A korszerű Audi RS 7 Sportback – melynek vegyített üzemanyag-fogyasztása 11,4 – 11,6 l / 100 km, vegyített CO2-kibocsátása 261-265 g / km – a modell második generációjaként mutatkozott be, és sokkal egyedibb, mint valaha. A Frankfurti Autószalonon (IAA) az Audi Sport GmbH első alkalommal mutatta be a szélesített karosszériás ötüléses RS 7 Sportback-et, és a modernizált teljesítményű és hatékonyságú mild hibrid rendszert. Az RS 7 Sportback 2019. végén érkezik márkakereskedésekbe Németországban és egyéb európai országokban.
“Az RS 7 Sportback egy öt ajtós, nagyteljesítményű, kupé formavilággal büszkélkedhető Grand Tourer” – mondta Oliver Hoffmann, az Audi Sport GmbH cégvezetője. “Olyan finomításokkal, hogy leginkább alkalmas legyen a mindennapi használatra, mitöbb fantasztikus teljesítménye révén eszményi sportautó azon ügyfelek részére, akik a képtelenség formavilággal ellátott gépkocsikat szeretik.”
Modernizált: a külső megjelenés
A korszerű Audi RS 7 Sportback alacsony építésű gépkocsi. A megerősített kerékjárati ív hangsúlyozza az Audi Sport nagyteljesítményű modelljének okvetlenül sportos természetét. Az extrém szélesség nem kizárólagosan optikai illúzió – az első sárvédőknél 1.950 milliméter, mindent összevetve a mérőszalagnak legalább 40 mm-t meg kell nyúlnia az Audi A7 Sportbackhez képest. A korszerű RS 7 Sportback az alapmodell kupé-szerű karosszériájának vonalait kapta, de a két változat csak négy rész azonos: a motorháztető, a tető, az első ajtók és a csomagtér kapu. Az RS-specifikus külső stílus adja az 5.009 milliméter hosszú grand tourer részére az egyéni igényeket kiszolgáló, saját karaktert.
A korszerű RS 7 Sportback elején széles és lapos Singleframe kerettel ellátott kontrasztos szegély nélkül. A hűtőrács RS-specifikus háromdimenziós méhsejt felépítésével megőrizte fényes fekete megjelenését. A nagy elülső levegő bemeneti nyílások és a fekete fényes függőleges uszonyok hozzájárulnak az agresszív stílushoz.
A modern Audi RS 7 Sportback oldalnézete élesen meghatározott vonalakat és ívelt felületeket mutat, amik kidolgozott izomzatra emlékeztetnek. Az alacsony vállvonal a vizuális hangsúlyt lefelé nyomja, míg az ablak vonala hátrafelé emelkedik, és a dinamizmus érzését kölcsönzi még a jármű álló helyzetében is. Az RS-specifikus fekete berakásokkal ellátott küszöbök hangsúlyozzák a nagyteljesítményű Sportback előre haladó mozgásának benyomását.
A gépjármű hátuljának ívelt széle és a hátsó lámpákat összekötő lámpasáv adja az RS 7 Sportback egyik sajátos, meghatározó tulajdonságát, melynél 100 km / h sebességnél a spoiler kiemelkedik a csomagtér ajtóból. Az RS kipufogórendszer, mindkét oldalán egy nagy, króm színű ovális kipufogócsővel, az RS-specifikus lökhárító alatt helyezkedik el, hátsó diffúzorral és fényes fekete díszítő elemekkel. A modern RS 7 Sportback alapkivitelben LED-es fényszórókkal ellátott. A külön választható RS mátrix LED-es lézer fényszórók sötét előlapokkal és a LED-es hátsó lámpák dinamikus irányjelző lámpákkal vannak felszerelve és RS-specifikus sorozatok futnak rajtuk, amikor a járművet bezárják vagy kinyitják.
V8 teljesítmény: a hajtáslánc
A korszerű Audi RS 7 Sportback 4.0 TFSI motorja 441 kW (600 LE) teljesítményt nyújt, és 800 Nm nyomatékot ad le széles tartományban, 2050 és 4500 ford / perc közt. A nagyteljesítményű Sportback 0-100 km / h sebességre mindössze 3,6 másodperc alatt gyorsul fel. A legnagyobb sebességet elektronikusan 250 km / h-ra korlátozzák; ezt a Dynamic csomaggal 280 km / h-ra, a Dynamic plus csomaggal mindazonáltal 305 km / h-ra lehet növelni.
