A korszerű BMW M3 Competition limuzin és a korszerű BMW M4 Competition Coupé típus-specifikus BMW M xDrive okos összkerékhajtási rendszere új szintre emeli a sportautó-páros menetdinamikai adottságait, agilitását és mérnökien precíz vezethetőségét. A korszerű hajtáslánc-alternatívák 2021 júliusában debütálnak az utakon.
Még nagyobb teljesítmény, még több hajtott kerék, még intenzívebb BMW M-élmény. A korszerű BMW M3 limuzin és a korszerű BMW M4 Coupé világpremierje után pár hónappal a BMW M GmbH a prémium középkategória etalon sportautó-párosának új hajtáslánc-változatairól is lerántja a leplet: a BMW M xDrive okos összkerékhajtás a BMW M3 és a BMW M4 palettáján is bemutatkozik. A modern műszaki megoldás mérnöki precizitással osztja el a motor erejét a négy hajtott kerék közt, amellyel az összes régebbinél vérpezsdítőbb menetdinamikai adottságokkal vértezi fel a BMW M xDrive okos összkerékhajtással szerelt, új BMW M3 Competition limuzin (átlagos üzemanyag-fogyasztás a WLTP mérései alapján: 10,0 – 10,1 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás a WLTP mérései alapján: 228 – 231 gramm / km) és a BMW M xDrive nagy tudású összkerékhajtással szerelt, új BMW M4 Competition Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás a WLTP mérései alapján: 10,0 – 10,1 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás a WLTP mérései alapján: 227 – 230 gramm / km) párosát.
Az újdonságok soros hathengeres benzinmotorjának 375 kW / 510 lóerő maximális teljesítményét egy Drivelogic-kal dolgozó, nyolcfokozatú BMW M Steptronic automataváltó továbbítja a BMW M xDrive okos összkerékhajtás felé, amely a motor erejét minden vezetési szituációban az agilitás, az iránystabilitás, a tapadás és a versenypályás menetdinamika növelése alapján osztja el az első és a hátsó kerekek közt. A bajor prémiumgyártó kuncsaftét ezáltal minden megtett méteren a BMW M divízió által fémjelzett abszolút teljesítmény mámorító érzése kerítheti hatalmába, amit például a még intenzívebb gyorsulási kvalitások is tükröznek. A BMW M xDrive okos összkerékhajtással szerelt, új BMW M3 Competition limuzin és a BMW M xDrive okos összkerékhajtással szerelt, új BMW M4 Competition Coupé 2021 júliusában érkezik meg az utakra.
BMW M xDrive okos összkerékhajtás és aktív M differenciálmű a mérnökien precíz vezethetőségért
A BMW M xDrive nagy tudású összkerékhajtás típus-specifikus hangolású vezérlőrendszere a BMW M GmbH nagyon sok nagyteljesítményű modelljében a hagyományos hátsókerék-meghajtás mosolyfakasztó alternatíváját nyújtsa. A technológiával szorosan együttműködik az aktív M differenciálmű, amely a vezetési szituáció függvényében 0-100 százalék közti arányban képes elosztani a forgatónyomatékot a két hátsó kerék közt, ezzel garantálva, hogy a motorerő még határon autózva és laza tapadási viszonyok közepette is veszteségek nélkül jusson keresztül az úttestre. A BMW M xDrive okos összkerékhajtás és az aktív M differenciálmű – az integrált, BMW M-specifikus kipörgésgátlóval összefogva – a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) segédkezésével kelti életre a modern sportautó-páros lehető legintenzívebb menetdinamikai adottságait, olyan vezetési élményt garantálva, amely a BMW M divízió által fémjelzett sportosság, a az összes régebbinél jobb tapadás és az érezhetően magabiztosabb iránystabilitás hármas egysége mentén épül fel.
