A 25-ös rajtszámmal induló BMW M8 GTE versenyautó érzelmekben gazdag győzelmet aratott a hétvégén megszervezett Daytona-i 24-órás megmérettetés esővel áztatott, izgalmakkal teli futamán. „Charly Lamm azt akarta volna, hogy a végsőkig küzdjünk. Megtettük és megnyertük neki” – mondta Jens Marquardt a futam leintése után.
A BMW RLL csapat lett a január 24-27. közt megszervezett Daytona-i 24-órás megmérettetés abszolút győztese, miután a heves esőzések következtében másodjára félbeszakított futam leintésekor a 25-ös rajtszámmal induló BMW M8 GTE versenyautó haladt a GTLM kategóriában versenyző mezőny élén. A második félbeszakítást követően a futam nem folytatódott, az egyesült államokbeli Connor De Phillippi, a brazil Augusto Farfus, az osztrák Philipp Eng és az egyesült államokbeli Colton Herta alkotta kvartett ezáltal a nagyon változatos összecsapás első helyezettjeként végzett. Alex Zanardi volán mögé ülésének hála a 24-es rajtszámmal induló BMW M8 GTE versenyautót is osztatlan rajongói figyelem övezte, amelyiknek kereszttüzében az olasz sportfenomén és három csapattársa, az egyesült államokbeli John Edwards, a finn Jesse Krohn és az ausztrál Chaz Mostert az összetett tabella kilencedik helyezettjeként zárta a futamot.
A BMW M8 GTE versenyautó ezzel megszerezte harmadik GTLM futamgyőzelmét az IMSA WeatherTech SportsCar Championship mezőnyében. A bajor prémiumgyártó első ízben 1976-ban diadalmaskodott Daytonában, akkor a BMW 3.0 CSL modellel. Az aranyérmet újabb kettő követte a BMW M۽ GTR versenyautóval 1997-ben és 1998-ban, ezt követően a BMW prototípusai 2011-ben és 2013-ban is abszolút győzelmet arattak a floridai aszfaltcsíkon. A BMW RLL csapat első alkalommal állhatott fel a Daytona-i 24-órás megmérettetés dobogójának legfelső fokára.
De Phillippi, Farfus, Eng és az IMSA-széria újoncaként debütáló Herta javarészt komplikációktól és eseményektől mentes versenyt tudhat maga mögött. Colton Herta a 64. körben megautózta a GTLM kategória leggyorsabb, 1:42,908 perces köridejét. Az éjszaka közben heves esőzés kezdődött, aminek következtében a pályaviszonyok körről körre romlottak, mígnem hét órával a futam tervezett vége előtt biztonsági okokból félbeszakították az összecsapást. A megmérettetés csaknem két órával később, sárga zászló alatt folytatódott, amit a pályabírók összesen tizenhét alkalommal mutattak fel a 24-órás futam alatt. Az ismételt zöld lámpa után a BMW pilótái hibátlan vezetéssel szilárdították meg pozíciójukat az élbolyban, ezután egy körrel a futam második félbeszakítása előtt Augusto Farfus átvette a vezetést a 25-ös rajtszámú BMW M8 GTE versenyautóval. Ez utóbbi a hétvégi megmérettetés döntő pillanatának bizonyult, a futam merthogy a második félbeszakítás után nem folytatódott, ezáltal a BMW abszolút győzelmet ünnepelhetett.
Anex Zanardi és csapattársai már a futam első félbeszakítása előtt az élboly mögött autóztak, miután a 24-es rajtszámú versenyautót nagyszámú alkalommal ki kellett hívni a boxba. A BMW M8 GTE már a verseny kiindulási fázisában egy kettős hibát produkált: amikor az olasz kiválóság, aki 2001-ben egy versenybaleset alatt mindkét lábát elvesztette, átvette csapattársától a volánt, a kormányoszlop kormányt rögzítő csatlakozója és a versenyautót felemelő patronok egyidejűleg romlottak el. A több ezer kilométernyi, intenzív tesztelés esetén a versenyautó egyetlen alkalommal sem mutatott hasonló meghibásodást, a helyreállítási munkálatok ezáltal temérdek időt emésztettek fel. A BMW M8 GTE ezt követően nagyon sok kisebb baleset okán egyre hátrébb és hátrébb csúszott, az egyik hatalmas figyelem csakhogy, a kilencedik helyezés ellenére is Alex Zanardi 24-es rajtszámú versenyautóját övezte.
A 96-os rajtszámú BMW M6 GT3 versenyautóval induló Turner Motorsport a GTD kategória tizedik helyén végzett, a németországi Jens Klingmann, amellett az egyesült államokbeli trió, Bill Auberlen, Dillon Machavern és Robby Foley összesen 560 kört autózott ki a gépből.
A versenyhétvégét egy lesújtó hír árnyékolta be: Charly Lamm, a BMW Schnitzer csapat főnöke január 24-én, csütörtökön tragikus hirtelenséggel életét vesztette. A BMW RLL csapat ezáltal mindkét versenyautóra egy „Isten áldjon, Charly!” feliratú matricát ragasztott, a Daytona-i 24-órás megmérettetés abszolút győzelmét mindazonáltal a BMW Charly Lamm emlékének ajánlja.