A Ford GT Alan Mann Heritage Edition modellváltozatot azért fejlesztette a társaság, hogy ezzel tisztelegjen az Alan Mann Racing 1966-os, könnyed építésű Ford GT kísérleti versenyautói előtt. A korlátozott darabszámúban készülő modell annak a lényeges szerepnek állít emléket, melyet ezek a prototípusok játszottak a Ford GT fejlesztése esetén.
„A Ford GT Alan Mann Heritage Edition egy főhajtás azon járművek előtt, amelyek győzelmek sorához segítették a Fordot,” mondta Mike Severson, a Ford GT program igazgatója. „A gépjármű vörös-arany fényezését az Alan Mann Racing gépei ihlették; a csapaté, ami olyan sokkal járult hozzá történelmi Le Mans-győzelmünkhöz.”
1965-66-ban az Alan Mann Racing könnyebb anyagokból hozta létre az AM GT-1 versenyautót, mellette ugyanakkor egy másik gépet is épített a GT Mk I alapjaira. Bár egyik prototípus sem nyert komoly futamot, a kis tömegű anyagok használata hasonló volt ahhoz a megoldáshoz, ami 1966-ban segített a Fordnak győzelemre vinni Le Mans-ban a GT Mk II-est.
Ugyanebben a szellemben épült a mai Ford GT szupersportkocsi is, aminek könnyed, karbonszálas karosszériáját a 2022-es GT Heritage Edition modellen az AM GT-1 által ihletett színek és sávok díszítik.
A limitált kiadású változat az eredeti gép előtt tiszteleg
Az Alan Mann jellegzetes vörös fényezésén és arany díszítőelemein túl a limitált kiadású GT-t két, a tetőn is végigfutó versenysáv-festés is csinosítja, Frozen White kontraszttal és 16-os rajtszámmal az ajtókon, a gépháztetőn és a hátsó légterelő alsó felén.
A kinézet markáns elemei a látszó karbonszál-felületek, példaként a 20 colos keréktárcsákon, az első légterelőn, a küszöbökön, a tükörburkolatokon, a motor burkolatán és a hátsó diffúzoron. A Brembo féknyergek fekete lakkozását vörös minta csinosítja, és a korszerű hatást tovább fokozzák a fekete kerékcsavarok.
A karbonszálas elemek a kabinban is megjelennek: ebből az anyagból készült többek közt a belső küszöb és a középkonzol is. Az szintén karbonszálas szerkezetű, ébenfekete Alcantara szövettel kárpitozott üléseket arany és vörös varrás ékesíti, az ülőlapokon és a fejtámlákon ugyanakkor GT embléma érzékelhető. A műszerfalpanelt is ébenfekete bőr és Alcantara borítja, sőt a tetőoszlopok és a tető burkolata is ébenfekete Alcantara.
A műszerfalat, az ajtókapcsolók kereteit és az ülések X-alakú vázszerkezetét díszítő aranyszínű betétek jól érvényesülnek a matt karbonszálas felületek mellett. A kormánykerék burkolata fekete fonallal varrott ébenfekete Alcantara, a kormány mögötti váltókapcsolókat mindazonáltal a karosszériával azonos árnyalatú Alan Mann-vörösre festették.
Az első Ford GT-sikerekre emlékezve
Az gyártási év lezárásaként a 2022-es Ford GT Alan Mann Heritage Edition emléket állít az Alan Mann Racing csapatnak, és annak a segítségnek, melyet 1965-ben nyújtottak Angliából. A tőlük tanult megoldásoknak volt köszönhető, hogy a Ford GT40 a harmadik és negyedik legjobb időeredményét futhatta meg 1966-ban Le Mans-i teszteken.
A Le Mans bizottság végül úgy döntött, hogy a ’66-os szezon hátralevő részében a nehezebb és erősebb, 7,0 literes V8-as motorral hajtott gépkocsik versenyezzenek, amelyek aztán megszerezték a Fordnak az első-második-harmadik helyezést Le Mans-ban, és a márka angol csapata többé nem lépett itt pályára a könnyed építésű versenygépekkel.
„Az Alan Mann Racing és a Mann család részére óriási megtiszteltetés, hogy a Ford GT mesés motorsport-múltjára ezzel a fantasztikus, limitált kiadású változattal emlékezhetünk,” nyilatkozta Henry Mann, az Alan Mann Ltd. igazgatója. „Varázslatos lesz ezután látni, miként Chicagóban életre kelnek csapatunk vörös-arany versenyszínei, és hogy a modern GT az egyik eredeti GT40 mellett áll a pódiumon!”
A Heritage Edition széria hetedik tagja
A Ford GT Heritage Edition széria emléket állít a szupersportkocsi történetének legnélkülözhetetlenebb pillanatainak, mindent összevetve természetesen a Le Mans-győzelmeknek is. A 2022-es Ford GT Alan Mann Heritage Edition a hetedik az ultra-limitált kiadású modellváltozatok sorában:
- 2022-es Ford GT ’64 Prototype Heritage Edition, ami az első öt eredeti Ford GT prototípus előtt tiszteleg
- 2021-es Ford GT Heritage Edition, amely a 98-as rajtszámú Ford GT Mk II-esnek állít emléket; a gépkocsit Ken Miles és Lloyd Ruby vezették az 1966-os Daytona futamon, ahol a Ford megszerezte az 1-2-3-5. helyezést, és a Ford GT40 Mk II fantasztikus évadot zárt
- 2020-as Ford GT ’69 Heritage Edition, amely az 1969-es Le Mans-győztes, 6-os rajtszámú Ford GT40 Mk I előtt tiszteleg
- 2019-es Ford GT ’68 Heritage Edition, amely az 1968-as Le Mans-győztes, 9-es rajtszámú Ford GT40 Mk I előtt tiszteleg
- 2018-as Ford GT ’67 Heritage Edition, amely az 1967-es Le Mans-győztes, 1-es rajtszámú Ford GT40 Mk IV előtt tiszteleg
- 2017-es Ford GT ’66 Heritage Edition, amely a 2-es rajtszámú Ford GT Mk II-esnek állít emléket; a gépkocsit Bruce McLaren és Chris Amon vezették az 1966-os Le Mans futamon
- 2006-os Ford GT Heritage Edition, ami a GT40 két egymást követő, 1968-as és 1969-es Le Mans 24 órás futamgyőzelmének emlékére készült
A 2022-es Ford GT Alan Mann Heritage Edition modellt a kiválasztott Ford GT vásárlók rendelhetik meg, akik már ebben a negyedévben megkapják autójukat.