A mild hibrid rendszernek (MHEV) és a 48 voltos fedélzeti elektromos szisztémának betudhatóan a 4.0 TFSI a maximális teljesítményt és a nagy hatékonyságot egyesíti. Az ékszíjas generátor-indító enyhe gyorsítás mellett akár 12 kW-os energiát képes visszanyerni, és áramként táplálja a lítium-ion akkumulátort. Ha a vezető 55-160 km / h sebességnél engedi el a gázpedált, a hajtás-menedzsment a két alkalom egyikét választja. A vezetési helyzettől és az Audi hajtás beállításaitól függően a korszerű RS 7 Sportback kikapcsolt motor mellett energia-visszanyerést vagy “vitorlázást” fog választani. Mikor is a vezető megint a gázpedálra lép, a generátor-indító újra elindítja a motort. Az MHEV modern műszaki megoldás biztosítja a start-stop üzemmódot 22 km / h alatti sebességnél. Amint a jármű a korszerű RS 7 Sportback előtt elindul, a motor újra életre kel, még akkor is, ha a fékek aktiválva vannak. Az MHEV modern műszaki megoldás hozzájárulásával az üzemanyag-fogyasztás akár 0,8 literrel / 100 kilométer is csökkenthető.
A henger lekapcsolásos (COD) rendszer egy másik fegyver a jármű páncélzatában a hatékonyság szempontjából. Magasabb váltófokozatban alacsony vagy közepes terhelésnél és motorfordulatszámon a 2., 3., 5. és 8. hengert kikapcsolja a befecskendezés és a gyújtás leállításával, emellett a szívó- és kipufogószelepek bezárásával. Négy hengeres üzemmódban a működési pontok nagyobb terhelés során az aktív hengerekre váltanak, ezáltal javítva a hatékonyságot, míg a deaktivált hengerek még mindig gázrugókként működnek, nagyrészt veszteségek nélkül. Mikor is a vezető megnyomja a gázpedált, egyből újra aktiválódnak. Minden átváltás mindössze ezred szekundumot vesz igénybe, és a sofőr és az utasok gyakorlatilag nem ezt észre sem veszik.
A négy literes motor testes és sportos V8 hangot ad. Az Audi drive select dinamikus kezelőrendszer biztosítja a hajtómű hangos morgásának beállítását. A külön választható RS sport kipufogórendszer fekete kipufogócsonkkal még teljesebb hangot nyújt. A testre szabható RS1 és RS2 módokban az ügyfelek maguk dönthetnek arról, hogy sportos vagy normál hangot akarnak-e.
A kerék-szelektív nyomaték irányítás optimalizálja a modern RS 7 Sportback igyekvő és magabiztos kezelését, enyhén fékezve a kanyar belsőíven található kerekeket, mielőtt megcsúszhatnának. A külön választható Dynamic és Dynamic plus csomagokkal kapható quattro sport differenciálmű a sportos kanyarodás esetén szükség alapján eltolja a hátsó kerekek közti nyomatékot, ezáltal javítva a tapadást, a stabilitást és a dinamikát.
Agilitás alapkivitelben: a futómű
Az öt lengőkaros első és hátsó tengely függetlenül kezeli az oldalsó és a hosszirányú erőket a korszerű RS 7 Sportback-en. A lengőkarok és az alváz-segédkeretek nagyrészt alumíniumból készülnek. A nyomtáv elöl 1668 milliméter, hátul mindazonáltal 1650 milliméter.
A standard RS adaptív légrugózás vezérelt csillapítással konkrétan az RS-hez igazodik, és kínálja, hogy a korszerű RS 7 Sportback 305 km / h maximális sebességet érjen el a korszerű 50% -kal magasabb rugószámú légrugó modulnak betudhatóan. A sport légrugózás három üzemmódba állítható, és önműködő szintszabályozással ellátott. Normál helyzetben a korszerű RS 7 Sportback karosszéria 20 milliméterrel alacsonyabban ül, mint a szokásos felfüggesztésű Audi A7 Sportback. 120 km / h feletti sebességnél újabb 10 milliméterrel süllyed lejjebb, és olyan emelési módot nyújt, amely kínálja a jármű 20 milliméterrel történő emelését, ha elengedhetetlen. Az RS sport légrugózás hangsúlyozott dőlésszögével a vezető részére szabad választást nyújt a hosszabb távú komfort és a legjobb teljesítmény közt.
