2022-ben a BMW Group megint magasabb fokozatba kapcsolt az elektromobilitás térnyerésében. A korábbi célkitűzésnek megfelelően a vállalatcsoport egy év alatt képes volt több mint megduplázni tisztán elektromos meghajtású modelljei átfogó értékesítési mennyiségét: a 2022 januárja és decembere közt eladott 215 755 darab zéró emissziójú BMW és MINI modell a 2021-es mutató tükrében 107,7 százalékos növekedésnek felel meg. A BMW Group eközben lényeges mérföldkőhöz is érkezett, ugyanis az esztendő vége felé sorozatgyártásban készült 500 ezredik tisztán elektromos meghajtású modelljét is átadta.
„Meglehetősen erős modellpalettánk untalan változó piaci környezetre adható legjobb válasz, amellyel múlt évben több mint kétszeres tisztán elektromos meghajtású modellt tudtunk értékesíteni, mint 2021-ben” – nyilatkozta Pieter Nota, a BMW AG igazgatótanácsának ügyfélélmény, márka és értékesítésért felelős tagja. „Magabiztosan valljuk, hogy 2023-ban tovább építkezhetünk erre a sikerre, mivelhogy tisztán elektromos modelljeinkre még mindig kimagasló rendelésállományt látunk” – tette hozzá.
2022-ben a BMW Group az egész világon 2 399 636 darab BMW, MINI és Rolls-Royce modellt árusított, amely az előző esztendőhöz viszonyítva mindössze 4,8 százalékos csökkenés egy olyan évben, ahol minden egyes iparágat beszállítási nehézségek sújtották, Kínában szigorú járványügyi korlátozásokat és lezárásokat tartottak fent, Ukrajnában ugyanakkor háború kezdődött. Mindezek főként az év első felére voltak hatással, az előző esztendőhöz képest alacsonyabb értékesítési mutatókat eredményezve. 2022 második felében aztán egyre erősödtek az értékesítések, mígnem az év utolsó negyedévében a BMW Group 651 798 darab új gépkocsival összesen 10,6 százalékos értékesítési fejlődést ért el.
A müncheni központú vállalatcsoport optimistán tekint a korszerű évre. „2023-ban a nyereséges növekedés pályáján maradunk, az elektromos mobilitás térnyerésével a középpontban. A 2023-as esztendő célkitűzése, hogy teljes körű értékesítési mutatónk 15 százalékát tisztán elektromos meghajtású modelljeink adják. A BMW i5 idei világpremierje hálózatról tölthető modellpalettánk újabb jelentős mérföldköve lesz” – hangoztatta Pieter Nota.
A BMW Group jövője elektromos, újrahasznosítható és digitális. A NEUE KLASSE modellgeneráció debütálása felé vezető út következő mérföldkövét a vállalatcsoport a múlt héten, Las Vegasban megszervezett Szórakoztató elektronikai Bemutatón (CES – Consumer Electronics Show) mutatta be: a BMW i Vision DEE tanulmányautó a digitalizációban rejlő átütő élményt hirdeti, a valaha volt legszorosabb kapcsolatot hozva létre az ember és a gépkocsi közt. 2023-ban a BMW Group újabb részleteket árul el a NEUE KLASSE modellgeneráció forradalmi járműkoncepciójáról.
A vállalatcsoport eközben értékesítési- és marketing-tevékenységeinek digitalizációját is tovább folytatja. A következő években a BMW Group közvetlen értékesítési modellre áll át 24 európai piacán, értékesítési képviselőként dolgozó ügynökökkel – megteremtve ezzel az online és offline vásárlói benyomás közti sima átmenet létfontosságú feltételeit. A korszerű ügynöki modell célja az ügyfélelégedettség és a prémium minőségű márkaélmény fokozása, azonkívül új, online tájékozódó vásárlói célcsoportok megszólítása. A BMW Group új ügynöki modellje ezenkívül nem kizárólagosan az árak átláthatóságát, de azt is garantálja, hogy az ügyfelek minden értékesítési csatornán ugyanazt az egységes ajánlatot kapják. A vállalatcsoport még idén megteremti azokat a feltételeket, melyek alternatívát kínálnak, hogy a MINI 2024-ben, a BMW mindazonáltal 2026-ban megkezdhesse ezt a fajta forgalmazást. A bevezetés a kiskereskedelmi partnerekkel közös összefogásban történik ezt követően.
