A bajor prémiummárka modelljei az auto, motor und sport német autós szakmagazin „Best Cars 2023” olvasói szavazásán és a What Car? brit autós szakmagazin „Car of the Year 2023” díjkiosztóján is háromszoros diadalt arattak, amelyekkel töretlenül folytatódott tovább a vállalat tavalyi évben is kimagasló, internacionális győzelmi szériája.
A BMW Németországban és Nagy-Britanniában is mesterhármassal indította a 2023-as évet. Az auto, motor und sport német autós szakmagazin „Best Cars 2023” olvasói szavazásán a tisztán elektromos meghajtású BMW iX1 xDrive30 modell (vegyített energiafogyasztás (WLTP): 16,8 – 18,1 kWh / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás (WLTP): 0 gramm / km) a kompakt SUV modellek mezőnyében, a BMW 2-es Coupé a kompakt gépjárműk közt (a tavalyi diadal után idén megint), a BMW 3-as széria ugyanakkor a középkategóriában győzedelmeskedett. A második mesterhármast a tisztán elektromos meghajtású BMW i7 luxuslimuzin, a BMW 4-es Coupé és a BMW 4-es Cabrio triumvirátusa zsebelte be a What Car? brit autós szakmagazin „Car of the Year 2023” díjkiosztóján.
Az auto, motor und sport német autós szakmagazin olvasói szavazásán 13 kategória és egy különálló „importautó” lista összesen 422 jelöltje versenyzett a voksokért – többen, mint a megmérettetés negyvenhét éves történetében eddig bármikor. A jelöltekre több mint 100 000 olvasó adta le szavazatát.
A kategóriák győztesei a Stuttgartban megszervezett gálaünnepségen kaphatták meg az elismeréseket. A BMW iX1 és a BMW 2-es Coupé trófeáját Stefan Floeck, a MINI és a kompakt kategóriájú BMW modellek gyártósoraiért felelős részleg vezető alelnöke kapta meg. A BMW iX1 az olvasói szavazatok 8,4 százalékát kapta meg, megelőzve ezzel a belsőégésű erőforrással hajtott BMW X1 modellt is, amelyre az német autós szakmagazin olvasóinak 8,3 százaléka voksolt. A kompakt méretű Sports Activity Vehicle modell ezáltal minden kétséget kizáróan és magabiztosan uralta kategóriáját. A BMW 2-es Coupé a szavazatok 13,2 százalékával, amíg a BMW 3-as széria minden voks 13,3 százalékával végzett az élen. Utóbbi trófeáját Markus Flasch, a Rolls-Royce, ezenfelül a luxuskategóriájú és középkategóriájú BMW modellek gyártósoraiért felelős részleg vezető alelnöke kapta meg.
A BMW i7 újabb technológiai elismerést zsebelt be, a BMW 4-es széria megőrizte felettes státuszát
A BMW modellek hamisítatlan vezetési élményének, kifejező formanyelvének és úttörő technológiáinak hála a bajor prémiummárka aktuális modellpalettájának újabb három megbízottja is diadalt aratott, ezúttal a What Car? brit autós szakmagazin „Car of the Year 2023” díjkiosztóján. A korszerű BMW i7 xDrive60 modell (vegyített energiafogyasztás (WLTP): 18,4 – 19,6 kWh / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás (WLTP): 0 gramm / km) által bezsebelt elismerések közül kiemelkedik a magazin hőn áhított technológiai trófeája, amit a luxuslimuzin a hátsó üléssorban kínált modernizált szórakoztatórendszerrel érdemelt ki. A tisztán elektromos meghajtású zászlóshajó opcionális extrafelszereltségként megrendelhető, 31,3” képernyő-átmérőjű BMW Theatre Screen panorámakijelzője lehengerlő moziélményt varázsol a hátsó üléssorba és az egész iparágat új területre vezeti. A What Car? magazin szakmai zsűrije amellett a modern BMW i7 luxusminőségű utasterét, rendhagyóan nagy tisztán elektromos hatótávolságát és rendhagyó menetdinamikai adottságait is méltatta.
A BMW 4-es Coupé és a BMW 4-es Cabrio is egy-egy fényesen ragyogó trófeát kapta meg. A prémium középkategória keménytetős kétajtósa már harmadszor nyerte el az év kupéjának járó „Coupe of the Year” díjat, például fergeteges utazásminőségi kvalitásainak és bőséges helykínálatának hála. A BMW 4-es Cabrio eközben az év kabriójaként ismételte meg tavalyi sikerét. A „Convertible of the Year” díjat odaítélő zsűrit nem kizárólagosan a négyüléses modell exkluzív utastere, de kifogástalan hétköznapi használhatósága is lenyűgözte.
