A korszerű BMW X5 mindent összevetve a sivatag ősi homokjában is bizonyíthatta kikezdhetetlen terepjáró képességét.
A BMW olaszországi leányvállalata egy kiváló kihívás kidolgozásával népszerűsíti tovább a modern BMW X5 (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 6,0 – 11,6 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 158 – 264 gramm / km) novemberre időzített piaci premierjét: az újdonságot a planéta talán legmostohább terepén, a Szahara ősi homokjában tették próbára, a monzai versenypálya mesés vonalvezetésén. A tetszetős megmérettetés helyszínéül a Marokkó egyik legsivatagosabb területeként ismert Merzouga települését választották, ahol a bajor prémiumgyártó a homokdűnék és a sziklák közt az 5 793 méteres aszfaltcsík kiváló mását építette fel. Minden kanyar, minden egyenes és minden sikán méterre korrekten megegyezik a monzai pálya vonalvezetésével, amint az egyes ívek és visszafordítók sugarai és törésszögei is.
A mérnökökből, földmérőkből, technikusokból, munkásokból és pilótákból álló, több mint ötven fős csapat két egész héten keresztül dolgozott a sivatagban, hogy együttesen kidolgozzák eme kiemelkedő kihívás részleteit. A földmérők, mérnökök és építészek előkészületi munkálatai négy napig tartottak, ezt követően négy erőgép és négy teherautó kilenc napon keresztül összesen több mint 3 500 köbméter homokot és földet mozgatott meg.
A modern BMW X5 eközben keresztülszelte Európát, ezután megjött az áthatolhatatlan marokkói sivatagba, hogy a homokdűnék és a sziklát közt felépített monzai vonalvezetésen igazolja kvalitásait. Az újdonság egymást követően gyűrte le a planéta talán leginkább közkedvelt versenypályájának Lesmos, Ascari és Parabolica titulussal rendelkező kanyarkombinációit, a planéta talán legmostohább körülményei közt bizonyítva a BMW X modellhez első alkalommal elérhető Off-Road csomag képességeit. A korszerű BMW X5 modellt a BMW Motorrad egyik kiválósága, egy BMW R 1250 GS enduro motorkerékpár fogadta Marokkóban, ezután vezette el a kietlen sivatagban felépített versenypályához.
A korszerű BMW X5: Off-Road csomaggal az abszolút vezetési élményért
A az egész világon óriási népszerűségnek örvendő BMW X modellcsalád kategóriateremtő úttörője, a BMW X5 most már negyedik nemzedékébe lép, míg kisugárzása és korszerűsége tekintetében is túlszárnyalja elődjeit. A korszerű BMW X5 az autóipar legfejlettebb innovációs tárházával kecsegtet, a korábbi legmeggyőzőbb formában keltve életre az SAV (Sports Activity Vehicle) járműkategória kivételes kvalitásait: a kikezdhetetlen terepjáró képesség és a hamisítatlan vezetési inger egységét. Az újdonság – elődmodelljeihez hasonlóan – az Egyesült Államokban, a BMW spartanburgi gyárában lát napvilágot.
A kategóriateremtő SAV modell új nemzedékének karosszériajegyei a bajor luxusterepjáró biztonságos és stabil kisugárzását erősítik, az újdonság elődmodellt is meghaladó külső méretei ugyanakkor nem kizárólagosan a magabiztos megjelenéshez, de az irigylésre méltóan jókora utastérhez is hozzájárulnak. A modern BMW X5 a bajor prémiumgyártó SAV modelljeinek jellegzetes karosszériaarányait viseli, cicoma mentes felületekkel és precíz vonalvezetéssel, amelyek együttesen még tovább fokozzák a nóvum erős kiállását, biztonságát és fejedelmi méreteit. A részletekbe menően kidolgozott utasteret a korszerű megoldások és az exkluzív atmoszféra harmóniája járja keresztül.
A korszerű BMW X5 modern fejlesztésű futómű-technológiája a modell terepjáró képességét, sportosságát és menetkomfortját hasonlóképpen új szintre emeli. Az újdonság alapfelszereltségének a dinamikus lengéscsillapítás-szabályzás (DDC – Dynamic Damper Control) is része, míg az aktív hátsókerék-kormányzással (Integral Active Steering, BMW X modellbe első alkalommal megrendelhető) és aktív borulásgátló rendszerrel felszerelt BMW M Professional adaptív futómű extrém igyekvő vezethetőséget és rettentően dinamikus menettulajdonságokat garantál. Az első és a hátsó tengely légrugós futóműve a bajor prémiumgyártó végtelenül komfortos utazásra vágyó kuncsaftjainak igényeit is maradéktalanul kielégíti: a vezető egyetlen gombnyomással és a BMW Display Key okoskulcsról 80 milliméteres intervallumban változtathatja a modell hasmagasságát.
A korszerű BMW X5 egyik leginnovatívabb újítása a külön választható extrafelszereltség részeként megrendelhető Off-Road csomag, amely egy önálló gombon át biztosít fel négy különféle vezetési üzemmódot. Az eltérő beállítások aktiválásával a rendszer a modell hasmagasságát, a BMW xDrive nagy tudású összkerékhajtás karakterisztikáját, a hajtáslánc gázreakcióját, a nyolcfokozatú Steptronic automataváltó irányítását és a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) közbeavatkozásának mértékét a homokos (xSand), a sziklás (xRocks), a murvás (xGravel) és a havas (xSnow) útfelület követelményei alapján hangolja keresztül.