Az értékesítési megváltoztatás centrális alkotója a My BMW és a My MINI okosalkalmazás-páros, amely több funkciójával és intuitív felhasználói felületével az iparág legjobb ügyfélélményét biztosítsa. Mindkét alkalmazás személyre szabott párbeszédeket kínál, hozzávetőlegesen 50 piacon. A My BMW és a My MINI okosalkalmazásokat naponta durván számítva kétmillió partner használja.
A BMW megőrizte felettes státuszát az internacionális prémium szegmensben
A BMW márka előző évben összesen 2 100 692 darab (-5,1%) új gépkocsit árusított nemzetközileg, amellyel megőrizte felettes státuszát az internacionális prémium szegmensben. A bajor prémiumgyártó a hálózatról tölthető modellek mezőnyében is gyarapodott: a az egész világon eladott 372 956 darab tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt gépjármű 35,6 százalékkal több, mint egy évvel ezelőtt.
A márka vonzó portfóliója rendkívüli népszerűségnek örvend az ügyfelek körében. A BMW X1, a BMW iX1*, a BMW i4, a BMW iX és a BMW i7 modellre hasonlóképpen sok előrendelés érkezik, míg a BMW Group idén a BMW i5 modellről is lerántja a leplet.
A BMW M GmbH rekord értékesítési mutatóval zárta jubileumi évét
A beszállítási nehézségek ellenére a BMW M GmbH fennállása korábbi legmagasabb értékesítési mutatójával zárta jubileumi évét. A az egész világon eladott 177 257 darab BMW M modell 8,4 százalékkal múlja felül a 2021-ben regisztrált értéket, mindemellett a BMW M divízió előző évben az elektromos mobilitás térnyerése felé is páratlanul nagy lépést tett. Az első két, tisztán elektromos meghajtású BMW M Performance modell, a BMW i4 M50 és a BMW iX M60 bevezetése mellett világpremierjét ünnepelte a márka első, hálózatról tölthető nagyteljesítményű modellje, a BMW XM*, azonkívül a modern BMW M240i Coupé is. A BMW M2 új nemzedéke és az első BMW M3 Touring szintén fontos mértékben hozzájárult a divízió speciális értékesítési sikeréhez.
A BMW M GmbH fennállásának 50. évfordulóját ünneplő esztendőben eközben örökösen intenzív ügyfélérdeklődés övezte a divízió olyan nagyteljesítményű modelljeit is, mint a BMW M3 és a BMW M4, azonfelül a BMW X modellek. A nagyteljesítményű sportautókat építő divízió ezáltal módfelett pozitívan tekint a 2023-as évre, egy újabb rekordot jelentő értékesítési eredmény ígéretével.
A zéró emissziójú MINI Cooper SE még mindig az angol prémiummárka leginkább közkedvelt modellje
Előző évben a MINI nemzetközileg 292 923 darab (-3,0%) új gépkocsit adott el. A hálózatról tölthető MINI modellek iránt kimagasló kereslet mutatkozott: a 60 839 darab tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modell 14,3 százalékkal múlja felül a 2021-es esztendő teljesítményét, egyúttal a MINI egész 2022-es értékesítési mutatójának csaknem 21 százalékát adja.
2022-ben az angol prémiummárka használói ismételten a MINI Cooper SE modell iránt rajongtak leginkább. A vezetés zéró emissziójú élményét éltető modell múlt évben 43 744 példányban talált gazdára, amely az előző esztendőhöz viszonyítva 25,5 százalékos növekedés.
