Debrecenben épülő csúcstechnológiás gyára területén a BMW Group a tisztán elektromos meghajtású NEUE KLASSE modellgeneráció nagyfeszültségű akkumulátorainak összeszerelő üzemét is felépíti. 2025 végéig a müncheni központú vállalatcsoport ezzel újabb több mint 500 új munkahelyet csinál, az építkezésbe és a komplett létesítmény beindításába mindazonáltal összesen több mint 2 milliárd eurót fektet be.
„Debrecenben a Föld legfejlettebb gyárát építjük. A BMW iFACTORY gyártási stratégiánk égisze alatt az autógyártás új iparági mércéit állítjuk itt fel: hatékony, zöld, digitális. Befektetéseink az elektromos mobilitás térnyerését elősegítő, szisztematikus megközelítésünket nyomatékosítják” – mondta Milan Nedeljković, a BMW AG igazgatótanácsának gyártásért felelős tagja.
A BMW Group új bejelentéseit Magyarország kormánya is üdvözölte. Szijjártó Péter, Magyarország külgazdasági és külügyminisztere azt mondta: „A BMW debreceni gyára az elmúlt tizenkét év sikeres magyar gazdaságpolitikájának szimbóluma. Debrecenben a BMW épülő gyára egyesíti a környezetvédelmet és a versenyképességet, ez mindazonáltal sokkal több annál, mint amiként eredendően elterveztük.”
A BMW Group gőzerővel toboroz, 2023 őszén a duális képzési program is megkezdődik Debrecenben
„Regionálisan és egész Magyarországon toborozzuk új kollégáinkat, akikkel egyesült erővel építjük fel a BMW Group debreceni gyárát” – mondta Hans-Peter Kemser, a BMW Manufacturing Hungary Kft. elnök-vezérigazgatója. Házon belüli képzési centrumában a létesítmény 2023 őszén kezdi meg a helyi szakképzést duális képzési program keretében, regionális nevelési partnereivel kooperálva.
„Úgy, hogy befektet és új munkahelyeket készít Debrecenben, a BMW Group elköteleződik közösségünk mellett. Virágzó jövőt építünk fel közösen” – nyilatkozott dr. Papp László, Debrecen polgármestere, a BMW Group Debrecenre gyakorolt hatását nyomatékosítva.
Kis távolságok: a BMW Group debreceni gyárának területén nagyfeszültségű akkumulátorokat összeszerelő üzem is épül
A tisztán elektromos meghajtású NEUE KLASSE modellgeneráció nagyfeszültségű akkumulátorait is a Debrecenben, csaknem hat hónapja épülő autógyár területén szerelik ezt követően össze. „A BMW iFACTORY gyártási stratégia kis logisztikai távolságokat garantál. Vállalati stratégiánk szerves része, hogy az alkatrészeket előállító üzemek minél közelebb legyenek az autógyárakhoz” – mondta Markus Fallböhmer, a BMW Group akkumulátorgyártásért felelős részlegének vezetője.
A BMW Group jövőbe mutató, hengeres akkumulátorcelláit Debrecenben szerelik ezt követően akkumulátorházakba – azokba a fémből készült házakba, amelyeket később a gépkocsik padlólemezébe építenek be. A nagyfeszültségű aksik hatodik nemzedékének sorozatgyártása hivatalosan 2025-ben veszi kezdetét, az autógyártás beindításával párhuzamosan. A Debrecenben készülő minden új BMW modell akkumulátorát helyben fogják összeszerelni. A modern üzem csaknem 140 000 négyzetméternyi szektorban terül ezután el. Az építkezési munkálatok nemrégiben kezdődtek meg.
A nagyfeszültségű aksik hatodik generációja: tetemes lépés az ügyfélelőnyök és a fenntarthatóság kapcsán
Az aksi kulcsfontosságú szerepet tölt be a tisztán elektromos meghajtású gépjárműk sikertörténetében. A NEUE KLASSE modellgeneráció részére kifejlesztett, jövőbe mutató akkukkal akár 30 százalékkal nagyobb hatótávolság és akár 30 százalékkal gyorsabb járműtöltési sebesség válik hozzáférhetővé.
A BMW Group különös figyelmet fordít arra, hogy a gyártási folyamatai alatt keletkező károsanyag-kibocsátást és a felhasznált erőforrások mennyiségét a lehető legalacsonyabb szinten tartsa, már a beszállítói hálózat tekintetében is. Az akkumulátorcella-gyártók a termelésbe olyan kobaltot, lítiumot és nikkelt vonnak be, amelyek úgynevezett másodlagos anyagokat, azaz nem új, frissen bányászott, hanem a gyártási körforgásba már bekerült nyersanyagokat tartalmaznak. Ehhez társul a megújuló energiaforrásokban rejlő alternatívák kiaknázásával hasznosítható zöld energia melletti kizárólagos elköteleződés, amely együttesen azt eredményezi, hogy a BMW Group az akkumulátorcella-gyártás esetén keletkező emissziót az aktuális, ötödik akkumulátorgeneráció károsanyag-kibocsátási mutatóihoz viszonyítva akár 60 százalékkal is képes csökkenteni.