A BMW Concept 4 tanulmányautó

A BMW Concept 4 tanulmányautó

A modern BMW 4-es széria előfutáraként megrajzolt koncepció a korszerű kor legjobb kinézettel rendelkező BMW kupéinak esszenciájaként öltött testet.

A 68. Frankfurti Internacionális Autószalonon a bajor prémiumgyártó reflektorfénybe gurítja a legizgalmasabb kupé-sziluettek örökérvényű védjegyeinek korszerű értelmezését. “A BMW Concept 4 tanulmányautót a legjobb kinézettel rendelkező BMW kupék esszenciájaként álmodtuk valóra. Az isteni karosszériaarányok cicoma mentes formanyelvvel és precíz vonalvezetéssel párosulnak” – hangoztatta Adrian van Hooydonk, a BMW Group vezető formatervezője.

A frontrész: a modern BMW 4-es széria hírnöke

A BMW Concept 4 tanulmányautó szorosan az úttestre simul. Jellegzetes hűtőrácsa, tekintélyt parancsoló légbeömlői és megnyerően alakított karosszériafelületei egyből is egy hátsókerék-meghajtású élményautó kimagasló teljesítményét és lebilincselő karakterét sugallják.

A frontrész középpontjában a függőlegesen megrajzolt hűtőrács áll. “A hűtőrács régóta a BMW modellek egyik meghatározó stílusjegye volt. A BMW Concept 4 tanulmányautó tekintetében egyidejűleg magabiztos és megnyerő formában értelmeztük újra eme ikonikus alkatrészt, nyomatékosítva, hogy a koncepció a korszerű BMW 4-es széria előfutáraként öltött testet” – mondta Domagoj Dukec, a BMW márka vezető formatervezője. A függőlegesen elrendezett hűtőrács gyönyörűen harmonizál a tanulmányautó frontrészének arányaival, mialatt a BMW fényes múltja előtt is tiszteleg: formájával és kialakításával a BMW Concept 4 tanulmányautó hűtőrácsa két mesés hagyományos, a BMW 328 és a BMW 3.0 CSi modelleket idézi, reflektorfénybe gurítva a bajor prémiumgyártó évtizedek óta íródó kupétervezési sikertörténetét.

A hűtőrács ugyanakkor több finom részletnek is otthont ad. Rácsozását példának okáért vízszintes vonalak mentén rajzolták meg a tervezők, olyan csiszolt élekkel, amelyek a frontrész sportos megvalósításának egyértelmű kontrasztjaként és a modell exkluzivitásának szimbólumaként szolgálnak. Közelebbről nézve mindemellett újabb érdekes részletre derül fény: a hűtőrács és a légbeömlők bonyolult rácsozása apró “4-es” számok sokaságából áll össze.

A hűtőrács két oldalán keskeny vonalvezetésű, enyhén szögletes fényszórók húzódnak, amelyek korszerű megjelenést és határozott egyéniséget garantálnak. A LED-technológiás fényszóró elemeket üvegbura nélkül alakították egybe a karosszériával, amely még tovább fokozza a BMW Concept 4 tanulmányautó korszerű kisugárzását és technológiai fejlettségét. Az éles kontúrokkal megrajzolt motorháztető erőteljes ívekkel folytatja a frontrész vonalvezetését, míg első élének merész kialakítása drágakőként öleli körbe a hűtőrácsot.

Oldalnézetből: a korszerű kor legjobb kinézettel rendelkező BMW kupéinak esszenciája

A BMW Concept 4 tanulmányautó a korábbi legkorszerűbb formában kelti életre a bajor prémiumgyártó modelljei által fémjelzett karosszériaarányokat. Az elnyújtott motorháztető, a hosszú tengelytávolság, a kecsesen ereszkedő tetőív és a rövid túlnyúlások harmóniája egy korszerű, mutatós és dinamikus kupé-sziluettet alkot, amely már álló helyzetben is lendületes karakterrel ruházza fel az alacsonyan fekvő karosszériát. A sziluett végtelenül cicoma mentes felületei erőteljes egységet adnak, míg a finoman kidolgozott elemek és a minimalista megjelenés alapján alkalmazott precíz kontúrok kölcsönhatása az érzelem és a dinamika páratlanul ritka szimbiózisát váltja valóra. A Forbidden Red karosszériafényezési árnyalat élénken emeli ki a karosszéria különlegességét: napfényben a BMW Concept 4 tanulmányautó fényesen ragyogó mélyvörös színben pompázik, árnyékban viszont a fényezés sötét hatása és határozott kontúrjai érvényesülnek. A karosszéria vonalvezetése és felületkezelése közti kölcsönhatás mindent összevetve a fényes ragyogás és a mély sötétség drámai kontrasztját testesíti meg.

