2021-től Németországban a bajor prémiumgyártó két üzemben, Dingolfingban és Lipcsében gyártja párhuzamosan a hálózatról tölthető gépjárműk nagyfeszültségű akkumulátorait és alkatrészeit.
A BMW Group tovább bővíti hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiáinak németországi gyártási hálózatát: a vállalatcsoport tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt autóiban használt nagyfeszültségű áramforrások moduljai 2021-től Lipcsében is készülnek. 2022-ig a vállalatcsoport több mint 100 millió eurót invesztál be a lipcsei üzembe, hogy időben felkészüljön a hálózatról tölthető gépkocsik iránt mutatkozó egyre intenzívebb ügyfélkereslet kielégítésére és ezzel tovább erősítse az elektromos mobilitás területén betöltött úttörő szerepét.
A korszerű létesítmény rendszerbe állítását szeptember 23-án fedte fel Lipcsében Michael Nikolaides, a BMW Group erőforrások és hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák tervezésére, ezenfelül tömegtermelésére szakosodott részlegének vezetője, azonkívül Hans-Peter Kemser, a BMW Group lipcsei gyárának igazgatója. A találkozón Szászország kormányzója, Michael Kretschmer és Lipcse főpolgármestere, Burkhard Jung is részt vett.
„Következetesen bővítjük hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiáink alkatrészeinek gyártását, hogy maximálisan teljesíteni tudjuk az elektromos mobilitás kapcsán kitűzött ambiciózus céljainkat” – mondta Michael Nikolaides. „Nemrégiben nyitottuk meg hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiák tömegtermelésére szakosodott, új kutatás-fejlesztési központunkat Dingolfingban, a BMW Brilliance Automotive kínai hálózatában mindazonáltal egy új akkumulátorközpont rendszerbe állításával dupláztuk meg a nagyfeszültségű akkuk gyártási mennyiségét. Most Németország akkumulátorgyártási teljesítményét fejlesztjük fel” – tette hozzá.
„Igencsak örülünk annak, hogy az elektromos mobilitás újabb meghatározó alkotóeleme Lipcsében készül. Több mint 100 millió eurót fektetünk be a csaknem 10 ezer négyzetméternyi akkumulátormodul-gyártó létesítménybe” – hangoztatta Hans-Peter Kemser. Az akkumulátormodulok tömegtermelése az elképzelések alapján 2021 centrumában veszi kezdetét Lipcsében.
Az elektromos mobilitás úttörője: a BMW Group lipcsei gyára
A BMW Group internacionális gyártási hálózatában a lipcsei üzem az elektromos mobilitás abszolút úttörője, mivel a BMW i3, a bajor prémiumgyártó első tisztán elektromos meghajtású gépkocsijának otthonaként már 2013 óta serkenti az elektromos mobilitás térnyerését. „Nagyon sok olyan munkatársunk dolgozik Lipcsében, aki óriási szaktudásra tett szert az elektromos mobilitás területén. Ezt a tudást most a nagyfeszültségű aksik gyártása esetén is kiaknázzuk. 2022-re több mint 150 munkatársunk dolgozik ezután az akkumulátormodulok előállításán” – tette hozzá Hans-Peter Kemser.
Az akkumulátorcellától a nagyfeszültségű akkumulátorig
A nagyfeszültségű akkuk sorozatgyártása két fő lépésből áll: első alkalommal egy nagymértékben automatizált folyamat leteszteli az akkumulátorcellákat, ezután összeszereli nagyobb egységekké, úgynevezett modulokká. A BMW Group mindössze olyan partnerektől szerzi be az akkumulátorcellákat, akik a vállalatcsoport precíz iránymutatása mentén állítják elő azokat. A müncheni központú vállalatcsoport az eltérő karakterisztikájú típusokban eltérő tulajdonságú akkumulátorcellákat használ.
Az akkumulátormodulokat ezentúl a jármű csatlakozóival, vezérlőegységeivel és hűtőrendszereivel egyesült erővel egy nagy alumínium házba illesztik. Utóbbinak alakja és mérete, azonkívül a beillesztett akkumulátormodulok száma is nagymértékben függ a felszerelt gépkocsi típusától és karakterisztikájától. A végeredmény egy olyan hálózatról tölthető modell, melynek nagyfeszültségű akkumulátora minden tekintetben illik a típushoz.
A szabványosított akkumulátormodulok és a rugalmasan formálható alumínium házak kombinációja több előnyt tartogat. Elsősorban, garantálja a tömegtermelésben készült nagyfeszültségű aksik egyforma tulajdonságait és minőségét. Másodszor, az energiatároló egységek moduláris felépítése átfogó hajtáslánc-technológiai potenciálok előtt nyitja meg a kaput. És végül, de nem utolsósorban: a moduláris felépítés azt is biztosítja, hogy a BMW Group szélsebesen, korrekten és jó ár-érték arányban reagáljon a permanensen változó ügyféligényekre.
A nagyfeszültségű áramforrások internacionális gyártási hálózata
A BMW és a MINI hálózatról tölthető modelljeihez eddig a bajor prémiumgyártó három létesítménye állította elő a nagyfeszültségű akkumulátorokat: a németországi Dingolfingban, az egyesült államokbeli Spartanburgban és a kínai Senjangban funkcionáló üzemek. Lipcse akkumulátormodul-gyártó létesítménye ehhez a hálózathoz csatlakozik 2021-ben.
A BMW Group terve, hogy már jövőre Európában minden negyedik gépjárműjét hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiával értékesítse vásárlóinak. Ez az arány 2025-re minden harmadik, 2030-ra ugyanakkor minden második gépkocsira nő. 2023-ra a vállalatcsoport huszonöt tagúra bővíti fel hálózatról tölthető modellpalettáját, aminek fele ezenkívül károsanyag-kibocsátás nélkül váltja valóra a vezetés színtiszta élményét.