Mihelyt 1964-ben az eredeti Ford GT40 prototípus tekintetében, úgy a Ford a korszerű GT Heritage Edition kivitel (a 2022-es Ford GT Holman Moody Edition) bemutatásához is New York-ot választotta helyszínül.
Ez is nyilvánvalóan mutatja, hogy a legkorszerűbb 2022-es Heritage Edition változat a GT40 MK II versenygép előtt tiszteleg, amely 1966-ban mindhárom dobogós helyet megszerezte a neves 24 órás Le Mans futamon.
„Minden korábbi Ford GT Heritage Edition fényezéséhez hasonlóan a Holman Moody Heritage Edition változatról sem hiányozhatnak a jellegzetes arany és vörös árnyalatok, amelyek a győztes 1966-os gépeket idézik,” nyilatkozta Mike Severson, a Ford GT programigazgatója. „Az egyik legismertebb Ford GT40 versenyautó inspirációjával létrehozott új Ford GT a Holman Moody versenycsapat mindenkit túlszárnyaló modernizált szellemiségének állít emléket.”
A Holman Moody csapat roppant módon kardinális szerepet játszott a GT40 győzelmeiben. Az 1965-ös Le Mans futam után a Ford azzal bízta meg Holman Moodyt (és a Shelby Americant), hogy dolgozzák át a GT40 MK II-est. 1966 januárjában a P/1016 alvázszámú gépjármű nyolc nap alatt 265 kört futott egyfajta guruló laboratóriumként, hogy a csapat alaposan letesztelhesse az újratervezett, már sokkal hatékonyabb fék-, futómű- és abroncsbeállításokat, sőt még egy kísérleti automata sebességváltót is kipróbáltak. A mérnökök szeme előtt egyetlen cél lebegett: megnyerni az 1966-os Le Mans futamot.
Ez az modernizált szemlélet ma is él, melyet példásan példáz a 2022-es Ford GT versenykész szerkezete, váltófülekkel kapcsolható hétfokozatú, kettős tengelykapcsolós sebességváltója és karbonszálas karosszériája.
Az ultra-limitált darabszámban kreált GT Holman Moody Edition szupersportkocsit a 2022-es New York-i Internacionális Autókiállításon láthatja első alkalommal a nagyközönség, méghozzá az eredeti P/1016 alvázszámú Holman Moody Ford GT40 MK II-es gép mellett.
A legfrissebb Heritage Edition modellváltozat az eredeti versenyautó előtt tiszteleg, amellyel a Ford mindhárom dobogós helyet megszerezte
A limitált darabszámú szupersportkocsi páratlan arany-vörös fényezését Oxford White színű körökben virító 5-os rajtszám egészíti ki az ajtókon, a gépháztetőn és a hátsó légterelőn; korrekten úgy, miképpen az 1966-os Ford GT40-esen volt, amivel Holman Moody versenyzett. Hatásos látványt nyújtanak a burkolatlan, fényes karbonszálas elemek is, példaként a 20 colos keréktárcsák, az első légterelő, a küszöbelemek, a tükörházak, gépháztető-légbeömlők és hátsó diffúzor. A feketére lakkozott Brembo féknyergeket ezüstszínű grafika egészíti ki, és feketék a kerékrögzítő csavarok is.
A karbonszálas felületek a kabinban is visszaköszönnek, mivel szénszál borítja a küszöböket és a középkonzolt is, az ajtópaneleken mindazonáltal matt színű 5-ös rajtszámok láthatók. Az ugyancsak karbonvázas ülések ébenfa árnyalatú Alcantara kárpitozását aranyszínű varrás csinosítja, az ülőfelületen és a fejtámlán mindazonáltal dombornyomású GT embléma megfigyelhető. A műszerfalat Ebony színű bőrrel és Alcantarával burkolták, az oszlopokat és a tető belső felületét mindazonáltal exkluzív Ebony Alcantara kárpit fedi.
A műszerfal és az ülés mögötti merevítő X-idomon aranyszínű berakások láthatók, amelyek jól passzolnak a kapcsolópanelek, a küszöbidomok és az A-oszlop alsó felének karbonszálas matt borításához. A kormánykereket fekete fonallal varrott Ebony Alcantara borítja, a duplakuplungos váltó kormánykapcsolóit ugyanakkor – a külső fényezéshez illeszkedve – Holman Moody Gold árnyalatúra festették.
Tovább gyarapodik a Heritage Edition széria
A Ford GT Heritage Edition modellek a típus felejthetetlen versenygyőzelmeit örökítik meg, köztük természetesen a Le Mans-ban aratott diadalokat is. A túlságosan korlátozott darabszámban előállított sorozatban már a kilencedik modellváltozatot adja ki a Ford, és ezekből kettő most is gyártásban van.
2022-es Ford GT Alan Mann Heritage Edition amely a 16-os rajtszámú Alan Mann Ford GT MK I könnyed építésű kísérleti prototípus előtt tiszteleg, ami kijelölte az 1966-os Le Mans-i hármas győzelemhez vezető utat; a gépjárműt pillanatnyilag is gyártják
2022-es Ford GT ’64 Prototype Heritage Edition, ami az első öt eredeti Ford GT prototípus előtt tiszteleg; a gépjárműt most is gyártják
2021-es Ford GT Heritage Edition, amely a 98-as rajtszámú Ford GT Mk II-esnek állít emléket; a gépjárműt Ken Miles és Lloyd Ruby vezették az 1966-os Daytona futamon, ahol a Ford megszerezte az 1-2-3-5. helyezést, és a Ford GT40 Mk II fantasztikus évadot zárt; a gépjárműből mindössze 50 darab készült
2020-as Ford GT ’69 Gulf Livery Heritage Edition, amely az 1969-es Le Mans-győztes, 6-os rajtszámú Ford GT40 Mk I előtt tiszteleg; a gépjárműből mindössze 50 darab készült
2019-es Ford GT ’68 Gulf Livery Heritage Edition, amely az 1968-as Le Mans-győztes, 9-es rajtszámú Ford GT40 Mk I előtt tiszteleg; a gépjárműből mindössze 39 darab készült
2018-as Ford GT ’67 Heritage Edition, amely az 1967-es Le Mans-győztes, 1-es rajtszámú Ford GT40 Mk IV előtt tiszteleg; a gépkocsiból mindössze 50 darab készült
2017-es Ford GT ’66 Heritage Edition, amely a 2-es rajtszámú Ford GT Mk II-esnek állít emléket; a gépkocsit Bruce McLaren és Chris Amon vezették az 1966-os Le Mans futamon; a gépkocsiból mindössze 27 darab készült
2006-os Ford GT Gulf Livery Heritage Edition, ami a GT40 két egymást követő, 1968-as és 1969-es Le Mans 24 órás futamgyőzelmének emlékére készült ; a gépkocsiból mindössze 343 darabot gyártottak
A 2022-es Ford GT Holman Moody Heritage Edition modellt a kiválasztott Ford GT vásárlók rendelhetik meg, akik már idén ősszel megkapják autójukat.