Globális bemutató Amszterdamban, Sanghajban és São Pauloban: A Volkswagen elénk tárta a korszerű T-Cross típusát, a márka első kiskategóriás SUV modelljét, és ezzel következetesen folytatja 2015-ben megkezdett offenzíváját. Ez a teljesen új típus stílusával, praktikumával, rugalmasságával, connectivity lehetőségeivel és gazdaságosságával csakhamar rabul ejti a rajongók szívét három kontinens piacain, míg sok tekintetben új normákat hoz létre a kategóriában. Ezáltal ez a települési crossover modell ideális társ a mindennapokban és azokon túl is.
A T-Cross típussal a Volkswagen egy újabb SUV modellt prezentált: rövidebb, mint a T-Roc, mindent összevetve még alkalmasabb a települési használatra, és jóval kompaktabb, mint a Tiguan. Ralf Brandstätter, a Volkswagen márka operatív igazgatója ezáltal nyilatkozott az amszterdami globális bemutatón: „Ma igazság szerint háromszorosan mutatjuk be a T-Cross típust – pár órával ezelőtt lelepleztük Sanghajban és pár óra múlva ugyanakkor bemutatjuk São Pauloban. Ez is azt mutatja, hogy a Volkswagen márka részére mennyire jelentős a T-Cross, mint átfogó áru.”
Brandstätter úr a T-Cross típust az angol szupermodell, színésznő, énekes Cara Delevinge-el mutatta be, aki egyben nagykövete is a T-Crossnak. Cara, akinek 41 millió követője van az Instagramon, azt mondta: „Állandóan úton vagyok, mindent összevetve a Föld legnagyobb autógyártójával, a Volkswagennel való kooperáció ideális számomra. A T-Cross több, mint egy települési SUV – multifunkcionális (mint én!), és imádom a stílusát!”
A modern T-Cross egy menő társ minden alkalomra
A T-Cross típus a moduláris keresztmotoros platformra épül (MQB), ami kínálja, hogy a hajtott első kerekek messze előre kerüljenek. Ennek köszönhető a 4,11 méteres egész hossz melletti 2,56 méteres figyelemreméltóan terjedelmes tengelytáv s az 5 felnőtt részére is komfortos utastér. A csomagtér multifunkcionálisan variálható, a hátsó üléssor 14 centiméteres hosszon mozgatható, attól függően, hogy nagyobb lábtérre, vagy nagyobb csomagtérre van épp szükség. Ennek megfelelően a csomagtér térfogata 385 és 455 liter közt változtatható. A részben, vagy teljesen lehajtható hátsó üléstámláknak betudhatóan pillanatok alatt egy akár 1281 literes, lapos felületű raktér is megvalósítható.
A korszerű T-Cross típus négy turbófeltöltős motorral választható: három benzinüzemű és egy dízel. A két 1.0 TSI háromhengeres, részecskeszűrővel ellátott benzinmotor 70 kW/95 LE, továbbá 85 kW/115 LE teljesítmény leadására képes. A csúcsmotor az 1.5 TSI négyhengeres, 110 kW/150 LE-s kapacitás. A kínálat negyedik tagja az 1.6 TDI négyhengeres dízelmotor, 70 kW/95 LE teljesítménnyel. Mind a négy kapacitás megfelel a legfrissebb Euro 6d-TEMP emissziós előírásoknak.
A T-Cross alapfelszereltségéhez jó néhány olyan vezetői segédrendszer tartozik, amelyek ezelőtt csak nagyobb kategóriájú járművekben szerepeltek. A jármű csúcsszuper ütközésvédelme mellett a példás utasvédelmi rendszer fokozza a biztonságot, csökkenti az ütközések kockázatát és egyben biztosítja a nagyobb utazási kényelmet. Az alapfelszereltség része a Front Assist környezetfelügyelő rendszer, a Pedestrian Monitoring gyalogosfelismerő rendszer, a települési vészfékfunkció, a Lane Assist sávtartó rendszer, a Hill Start Assist az emelkedőn elindulást segítő rendszer, a proaktív utasvédelmi rendszer és a holttérfigyelő is, amely a sávváltásoknál nyújt támogatást az integrált hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztetéssel (Rear Traffic Alert). A jármű kívánságra éberségfigyelő rendszerrel, adaptív sebességszabályzóval és parkolóasszisztenssel is felszerelhető. A T-Cross, a külvilággal való kapcsolattartás és connectivity jelen pillanatban elérhető legmagasabb szintjét biztosítja. Még a fedélzeti funkciók működése és személyre szabhatósága is intuitív. Az okostelefonok induktív módon tölthetők és akár 4 USB csatlakozó támogatja a digitális kényelmet.
A gyártás – Spanyolország, Dél-Amerika és Kína
Mint a kisebb testvértípus, a Polo, a modern T-Cross is a spanyolországi Volkswagen üzemben készül, Navarrában. A Volkswagen itt nagyjából egymilliárd eurónyi beruházást tervez 2019-ben, hogy biztosítsa a kompakt SUV-modellek különösen erős piaci növekedését, ugyanakkor hozzávetőlegesen 10 százalékkal több munkahelyet is hoz létre. Független elemző intézetek a kisméretű gépjárműk piacán, az ún. CUV (Crossover Utility Vehicle – crossover szabadidőautó) kategória – ahova a T-Cross is tartozik – közel megduplázódását várják az egész világon a 2017 és 2027 közti periódusra. Dél-Amerikában és Kínában – két újabb növekvő piacon – a T-Cross ezekre a piacokra igazított változatai készülnek ezután.
A Volkswagen SUV-offenzívája
A Volkswagen, a korszerű T-Cross típussal folytatja a teljes körű szabadidőautó-offenzíváját. Mindez 2016-ban kezdődött, az aktuális Tiguan2) típussal. Ezt követte 2017-ben a Tiguan Allspace3), amely akár 7 személyt is képes szállítani és a kompaktabb méretű T-Roc. Ugyanígy az amerikai piacra tervezett Atlas és kínai testvére a Teramont is 2017-ben jelent meg, mindkettő hétszemélyes változatban.
2018-ban a Volkswagen amerikai leányvállalata elénk tárta az Atlas két koncepciómodelljét a Cross Sport és Tanoak típusokat. Kínában a korszerű Touareg ünnepli világpremierjét, két jövőbeni kínai SUV-típussal közösen: a Tharu egy erős családi szabadidőautó, a Tayron mindazonáltal egy erőteljesen átdolgozott középméretű SUV.
Előretekintés a jövőbe: 2020-ban az ID. CROZZ4) érkezik a Volkswagen első, teljesen elektromos SUV típusaként a piacra. A T-Cross-tól az ID. CROZZ-ig terjedő kínálatával a Volkswagen ajánlja ezt követően a planéta talán legnagyobb SUV választékát, gyakorlatilag minden kategóriában.