Az Auto Zeitung német autós szakmagazin „Auto Trophy” elismerése négy okot is adott az ünneplése 2022 végén
Az elismert megmérettetéseken aratott győzelmi sorozatok tekintetében a BMW idén ott folytatta, ahol múlt évben év végén abbahagyta. 2022-ben a bajor prémiumgyártó modelljei szegmenstől függetlenül sikert sikerre halmoztak, a rajongók és a szakértők között ugyancsak – Németországban és internacionális szinten is. Az Auto Zeitung német autós szakmagazin előző évben év végi, harmincötödik olvasói szavazásán példának okáért a BMW négy alkalommal is elhódította az „Auto Trophy” elismerést. A 32 kategóriában induló jelöltekre a nyomtatott magazin és az autozeitung. de weboldal több mint 16 600 olvasója adta le szavazatát.
A BMW-t az olvasók 22,7 százaléka a legjobb márkának választotta meg, amellyel a bajor prémiumgyártó megismételte tavalyi győzelmét, 10 százalékkal utasítva maga mögé a második helyezettet. Az olvasók osztatlan rajongását élvező középkategóriában a 3-as BMW sorozatban hatodik alkalommal diadalmaskodott, ezúttal a szavazatok 24,5 százalékával aratva komfortos győzelmet. A BMW X5 a 60 000 euró fölötti SUV modellek közt ismételte meg tavalyi sikerét, a voksok 15,5 százalékát zsebelve be. A negyedik trófeát a modern BMW iX1 guríthatta be a garázsba, amely az 50 000 euró fölötti elektromos SUV modellek mezőnyében, a szavazatok 24,6 százalékával aratott győzelmet.
Internacionális sikertörténet: a tisztán elektromos meghajtású BMW i modellek
Amennyire a korszerű BMW iX1, úgy világpremierje után a korszerű BMW i7 sem várt sokáig az internacionális sikerre. A Föld első tisztán elektromos meghajtású luxuslimuzinja Franciaországban kiérdemelte az „Automobile” díjat, Nagy-Britanniában a modellt a Driving Electric magazin a legjobb luxusautónak választotta, az Egyesült Államokban mindazonáltal a „2022 Electrifies Luxury” kitüntetéssel ismerték el. Kínában a National Business Daily napilap a BMW i7 modellt „a legkívánatosabb tisztán elektromos meghajtású luxus zászlóshajónak” nevezte.
A BMW i divízió többi tisztán elektromos meghajtású modellje is az összes régebbinél nagyobb internacionális nagy elismerésnek örvendett előző évben. Nagy-Britanniában a BMW iX nagyon sok elismerést besöpört, mindent összevetve például az év gépkocsijának járó „Car of the Year” díjakat, a What Car? autós szakmagazin „Electric Car” díjait, a nők által megválasztott év gépkocsijának járó „Women’s Car of the Year” díjat és a „Top Gear Electric” kitüntetéseket is. Olaszországban a BMW iX M60 modell (vegyített energiafogyasztás (WLTP): 21,9 – 24,7 kWh / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás (WLTP): 0 gramm / km) a Top Gear autós szakmagazin „Cars of the Year” szavazásán aratott kategóriagyőzelmet. Kínában a BMW iX modellt a közkedvelt sohu.com weboldal a „2022 SCA Sino Mid-Sized/Large-and-Medium Sized Electric SUV of the Year” díjjal ismerte el.
Sőt mi több, a Top Gear brit televíziós műsor a BMW i3 tisztán elektromos prémium kompaktot „Lifetime Achievement” díjjal tüntette ki, a BMW i4 tisztán elektromos meghajtású Gran Coupé modellt mindazonáltal a „Best Electric Executive Car” címmel ismerte el. A BMW i4 megannyi brit elismerése közt felfedezhetők sőt még a „Fleet News” és az „Auto Express New Car” díjak is. A modell példaértékű menetkomfortja Franciaországban is lenyűgözte a szakértőket: a Kilometres Enterprise magazin a „Business Electric Roadster 2022” díjjal, az autós és motorkerékpáros médiumokat egyesítő AMAM ugyanakkor a „Best long distance car of the year 2022” elismeréssel méltatta a gépjárműt.