A külön választható RS sportfelfüggesztés és a Dynamic Ride Control (DRC) tartja az RS 7 Sportback-et – melynek vegyített üzemanyag-fogyasztása 11,4-11,6 l / 100 km-en; vegyített CO2-kibocsátás g / km-ben: 265 – még feszesebben az úton és korrigálja a kezelhetőséget. A bólintó és oldalirányú mozgások tekintélyesen csökkennek a lendületesebb vezetés esetén. Az integrált szeleppel ellátott csillapítók új generációja megkülönböztetett eloszlást nyújt az Audi eltérő hajtásválasztási módjai közt.
A progresszív kormányzás sportos és közvetlen áttételekkel a modern RS 7 Sportback alapvető jellemzője. A sportos grand tourer külön választhatóan felszerelhető dinamikus összkerék kormányzással is. Kis sebességnél a hátsó kerekek akár öt fokkal elfordulnak az ellenkező irányba az első kerekekhez képest. Ez egy méterrel csökkenti a forduló kört és az RS 7 Sportback ezáltal még agilisabb a települési forgalomban és a szűk kanyarokban. Közepes és nagy sebességnél a hátsó kerekek akár két fokkal is elfordulnak ugyanabba az irányba, stabilan tartva a gépkocsit a nyomvonalán.
A vezető az Audi drive select dinamikus kezelőrendszerrel meghatározhatja az RS 7 Sportback karakterét. Hat profil áll rendelkezésre: kényelem, önműködő, dinamikus, hatékony és a testre szabható RS-specifikus RS1 és RS2 üzemmód, amelyek közvetlenül engedélyezhetők a kormányon látható RS MODE gomb hozzájárulásával. Az Audi drive select befolyásolja a heterogén paramétereket, ideértve a motor és a sebességváltó kezelését, a kormánymű rásegítést, a felfüggesztést, a dinamikus összkerék kormányzást, a quattro sport differenciálművet, a kipufogólapokat és az önvezérelt légkondicionáló üzemelését. RS2 módban az ügyfelek egyetlen gombnyomással az elektronikus menetstabilizálót (ESC) sport módra válthatják.
A modern RS 7 Sportback alapkivitelben 21 collos alumínium öntvényből készült 10 küllős csillag kialakítású keréktárcsákkal, és 275/35 gumikkal ellátott. Az Audi Sport külön választhatóan RS-specifikus kerekeket biztosít 22 collos, 5 V-küllős formájú 285/30 gumiabroncsokkal, ezüst színű, matt titán megjelenéssel, fényesen bevont felülettel és fényes antracit-fekete bevonattal. Az RS fékrendszer féknyergei belső szellőzésű és perforált tárcsákkal (420 milliméter elöl, 370 milliméter) alapfelszereltségként feketére vagy kérésre pirosra festettek. A külön választható RS kerámia fékeknél a féknyereg lehet szürke, piros vagy kék. A tárcsák mérete elöl 440 milliméter, hátul ugyanakkor 370 milliméter. A modern RS kerámia fékrendszer a mérlegen 34 kg-mal alacsonyabb értéket mutat, mint acél megfelelője, amely csökkenti a rugózatlan tömeget.
Sportos és futurisztikus: az utastér
A modern Audi RS 7 Sportback belső stílusának legszámottevőbb elemei a cicoma mentes megjelenés és a sportos részletek. Ugyanúgy, mint a külső megjelenés, a tervezés a feszes, szinuszos felületeket és a világosan meghatározott kontúrokat egybevonja. Ezernyi hely van a vezető és az utas részére, ahol a belső tér elemei istenien átalakulnak egy futurisztikus felhasználói felületté. A felső MMI érintőképernyős megjelenítő úgy van beágyazva a fekete panelen alapuló architektúrába, hogy megközelítően lehetetlenné válik észrevenni, hol végződik a megjelenítő, és kezdődik a környéke. A járművezető a felső RS megjelenítő kijelzőjére felhívhatja a hajtásrendszer alkotóelemeinek hőmérsékletét, a maximális g-erőket, ráadásul az abroncsnyomásokra és hőmérsékletekre vonatkozó információkat.