A sportos jármű-sziluett dinamikus kiállását keskeny ablaksáv hangsúlyozza ki. A kecsesen ereszkedő tetőív dekoratívan válik eggyé a csomagtérajtóval, amely rögtön prémium minőségű, sportosan tetszetős benyomást kelt. A hátsó kerékjárati ívek erőteljes domborítása és az izmos vállrész a teljesítményben gazdag hátsókerék-meghajtást hirdeti, amellyel az első kerékjárati ívek fölötti keskeny karosszériasáv alkot ugyanabban az időben tetszetős és dinamikus kontrasztot. A példás jármű-sziluettet uraló harmónia az agilitás és a könnyedség párhuzama alapján öltött testet, míg a BMW Concept 4 tanulmányautó kétséget kizáróan erőteljes, magabiztos kiállásról tesz tanúbizonyságot.

Az első és a hátsó kerékjárati ívek közt húzódó övvonal hagyományos vezetése nagymértékben meghatározza a koncepció karakterét, relatíve alacsonyan meghúzott vonalvezetése a modell alacsony súlypontját nyomatékosítja. Lentebb egy második karaktervonal van, amely dinamikusan emelkedik az első kerékjárati ívektől egészen a csomagtérajtóig, extra agilitással ruházva fel a koncepció lenyűgöző sziluettjét.

Kifinomult részletek második pillantásra

Közelebbről megnézve a BMW Concept 4 tanulmányautó egyre több és több tetszetős részletről lebbenti fel a fátylat. A minimalista megjelenés alapján megrajzolt, kétrészes külső visszapillantó-házak kecsesen emelkednek ki az ajtók első éléből, mígnem a csiszolt alumíniumból készült alsó részek a tükör valódi felületévé válnak. Az aerodinamikailag cizellált tükörborítás a karosszéria színében pompázik, páratlanul trendi részlettel fűszerezve meg a koncepció dinamikus formanyelvét. A mérnökök a tükrök belsejébe egy látszólag lebegő BMW logót integráltak, amely csak a legközelebbi pillantásokra válik láthatóvá.

A BMW Concept 4 tanulmányautó hasonlóan részletgazdag könnyűfém keréktárcsákat kapott. A 21″ méretű felnik a sportos ötküllős kialakítás kellőképpen kiforrott értelmezését váltják valóra, minden tekintetet a keréktárcsák közepe felé terelve. Az összetett kinézet alapján megálmodott küllők élei magasfényű polírozást kaptak, miközben belső felük a kifinomult kontraszt érdekében sötétebb fényezést visel.

A hátsó kialakítás: egyszerű, pompázatos és lendületes

A BMW Concept 4 tanulmányautó hátsó kialakítása szintén alacsonyan húzódik, amint az egy sportautóhoz illik. Az oldalfelületeken keresztülhúzódó karaktervonalak végül egy szélesre rajzolt, vízszintesen elnyújtott elrendezésben teljesednek ki, amely látszólag még közelebb viszi az úttesthez a koncepció hátsó kialakítását. És valamint a frontrészt, amellett az oldalsó felületeket, úgy a BMW Concept 4 tanulmányautó hátsó részét is a nagyméretű, ámde végtelenül cicoma mentes felületek és a minimalista megjelenés alapján megrajzolt vonalak határozzák meg. A cicoma mentesség és a minimalizmus a karosszéria az összes elemén visszaköszön. A sportos kialakítású hátsó ablakot a tervezők mélyen a kecsesen lejtő tetőívbe rajzolták, amely még tovább erősíti a koncepció vállrészének sportos kisugárzását. A hátsó lökhárítót függőlegesen elrendezett légkivezető nyílások uralják, a LED-es hátsó lámpák ugyanakkor egyetlen száloptikával világítanak. Az üvegbura nélkül integrált LED-technológia mindent összevetve a szívritmus mintájában kelti életre a BMW széles körben elterjedt, “L” alakú fénydizájnját, amely a BMW Concept 4 tanulmányautó hátsó megvalósításának vízszintes elrendezését és életerős kiállását nyomatékosítja. Hátulnézetből a koncepció innovációinak sorát a függőleges lamellákkal szerelt diffúzor zárja, amely a modell sportos kvalitásait hirdeti, metálrészecskékkel fűszerezett magasfényű fekete fényezése ugyanakkor kiemelkedően harmonizál a karosszéria árnyalatával. A dupla kipufogóvéget merőben új, dinamikus formában alkalmazták a tervezők, minden kétséget kizáróan hangsúlyozva a BMW Concept 4 tanulmányautó esszenciáját: a minden szögből bámulaltos formanyelv korszerű értelmezését.