A BMW M xDrive okos összkerékhajtás osztóműje egy elektronikusan vezérelt többtárcsás tengelykapcsolóval dolgozik, hogy teljesítmény-veszteség nélkül, zökkenőmentesen, minden pillanatban 0-100 százalék közti arányban legyen képes elosztani a forgatónyomatékot az első és a hátsó kerekek közt. A mérnökök a többtárcsás tengelykapcsoló kenését úgy optimalizálták, hogy az állandóan változtatható erőelosztás még a legextrémebb versenypályás terhelések közepette is eredményesen működjön. Az első és a hátsó tengely közti erőelosztásról egy kardántengely gondoskodik, amit a mérnökök konkrétan a BMW M xDrive okos összkerékhajtással szerelt, új BMW M3 Competition limuzin és a BMW M xDrive nagy tudású összkerékhajtással szerelt, új BMW M4 Competition Coupé műszaki paraméterei mentén terveztek meg. Mint a két tengelyen dolgozó féltengelyeket is. Alapesetben a BMW M xDrive nagy tudású összkerékhajtás a hagyományos hátsókerék-meghajtás preferenciái alapján funkcionál, amely azt jelenti, hogy normál útviszonyok és vezetési szituációk közepette a motor csak a hátsó kerekeket hajtja, az első kerekek ugyanakkor akkor kapcsolódnak be a hajtásba, ha a rendszer a hátsó tengelyen már nem tud több teljesítményt eredményesen leadni az útra.
Az osztóműben egy típus-specifikus vezérlőegység és egy integrált kipörgésgátló modern műszaki megoldás dolgozik, amely módfelett villámgyorsan, a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) közbeavatkozása nélkül képes kiegyenlíteni az első és hátsó kerekek eltérő forgási sebességeit. A végeredmény magabiztos összkerékhajtás és a BMW M modellek által fémjelzett rendíthetetlen úttartás új dimenziója, legyen szó akár nagysebességű vezetési szituációkról, akár hosszan elnyújtott kanyarokban indított, mindvégig kontrollált megcsúsztatásokról.
A BMW M xDrive nagy tudású összkerékhajtás és az aktív M differenciálmű egysége nem kizárólagosan jobb tapadást, nagyobb menetstabilitást, sportosabb agilitást és intenzívebb menetdinamikát, de az összes régebbinél letaglózóbb gyorsulást is jelent. A BMW M xDrive okos összkerékhajtással szerelt, új BMW M3 Competition limuzinnak és a BMW M xDrive nagy tudású összkerékhajtással szerelt, új BMW M4 Competition Coupé-nak szintén mindössze 3,5 másodpercre van szüksége ahhoz, hogy álló helyzetből felgyorsuljon 100 km/órás sebességre, amely 0,4 szekundummal múlja felül a hátsókerék-meghajtású BMW M3 Competition limuzin és BMW M4 Competition Coupé nulla-százas értékét.
A BMW M xDrive nagy tudású összkerékhajtással szerelt, új BMW M3 Competition limuzin és a BMW M xDrive okos összkerékhajtással szerelt, új BMW M4 Competition Coupé alatt alapfelszereltségként az első tengelyen 19”, miközben a hátsó tengelyen 20” méretű BMW M könnyűfém keréktárcsák gurulnak. A Jet Black árnyalatú, ikerküllő-dizájnú kovácsolt felniken elöl 275/35 R19, hátul ugyanakkor 285/30 R20 méretű gumiabroncsok feszülnek. A külön választható extrafelszereltség részeként mindkét modellhez rendelhetők hasonló méretű, különleges kialakítású versenypálya-abroncsok.
A figyelemfelkeltő menetteljesítményt tetemes technológiai módosítások optimalizálják
A BMW M xDrive okos összkerékhajtással szerelt, új BMW M3 Competition limuzin és a BMW M xDrive nagy tudású összkerékhajtással szerelt, új BMW M4 Competition Coupé futóművében a mérnökök újratervezték a kettős ágyazású lengőkarra támaszkodó rugóstaggal kialakított első kerékfelfüggesztést, tetejébe típus-specifikus elsőtengely-geometriát és kormánymű-áttételezést állítottak be, amely módosításoknak betudhatóan nem kizárólagosan a hátsókerék-meghajtású, de az összkerékhajtású BMW M3 és BMW M4 is a BMW M modellek mesés, kompromisszumoktól mentes irányíthatóságát élteti. Az összkerékhajtású modellpáros tekintetében a mérnökök a motorolaj-ellátást is a négy hajtott kerék következtében fellépő menetdinamikai adottságokhoz optimalizálták, a BMW M xDrive okos összkerékhajtással szerelt, új BMW M3 Competition limuzin és a BMW M xDrive okos összkerékhajtással szerelt, új BMW M4 Competition Coupé mindent összevetve szintúgy extrém sportos menetteljesítményre képes.