A különleges RS monitorok az Audi virtuális műszerfalát használják a gumiabroncsnyomás, nyomaték, teljesítmény, olajhőmérséklet, feltöltési nyomás, köridők, gyorsulás és g-erők adatainak megadására. A sebességváltó jelzőfénye felszólítja a sofőrt, hogy váltson sebességet, ha a fordulatszám-határértéket elérte. A külön választható mild hibrid rendszer (MHEV) pár RS-specifikus információt is mutat.
Az alul egyenesített karimájú, teljesen perforált RS sport bőr kormánykerék, új, nagy RS alumínium váltólapátokkal és többfunkciós gombokkal ellátott, amelyekkel a sofőrnek lehetősége van a korszerű Audi drive select RS1 és RS2 üzemmódjának kiválasztására. Ez önvezérelten megnyitja az RS-specifikus monitorokat az Audi virtuális műszerfalon. Az RS és az RS 7 logók díszítik a kormánykereket, az üléseket és a megvilágított, első ajtón található küszöbök burkolatait. Az első és a hátsó ajtón található logo vetítők az Audi Sport emblémáját a földre vetítik, amikor az ajtók nyitva vannak.
Az RS sport ülések, fekete gyöngy Nappa bőrrel kárpitozva, rombusz mintával és az RS dombornyomással, az alapfelszereltség részei. Még sportosabb opció áll rendelkezésre a Valcona bőr borítású RS sport ülésekkel, méhsejt mintázattal és RS dombornyomással. A perforáció első alkalommal biztosítja a szellőztetés szerepkört.
A két RS stílus csomag piros vagy szürke színváltozatban elérhető, ellenkező színű öltéssel az Alcantara kormánykerék peremén, a sebességváltó karon és a térdpárnákon. Az összes csomag biztonsági öv pántokat magába foglal színes szegéllyel és RS padlószőnyegekkel. A karbon, a természetes szürkésbarna fa vagy a matt alumínium opcionális beillesztése jó néhány lehetőséget ajánl az utastér testreszabására.
A modern RS 7 Sportback jó néhány olyan extra szerepkört ajánl, amelyek az előző modellben nem voltak elérhetők. Az Audi Sport első alkalommal nyújtsa az öt ajtós Grand Tourer-t három férőhelyes hátsó üléssel, ugyanakkor sportos négyüléses kivitel két férőhelyes hátsó üléssel szintén rendelkezésre áll. A csomagtér 535 liter alaphelyzetben, amit 1.390 literre lehet növelni, ha az osztott hátsó ülés háttámlákat lehajtják. A hosszú csomagtér kapu alapértelmezés alapján elektromosan kinyílik és záródik opcionális kényelmi kulccsal, amely kínálja a lábmozgatásos nyitásvezérlést.
A legjobb felszerelés: információs szórakoztató- és segédrendszerek, színek és anyagok
A korszerű RS 7 Sportbackben az Audi Sport széles körű kényelmet, konnektivitást és vezetőt segítő asszisztens rendszereket ad. Az atletikus Grand Tourer egyértelmű sportosságot ígér hosszú távon is, amikor a gépkocsi sokféle helyzetben támogatja a vezetőt. A gépkocsiban több mint 30 asszisztens rendszer válik hozzáférhetővé, beleértve az adaptív sebességtartó asszisztenst, az útkereszteződés asszisztenst, a sávváltási figyelmeztetést, a járdaszegély figyelmeztetést és a 360 fokos kamerákat.
A modern Audi RS 7 Sportback színválasztéka tizenhárom féle külső fényezést foglal magában, beleértve a két RS-specifikus Nardo szürke és a Sebring fekete színárnyalatot, a kristályhatást, ugyanakkor az öt matt hatású fényezést is. A külső visszapillantó tükrök színei alapkivitelben fényes fekete, matt alumínium vagy a gépkocsi színére fényezett opcióként rendelhetők. A szárnyak, lapátok, küszöb-betétek, ablakszegélyek és a hátsó diffúzor klip matt alumínium, fekete vagy karbon megjelenése a három stíluscsomag alapján változik. Elvárásoknak megfelelően az Audi logo karikái és az RS logók elöl és hátul is kaphatók fekete színben is a fekete és a karbon stílusú csomagokhoz. A változatos Audi exkluzív árucikk-csoport újabb lehetőségeket biztosít a személyre szabáshoz.