemcsés Merino bőrkárpitozás és a Harman Kardon surround audiorendszer is részei, míg a külön választható extrafelszereltségek palettáját olyan tételek színesítik, akárcsak a Sky Lounge panoráma üvegtető, a Bowers & Wilkins Diamond surround audiorendszer és a korszerű kialakítású Travel & Comfort rendszer. A karosszéria és az utastér típus-specifikus BMW M Performance alkatrészei ugyancsak elérhetők mindkét újdonsághoz.
Az összes régebbinél intelligensebb vezetést támogató rendszerek
A modern BMW X5 M Competition és a korszerű BMW X6 M Competition kényelmét, valamint biztonságát az automatizált járművezetést és parkolást támogató rendszerek globális újításai emelik új szintre. A korszerűsített megoldások közt van az alapfelszereltségként kínált frontirányú ütközésre figyelmeztető rendszer (Front Collision Warning), amely balra kanyarodáskor már érzékeli a szemből érkező gépkocsikat, jobbra kanyarodáskor ugyanakkor a kerékpárosokat és a gyalogosokat. A sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (Lane Departure Warning) már direkt kormánymozdulatokkal nyújt támogatást a vezetőnek sávon belül tartani a gépjárműt. A külön választható extrafelszereltségek közt eközben az automata sebességkorlátozás-asszisztens (Speed Limit Assist), a kiszállás-figyelmeztető szerepkör (Exit Warning), az aktív navigáció, az útvonalfüggő sebességvezérlés (Route Speed Control), a KRESZ-jelzéseket felismerő rendszer (Traffic Sign Recognition, nem az összes piacon elérhető), a vészfék-asszisztens (Emergency Stop Assistant), a sávváltást segítő rendszer (Lane Change Assistant) és a forgalomfüggő asszisztens (Merging Assistant) is megtalálható.
A külön választható extrafelszereltség részeként megrendelhető, új Parking Assistant Professional biztosítja, hogy a bajor prémiummárka fogyasztói az autójukon kívülről, az Apple iPhone okostelefonjukra feltelepített My BMW okostelefon-alkalmazáson át vezéreljék végig az automatizált parkolás egész folyamatát. A modern műszaki megoldás részét képező manőverasszisztenssel (Manoeuvre Assistant) mindemellett még összetettebb manővereket is végrehajthatnak a gépjárműben ülve, akár 200 méter teljesen automatizált manőverezési távolságot lefedve.
Népszerű BMW M járművezérlő rendszer, új digitális szolgáltatásokkal
A BMW M járművezérlő rendszer része a középkonzolon elhelyezett „Setup” gomb is, amely közvetlen hozzáférést biztosít a motor, a futómű, a kormánymű, a fékrendszer és az M xDrive okos összkerékhajtás beállításaihoz. A kijelzőkön megjelenített tartalmak és az nagy tudású vezetést támogató rendszerek közbeavatkozási szintjei szintén személyre szabhatók. A középkonzolon felfedezhető „M Mode” gomb megnyomásával a ROAD, a SPORT és a TRACK járműbeállítások aktiválhatók.
A BMW 8.0 operációs rendszeren futó, legújabb BMW iDrive járművezérlő modern műszaki megoldás az M-specifikus tartalmakat kínáló BMW Ívelt Megjelenítő mellett nagyszámú új digitális szolgáltatást is tartogat a korszerű BMW X5 M Competition és a modern BMW X6 M Competition fedélzetén. Az alapfelszereltségként kínált BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezésnek a BMW Head-Up monitor, ezenfelül a központi monitoron és a digitális műszeregységen kiterjesztett nézettel (Augmented View) kiegészített, felhőalapú BMW Maps navigációs rendszer is része. Álló helyzetben a vezető és első utasa a YouTube és a Bundesliga streamelt tartalmait is élvezheti a központi monitoron, a YouTube és a Bundesliga autós alkalmazásain át.
A külön választható extrafelszereltség részeként megrendelhető BMW Digital Key Plus okoskulcsnak betudhatóan a bajor prémiummárka kliensei már okostelefonjukkal is nyithatják és zárhatják a korszerű BMW X5 M Competition és a korszerű BMW X6 M Competition modelleket. A technológiához biztonságot fokozó ultraszélessávú technológiával (UWB – Ultra-Wideband) felszerelt, iOS vagy Android operációs rendszert futtató okostelefon létfontosságú. Az hangolt okostelefon-integrálhatóság, a személyre szabott BMW ID és az 5G mobiltechnológia használatát is lehetővé tevő, önálló eSIM kártya mindegyik megtalálható a fedélzeten.