A személyre szabott BMW M-élményt három BMW M xDrive üzemmód élteti
A BMW partnere a saját preferenciái alapján és a vezetési szituáció sajátosságai alapján is beállíthatja a BMW M xDrive okos összkerékhajtás karakterisztikáját, emellett teljesítményét. A kívánt beállítás a BMW M-specifikus operációs rendszer „Járműbeállítások” menüpontjában választható ki, három eltérő üzemmód közül. Az alapértelmezett beállításként aktiválódó 4WD üzemmódban az összkerékhajtás a maximális tapadás és a mérnökien precíz vezethetőség szempontjai alapján dolgozik, minden pillanatban a hátsókerék-meghajtás preferenciái alapján. 4WD Sport üzemmódban az összkerékhajtás még nagyobb százalékban továbbítja a hátsó tengelyre a motorból érkező forgatónyomatékot, ezzel még extrém vezetési szituációkban is sportosabb agilitást eredményezve. A BMW M modellekre sajátos, lineáris teljesítmény-felépülés a hosszan elnyújtott kanyarokban mindvégig kontrollált megcsúsztatásokat kínál. A bajor prémiummárka vásárlóinak ugyanakkor arra is lehetőségük nyílik, hogy maradéktalanul kikapcsolják a dinamikus menetstabilizáló rendszert (DSC Off) és aktiválják a színtiszta hátsókerék-meghajtást (2WD üzemmód). Amennyiben a külön választható extrafelszereltség részeként megrendelhető tapadásvezérlés (M Traction Control) is a BMW M xDrive okos összkerékhajtással szerelt, új BMW M3 Competition limuzin vagy BMW M xDrive nagy tudású összkerékhajtással szerelt, új BMW M4 Competition Coupé felszereltségének része, úgy a vezető a modell automata tapadásvezérlését is tíz fokozatban állíthatja be – éppen olyan a hátsókerék-meghajtású BMW M3 és BMW M4 tekintetében. Eme színtiszta, menetstabilizáló technológiáktól mentes teljesítmény-leadás a vérbeli versenyautókat idézi, a gyakorlott pilóták ugyanakkor a külön választható extrafelszereltség részeként megrendelhető M Drift Analyser funkcióval tökéletesíthetik képességeiket.
A bajor prémiumgyártó kliensei a multifunkciós sportkormány M1 és M2 memóriagombjaira menthetik el a BMW M xDrive nagy tudású összkerékhajtás leginkább kedvelt beállításait, például az kapacitás, a lengéscsillapítók, a kormánymű és a fékrendszer preferált karakterisztikáival egyesült erővel. Az M1 és M2 memóriagombok megnyomásával az elmentett járműbeállítások rögvest aktiválhatók.
Hamisítatlan BMW M-élmény hat modellváltozat hat önálló karakterével
A két összkerékhajtású modellváltozat piaci bevezetésével a BMW M GmbH a nagyteljesítményű prémium középkategória páratlanul széles palettáját állítja csatasorba. A BMW M3 limuzin (átlagos üzemanyag-fogyasztás a WLTP mérései alapján: 9,9 – 10,2 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás a WLTP mérései alapján: 226 – 231 gramm / km) és a BMW M4 Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás a WLTP mérései alapján: 9,9 – 10,2 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás a WLTP mérései alapján: 226 – 231 gramm / km) a hátsókerék-meghajtás és a hatfokozatú manuális váltó lenyűgöző kombinációjával kecsegtet, míg a BMW M3 Competition limuzin (átlagos üzemanyag-fogyasztás a WLTP mérései alapján: 9,6 – 9,8 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás a WLTP mérései alapján: 219 – 224 gramm / km) és a BMW M4 Competition Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás a WLTP mérései alapján: 9,6 – 9,8 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás a WLTP mérései alapján: 219 – 224 gramm / km) megnövelt teljesítményét Drivelogic-kal dolgozó, nyolcfokozatú BMW M Steptronic automataváltó továbbítja a hátsó tengely felé.
Ehhez a kvartetthez csatlakozik most a BMW M xDrive nagy tudású összkerékhajtással szerelt, új BMW M3 Competition limuzin és a BMW M xDrive nagy tudású összkerékhajtással szerelt, új BMW M4 Competition Coupé. Ez azt jelenti, hogy a legkorszerűbb BMW M3 és BMW M4 portfólióján hat heterogén modellváltozat sorakozik, hat önálló karakterrel, csakhogy maradéktalanul egyesítve a nagyteljesítményű sportautók adottságait a kompromisszumoktól mentes hétköznapi használhatósággal. A bajor prémiummárka kuncsaftjai ugyanakkor rövid időn belül mindezt nyitott tetővel is átélhetik, a korszerű BMW M4 Cabrio volánja mögött.