A BMW EfficientDynamics stratégia égisze alatt a bajor prémiumgyártó hosszú távon fenntartható módon váltja valóra a vezetés színtiszta élményét: a legnagyobb hatékonyságra fókuszálva, az Európai Unió új károsanyag-kibocsátási normáinak teljesítése a cél idén és 2021-ben is.
2007-ben a BMW az EfficientDynamics stratégia bevezetésével olyan lehengerlő járműtechnológiai koncepciót prezentált, amely mind a mai napig párját ritkítja az autóiparban: egyfelől az átlagos üzemanyag-fogyasztás csökkentésével párhuzamosan modelljei vegyített károsanyag-kibocsátási mutatóját is évről évre redukálta, másfelől mindazonáltal a vezetés színtiszta élményét is fokozta. A BMW EfficientDynamics modern műszaki megoldás napjainkban már minden korszerű BMW modell szerves részét képezi és kulcsfontosságú szerepet játszik abban, hogy az öreg kontinensen a BMW Group ezután teljesítheti az Európai Unió károsanyag-kibocsátási előírásait.
Továbbfejlesztett technológiai megoldások a jármű minden területén
A BMW EfficientDynamics modern műszaki megoldás a jármű minden területére kiterjed. Az aerodinamika területén kifejlesztett aktív hűtőrács-lamellák már harmadik generációjukat élik, a BMW első tisztán elektromos meghajtású SAV (Sports Activity Vehicle) modellje, a 2020 végén debütáló BMW iX3 ugyanakkor új “aerodinamikai keréktárcsákon” gurul le a gyártósorról. A korszerű keréktárcsa-technológia új generációja a BMW X3 belsőégésű erőforrással szerelt modelljeihez képest csaknem 5 százalékkal csökkenti a BMW iX3 légellenállását, a kerékjáratokban kialakuló légáramlatok újabb optimalizálásával párhuzamosan mindazonáltal 15 százalékkal alacsonyabb tömeggel terheli meg a futóművet. Az elmúlt évtizedben a müncheni központú vállalatcsoport kutatás-fejlesztési részlegének aerodinamikai mesterei jó néhány hasonlóan szembetűnő eredményt értek el a légellenállás-csökkentés területén: mindössze 0,23-as Cd értékével a modern BMW 3-as széria példaként nem kizárólagosan a BMW leghatékonyabb formanyelveként tűnik ki a mezőnyből, de a kategória legjobbjának odaítélhető elismerést is elhódította.
Az okos könnyűszerkezetes járműépítés alapelvei szintén nagyszámú szféraban hoztak kimagasló fejlődést. Hangolt járműszerkezeti megoldásaikkal és nagy tudású anyaghasználataikkal például azt is lehetővé tették, hogy az egymást követő modellgenerációk saját tömege a méretnövekedések és az egyre összetettebb biztonsági felszereltségek ellenére is tovább csökkenjen.
A teljes körű hajtáslánc-technológiák szintén a BMW EfficientDynamics stratégia alappillérei. A 48 Volt kapacitású indítógenerátorral kiegészített, jócskán hatékony belsőégésű erőforrások, a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiák és a tisztán elektromos meghajtású modellek mindegyik a BMW EfficientDynamics stratégia alapelvét nyomatékosítják: a lehető legkisebb energiából kinyert legnagyobb fokú hatékonyságot, maximálisan szem előtt tartva az ügyfelek igényeit. A belsőégésű erőforrásokkal szerelt legújabb BMW modellekben bemutatkozó mild-hibrid modern műszaki megoldás a fékezés esetén visszanyerhető energia kinyerésének és felhasználásának friss lehetőségeit is elhozta a jelenbe: a modern műszaki megoldás, amely 2019 őszén a BMW 520d négy modellváltozatában ünnepelte világpremierjét, 2020 tavaszán a BMW 3-as sorozatban, a BMW X3 és a BMW X4 modellben is elérhetővé válik.
Az évtized második felében a BMW Group hajtáslánc-technológiáit egyesítő portfólión negyedik alappillérként jelenhet meg a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológia, aminek előfutárát, a BMW i Hydrogen NEXT tanulmányautót a 2019-es Frankfurti Internacionális Autószalonon leplezte le a cég. A BMW már 2013 óta dolgozik a Toyota Motor Corporation oldalán az üzemanyagcella-technológia tömegtermelésben alkalmazható alkatrészeinek kifejlesztésén. Jóllehet, a “környezetbarát” hidrogén nagy mennyiségű előállítása még évekbe telik, a BMW Group gőzerővel dolgozik a sorozatgyártásban kínálható modern műszaki megoldás innovációin, hogy amint a piaci feltételek lehetővé teszik, elérhetővé tehesse azt használói részére.
Szisztematikus fejlődés a károsanyag-kibocsátás területén is
A BMW EfficientDynamics stratégia alapelveinek alkalmazásával a bajor prémiumgyártó az elmúlt tizenhárom év alatt összesen több mint 40 százalékkal csökkentette modellpalettája átlagos üzemanyag-fogyasztási értékét és vegyített károsanyag-kibocsátási mutatóját. Sőt mi több, úgy, hogy az összes modellsorozatában az alapfelszereltség részeként nyújtsa megrendelőinek a BMW EfficientDynamics modern műszaki megoldás legújabb innovációit, a BMW Group az Európai Unióban újonnan forgalomba helyezett gépkocsikkal szemben támasztott legszigorúbb követelményeket is idejekorán, maradéktalanul teljesíti.
A BMW EfficientDynamics stratégiának és hálózatról tölthető portfóliója szisztematikus bővítésének betudhatóan a bajor prémiumgyártó modellpalettájának vegyített károsanyag-kibocsátása 2020-ban a 2019-es mutatókhoz viszonyítva megint újabb csaknem 20 százalékkal kevesebb lesz. Mindez azt jelenti, hogy a BMW használói még mindig nélküle élhetik keresztül a vezetés színtiszta élményét, hogy a hosszú távú fenntarthatóság kapcsán bármiféle kompromisszumot is kötnének.
A BMW EfficientDynamics megnyitja a jövőbe vezető utat
Az elmúlt évtizedben elért eredmények arra sarkallják a BMW-t, hogy a megkezdett úton haladjon tovább: hogy vásárlóinak a kedvező időben és a kifogástalan piacokon a leginnovatívabb technológiákkal szolgálja ki, az adott pillanatban elérhető legmagasabb fokú hatékonyság és fenntarthatóság mentén. A BMW EfficientDynamics stratégia minden egyes kategóriában a vezetés színtiszta élményét közvetíti, páratlanul hatékony modellek képében.