A modern BMW 2-es Coupé az egész világon besöpörte a díjakat
2022-ben a modern BMW 2-es Coupé is nagysikerű trófeavadásznak bizonyult. A modell garázsában az Auto Bild és a Bild am Sonntag magazinok együttes olvasói szavazásán elnyert „Arany Kormánykerék” díj csillog a legfényesebben. A BMW M240i xDrive Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 8,1 – 8,8 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás (WLTP): 185 – 200 gramm / km) negyvenhét induló közt hódította el a kitüntetést, a szakértőkből álló zsűri által végzett teszteken az egész kompakt kategóriát maga mögé utasítva.
A kompakt kétajtós új kiadása az angol autós újságírókat is lenyűgözte. A korszerű BMW 2-es Coupé modellt az Auto Express magazin a 2022-es év kupéjaként ismerte el, a The Car Expert magazin mindazonáltal az év legjobb teljesítményre cizellált újdonságaként méltatta. A BMW M240i Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 7,8 – 8,5 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás (WLTP): 177 – 192 gramm / km) a Carbuyer magazin szavazásán a 2023-as esztendő legjobb sportautója lett, míg a Carwow a „Mat Watson’s Buy It” díjjal tüntette ki. Az Egyesült Államokban a Newsweek magazin a hátsókerék-meghajtású csúcsmodellt az év legjobb kisautójának kiáltotta ki, a bajor prémiumgyártót ugyanakkor a 2022-es év legjobb modellpalettájának járó elismeréssel díjazta.
A korszerű BMW 3-as széria rekordot rekordra halmoz
2022-ben a BMW 3-as széria továbbgondolt formanyelvvel, kibővített alapfelszereltséggel és digitális járművezérlő innovációkkal írta tovább több évtizedes sikertörténetét. Az iparági mércét adó modell töretlenül növekvő népszerűsége a limuzin és a Touring karosszériaváltozatot méltató számtalan díjban is megmutatkozott. Az Auto Bild autós szakmagazin a modern 3-as BMW-t a középkategória legjobb cégautójának választotta, amíg az Auto Straßenverkehr magazin a BMW 3-as Touring modellt az év családi gépjárműjének nevezte.
Nagy-Britanniában a BMW 3-as sorozatot a „Company Car Today CT 100” díjjal, a „Great British Fleet” díjjal és a „Business Car” díjjal tüntették ki. A What Car? brit autós szakmagazin a BMW 330e limuzint (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 1,3 – 1,8 liter / 100 km; vegyített energiafogyasztás (WLTP): 16,0 – 17,9 kWh / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás (WLTP): 30 – 40 gramm / km) az „Executive Car of the Year” és a „Best Hybrid Executive Car” díjakkal méltatta. A BMW 3-as széria Franciaországban is az „Automobile” díjak nyertesei közt szerepelt, az auto, motor und sport német autós szakmagazin kínai kiadásában megszervezett „Best Cars 2022” szavazáson ugyanakkor kategóriagyőzelmet ünnepelt.
A BMW M modellek a Föld minden táján a dobogó legfelső fokára gurulnak fel
2022-ben a BMW M GmbH teljesítményre cizellált modelljei és nagyteljesítményű sportautói nemzetközileg több díjat, kitüntetést és elismerést hódítottak el. Németországban példának okáért a BMW M3 sportmodellt az AutoBild Sportscar szakmagazin a legjobb limuzinnak, Nagy-Britanniában mindazonáltal a The Car Expert szakmagazin a legjobb teljesítményre finomított gépkocsinak nevezte. A BMW M3 Competition limuzin (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 9,8 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás (WLTP): 223 – 224 gramm / km) a sport auto német autós szakmagazin olvasói szavazásán gurult fel a sorozatgyártásban kínált, 100 000 euró alatti limuzinok és kombik dobogójának tetejére. Itt a BMW M5 Competition (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 11,1 – 11,3 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás (WLTP): 253 – 259 gramm / km) is kategóriagyőzelmet ünnepelt, a sorozatgyártásban kínált, 100 000 euró fölötti modellek mezőnyében. A BMW M GmbH a 75 000 euró alatti modellek közt is diadalmaskodott, a BMW M340i xDrive modellel (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 7,8 – 8,5 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás (WLTP): 177 – 192 gramm / km) a főszerepben.
Az angol Autocar magazin a BMW M5 CS különkiadást a 2022-es év legjobb autójaként „Five-Star Car” díjjal ismerte el. Eközben a Top Gear autós szakmagazin olasz kiadása a BMW Z4 M40i (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 7,9 – 8,1 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás (WLTP): 179 – 184 gramm / km) modellt tüntette ki a roadster kategória év gépkocsijának járó „Car of the Year” elismeréssel.