2023 szerfelett jelentős év lesz a MINI részére. A márka otthonának számító Oxfordban idén az autógyártás beindításának 110. évfordulóját ünneplik, mindemellett a MINI új modellcsaládjának első két, tisztán elektromos meghajtású modellje is világpremierjét ünnepli.
A Rolls-Royce Motor Cars 118 éves fennállása legmagasabb értékesítési mutatóját érte el
Abban az évben, ahol leleplezte a Föld első, tisztán elektromos meghajtású ultraluxus szuperkupéját, a Rolls-Royce Motor Cars 118 éves fennállása legmagasabb értékesítési mutatóját is elérte. A az egész világon eladott 6 021 darab luxusautó 7,8 százalékos értékesítési fejlődést jelent. A 2022-es sikertörténethez a Rolls-Royce Motor Cars az összes értékesítési régiója rekordot jelentő eladási mutatóval járult hozzá.
A Rolls-Royce az összes luxusautóját személyre szabva, a legapróbb részletekig kliensei igényeihez igazodva forgalmazza. Előző évben az angol luxusautó-gyártó jellegzetes Bespoke palettája iránt szintén az összes régebbinél nagyobb érdeklődést mutattak az ügyfelek, akik átlagosan megközelítően félmillió eurót fizettek egy jellegzetes Rolls-Royce modellért.
Eközben a Rolls-Royce Motor Cars egész portfóliója abszolút népszerűségnek örvend – a Cullinan és a Ghost modellekkel az élen. A luxusautókra érkező megrendelések már azt lehet mondani a 2023-as év egész kapacitását lefedik, mialatt az októberben nagysikerű világpremierként bemutatott, tisztán elektromos meghajtású Rolls-Royce Spectre előrendelései is minden várakozást felülmúlnak. 2030 végétől a Rolls-Royce Motor Cars palettáján csakis zéró emissziójú modellek sorakoznak ezt követően.
A BMW Motorrad a divízió történetének korábbi legeredményesebb évét zárta
2022 januárja és decembere közt a BMW Motorrad összesen 202 895 darab robogót és motorkerékpárt adott el, amely a divízió történetének korábbi legmagasabb mutatójaként 4,4 százalékkal szárnyalja túl a megelőző esztendő teljesítményét. A BMW Motorrad kimagasló értékesítési sikeréhez az európai, az amerikai és az ázsiai értékesítési régió is új eladási rekorddal járult hozzá. A BMW Group kétkerekű divíziójának sikere a különféle szegmensekben mértékadó modelleket felvonultató, vonzó portfóliónak és az olyan újdonságok piaci bevezetésének is volt köszönhető, akárcsak a tisztán elektromos meghajtású BMW CE 04 modell.
A BMW és a MINI értékesítési eredményei a főbb régiókban
Kínában múlt évben a BMW Group 791 985 darab BMW és MINI modellt forgalmazott, amely 6,4 százalékos csökkenést jelent. A negyedik negyedév 199 112 darabos eladási mutatója ugyanakkor az előző esztendő megegyező időszakához viszonyítva 12,7 százalékos növekedésnek felel meg.
Az Egyesült Államokban 2022 januárja és decembere közt 361 892 darab BMW és MINI modell kelt el, amely 1,3 százalékkal marad el a 2021-es mutatótól. Az árusítás az év utolsó negyedévében új lendületet vett, ekkor a BMW Group 112 057 darab új gépkocsival 11,1 százalékos gyarapodást könyvelt el.
Európában a vállalatcsoport 877 369 darab (-7,5%) BMW és MINI modellt árusított, amelyből a negyedik negyedév 247 551 darabbal vette ki a részét. Ez utóbbi 10,9 százalékos fejlődés.
Németországban előző évben 252 087 darab BMW és MINI modell talált gazdára.