Reggel hat óra van és a nap még nem kelt fel. A Seat martorelli telephelyén egy semmi mással nem összetéveszthető fényszóró kanyarodik ki a gépjárműpark területéről. A korszerű Leon közeledik. Most most először találkozhatunk vele az utakon.
A Leon tekintete. A Leon feltűnő jelenség az úton. Képtelenség nem felismerni a szemeit és a hátsó részen futó, a gépjármű két oldalát egész szélességében összekötő fénycsíkot. Az akár 900 lumen fényerősséget kínáló egész LED modern műszaki megoldás biztosítja a példás látási viszonyokat még a legsötétebb helyeken is. “A korszerű világítástechnika nem kizárólagosan a látási viszonyokat korrigálja, de a fogyasztást is, ugyanis halogén világítást a fényszórók és a hátsó lámpák tekintetében sem használunk már.” – nyilatkozta a Seat Leon termékmenedzsere, Daniel Cortina.
Még kiegyensúlyozottabb formaterv. Amint útra kel, a Leon nyilvánvalóan felismerhető, betudhatóan kiegyensúlyozott és arányos formájának, amely 8 százalékkal segítette a modell aerodinamikai értékeit. “Az érzékelhető minőség tekintetében ez a gépkocsi a prémium szegmenst idézi, vezethetőségét nézve szorgalmas, dinamikus és stabil modell.” – hangsúlyozza Daniel.
Az önvezetéshez vezető úton. A Leon új generációja a korábbi a legszigorúbb biztonsági előírásoknak megfelelő és a vezetővel legszorosabb együttműködést képviselő modell. Vezetéstámogató rendszerek, mint amilyen az adaptív futómű szabályozás (DCC), a sávtartó asszisztens és a prediktív adaptív sebességtartó automatika már a jövőbe vezető utat mutatják, ahol szerepet kapnak ezután az önvezetést támogató funkciók. “Majdnem 2-es szintű autonómiáról beszélhetünk, betudhatóan az nagy tudású sebességszabályozó rendszernek, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszernek vagy a modernizált automata fékrendszernek, amely olyan funkciókkal ellátott, akárcsak az útkereszteződésbe érve a gépjárműk elkerülését lehetővé tévő kereszteződés asszisztens.” – teszi hozzá a termékmenedzser.
Állandó összeköttetésben. Útja esetén a Leon soha nincs egyedül. A Seat első, teljesen hálózatba kapcsolt járműveként integrált eSIM kártyával és a természetes hang- és gesztusvezérléssel büszkélkedhető, valós idejű útinformációkat monitor 10 col képátmérőjű központi infotainment kijelzővel ellátott. “A hangfelismerés révén a vezető kapcsolatba léphet a rendszerrel, ezáltal legyen szó akár navigációs információkról vagy zeneválasztásról, mindezt kényelmesen, szélsebesen és biztonságosan teheti meg.” – mondja David. Ahhoz, hogy egész biztonságban élvezzük az utazást, a telefon a Full Link modern műszaki megoldás révén kapcsolódik a gépkocsihoz, míg vezeték nélkül töltődik (vezeték nélküli kapcsolat révén Bluetooth vagy WLAN-on át Apple CarPlay vagy vezetékkel kapcsolódva az Android Auto igénybevételével).