A korszerű BMW M5 Competition (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 10,8 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 243 – 246 gramm / km) a minden pillanatban jelenlévő motorsport-atmoszféra és a kompromisszumoktól mentes hétköznapi használhatóság különleges egységével kecsegtet, amely a BMW M modellek sajátja. A fizika törvényeivel dacoló menetdinamikát, a versenyautós agilitást és a mérnökien precíz irányíthatóságot a modern BMW M5 erőforrásának 19 kW-tal / 25 lóerővel megnövelt maximális teljesítménye váltja valóra, most már 460 kW-tal / 625 lóerővel.
A korszerű BMW M5 Competition piaci premierjével új termékkategória is születik: a nagyteljesítményű sportautók legerősebb változatait a BMW M GmbH mostantól egy önálló modellcsaládon belül nyújtsa fel megrendelőinek.
V8-as benzinmotor még nagyobb erővel és kategóriaetalon teljesítménnyel
A teljesítményben gazdag vezetés adrenalintól túlfűtött élménye a modern BMW M5 Competition érzelmi telítettségének és az összes régebbinél erőteljesebb motorjának szimbiózisában gyökerezik. A 4.4 liter hengerűrtartalmú, M TwinPower Turbo technológiával dolgozó V8-as benzinmotor percenkénti 6 000 és 6 700 főtengelyfordulat közt 460 kW / 625 lóerő maximális teljesítményre képes, míg 750 Nm csúcs forgatónyomatéka felettébb széles fordulatszám-tartományban, percenkénti 1 800 és 5 800 közt mindvégig a vezető rendelkezésére áll (e tekintetben percenkénti 200 főtengely-fordulattal tolva ki az aktuális BMW M5 felső küszöbértékét).
A magasabb fordulatszám-tartományban megelevenedő nyolchengeres benzinmotor letaglózó teljesítmény-többlettel ruházza fel a modern BMW M5 Competition modellt, ezáltal az újdonság 0,1 másodperccel csökkenti az aktuális BMW M5 nulla-százas gyorsulási értékét. A 3,3 másodperc alatt abszolvált sprintet 10,8 másodperces nulla-kétszáz egészíti ki, amely 0,3 másodperccel múlja felül a BMW M5 hasonló értékét.
A korszerű BMW M5 Competition átfogó alapfelszereltségének a típus-specifikus M Sport kipufogórendszer is része, melynek dupla ikervégződése fekete króm árnyalatban ragyog. A szelepvezérléssel felszerelt rendszer feltűnően mély orgánumra képes, míg a részecskeszűrő beépítésének betudhatóan a motor emissziója még tovább kevesebb lesz.
Típus-specifikus motorfelfüggesztések a még élénkebb gázreakciókért és a még közvetlenebb irányváltásokért
A korszerű BMW M5 Competition erőforrásának típus-specifikus motorfelfüggesztések ágyaznak meg a motortér vázszerkezetében, amely érezhetően pozitív hatással van korábbi leggyorsabb modellünk teljesítmény-karakterisztikájára. A motorfelfüggesztéseket nagyobb rugóállandóval tervezték meg a mérnökök, az kapacitás és a vázszerkezet feszesebb kapcsolata ezáltal lényegesen élénkebb gázreakciókat garantál, míg a hajtáslánc teljesítmény-leadása is felgyorsul. A technológiai innovációnak betudhatóan a korszerű BMW M5 Competition még a legkisebb kormánymozdulatra is precíz irányváltásokkal reagál.
Nyolcfokozatú M Steptronic automataváltó és M xDrive okos összkerékhajtás
A V8-as benzinmotor teljesítményét és forgatónyomatékát a Drivelogic-kal dolgozó, nyolcfokozatú M Steptronic automataváltó továbbítja az osztómű felé. A bajor prémiumgyártó partnere a komfortos, sportos és versenypályás vezetésre aktualizált váltókarakterisztikákat három heterogén üzemmód aktiválásával állíthatja be, az automataváltó előválasztó karján elhelyezett gomb támogatásával.
Az aktuális BMW M5 sportlimuzinban mutatkozott be M xDrive nagy tudású összkerékhajtást a korszerű BMW M5 Competition is megörökli, minden vezetési szituációban ideális teljesítmény-elosztást és magabiztos úttartást garantálva, káprázatos fürgeséggel ruházva fel korábbi leggyorsabb vállalkozásbeli modellünket. A modern fejlesztésű rendszer extra tapadása és vonóereje minden kanyarban a szuper sportautókra sajátos, etalon kigyorsítási mutatókkal vértezi fel a korszerű BMW M5 Competition modellt. Az M xDrive okos összkerékhajtás és az aktív M differenciálmű szinkronműködésének központi irányítása teljesítmény-veszteség nélkül továbbítja a kerekekhez az kapacitás kimagasló teljesítményét és bődületes forgatónyomatékát, a nagyteljesítményű sportlimuzin versenyautós agilitásához mindazonáltal az M xDrive okos összkerékhajtás hátsókerék-meghajtásra finomított működése is nagymértékben hozzájárul. Sőt mi több, legvégső esetben a rendszer a BMW M5 előző modellgenerációinak hagyományos, színtiszta hátsókerék-meghajtását is képes létrehozni (2WD), mikor is semmilyen elektronika nem fogja vissza az erőforrásból érkező teljesítményt és forgatónyomatékot.
Sajátos futómű-hangolás, egyenesen a Zöld Pokolból
Miként minden BMW M modell tekintetében, úgy a tervezők a korszerű BMW M5 Competition futómű-technológiáját is nagyszerűen a motortérben dolgozó kapacitás teljesítmény-karakterisztikájához hangolták. A típus-specifikus módosítások mindent összevetve még a legextrémebb vezetési szituációkban is mérnökien precíz irányíthatóságot garantálnak. A hét milliméteres hasmagasság-csökkentésen túl a mérnökök a kerekenkénti felfüggesztéseket, a rugóstagokat és a lengéscsillapítókat is részletekbe menően finomították.
Az első kerekek megnövelt dőlésszögének betudhatóan a korszerű BMW M5 Competition első tengelyét nagysebességű kanyarvételekkor kevesebb oldalirányú erő terheli, a hátsó tengely az összes régebbinél precízebb futását ugyanakkor most már nem gumiágyazású, hanem gömbcsuklós kerékösszetartó rudak garantálják. A modern BMW M5 Competition első tengelyét friss kialakítású, amíg hátsó tengelyét feszesebb rugóállandóval szerelt stabilizátorokkal látták el. Az első és a hátsó tengely rugóstagjait az aktuális BMW M5 futómű-hangolásához képest 10 százalékkal keményebbre állították, amely feszesebb úttartást, ezáltal mindazonáltal gyorsabb és pontosabb kormányreakciókat garantál. A különleges lengéscsillapító-hidraulika és a rövidebb segédrugók ezenkívül a kerékterhelésekkor fellépő nyomásváltozásokat is csökkentik. Mindez együttesen azt eredményezi, hogy a az összes régebbinél közvetlenebb futómű-kapcsolat COMFORT üzemmódban is érzékelhető, SPORT üzemmódban a lengéscsillapítók a Zöld Pokolként ismert Nürburgringen tökéletesített beállításokra állnak keresztül, SPORT+ üzemmódban mindazonáltal a korszerű BMW M5 Competition versenypályára edzett, abszolút motorsportos karaktere kel életre.
A modern BMW M5 Competition átfogó alapfelszereltségének része az exkluzív BMW M könnyűfém-kerékgarnitúra is, Y küllődizájnnal és kéttónusú fényezéssel. A 20” méretű, kovácsolt felniken eltérő méretű gumiabroncsok feszülnek, elöl 275/30 ZR20, amíg hátul 285/35 ZR20 méretben.
Jellegzetes karosszériajegyek a hamisítatlan önkifejezésért
A korszerű BMW M5 Competition exkluzív kisugárzását elbűvölő stíluselemek nyomatékosítják. A BMW Individual magasfényű Shadow Line külső felszereltségi csomag tételein felül a hűtőrácsok keretei és lamellái, a BMW M oldalsó irányjelző-panelek, a légterelő szárny, a hátsó lökhárító-betét és a külső visszapillantó-házak is mindegyik magasfényű fekete fényezést viselnek. Jellegzetes jegyek a maradéktalanul karosszériaszínre fényezett ajtónyitó kilincsek is, továbbá a csomagtérajtót díszítő „M5” típusjelzés, amit szintén fekete „Competition” felirat egészít ki.
Az utastérben a BMW M GmbH trikolor árnyalatával díszített fekete biztonsági övek és típus-specifikus, „M5” logót viselő szőnyegek fokozzák a korszerű BMW M5 Competition motorsportos hangulatát. A műszerfal digitális kijelzőjén minden indításkor az „M Competition” felirat villan fel.