A Škoda AUTO június 28-án legyártotta 12 milliomodik sebességváltóját. Most három váltóműtípus, az MQ 200, az MQ/SQ 100 és a DQ 200 készül, amelyeket a Škoda modelljeibe, továbbá a Volkswagen-csoport újabb márkáinak járműveibe építenek.
Amint Dr. Michael Oeljeklaus, a Škoda AUTO igazgatótanácsának a termelés és a logisztika területeiért felelős tagja nyomatékosította: „E 12 millió sebességváltó jól mutatja kollektívánk elkötelezettségét a főegységgyártás területén, amely igen releváns szerepet játszik a Škoda termelésében. Gyárainkban sorozatban már ötödik éve állítunk elő több mint egymillió váltóművet a Škoda és a vállalatcsoport más márkáinak modelljei részére.”
A Škoda AUTO három eltérő sebességváltót gyárt Mladá Boleslavban és Vrchlabíban a Volkswagen-csoport részére. A márka székhelyén, Mladá Boleslavban az MQ 200 mellett az MQ/SQ 100 típusú váltóműveket állítják elő, miközben Vrchlabíban 2012 óta folyik a DQ 200 kettős tengelykapcsolós automata sebességváltók (DSG) gyártása.
A 2018-as év alatt a Škoda AUTO 371 700 MQ 200, 231 300 MQ/SQ 100, emellett 538 759 DQ 200 kettős tengelykapcsolós sebességváltót konstruált, ezzel múlt évben összesen több mint 1 141 700 váltómű került le szerelőszalagjairól. Minden sebességváltótípus együttes termelési volumene elérte a napi csaknem 4800 darabot.
Az első sebességváltót még 1905-ben a Voiturette A modellbe, a Laurin & Klement márka első autójába építették. A váltómű a kapcsolókulisszával szerelt, hátsókerékhajtású jármű centrumában kapott helyet.
Az MQ 200 már 2000 óta készül Mladá Boleslavban és 1,0, emellett 1,6 literes benzinmotorok mögé építik, a Škoda, ezenkívül a vállalatcsoport Volkswagen, Audi és Seat márkáinak modelljeibe. A Škoda ez idő alatt összesen 7 210 300 példányt előállított e váltóműből. Az MQ 200 napi termelési volumene jelen pillanatban meghaladja a napi 1600 darabot.
Az MQ 100/SQ 100 sebességváltókat eredendően a Volkswagen-csoport „Új Kisautó-családja” („New Small Family”) részére (Škoda CITIGO, VW up! és Seat Mii) tervezték és 2011 óta Mladá Boleslavban készülnek. Az MQ 100/SQ 100 váltóművek amellett a Škoda FABIA modellekben és a Volkswagen-csoport újabb kisautóiban 1,0 literes benzinmotorok mögött látják el az erőátvitel feladatát. 2019 júniusban a Škoda kétmilliomodik ilyen váltóművét is legyártotta, s most naponta több mint 900 darabot előállít belőlük.
A DQ 200 hétfokozatú, kettős tengelykapcsolós automata sebességváltók (DSG) 2012 óta készülnek Vrchlabíban és kategóriájuk legújabb váltóművei közé tartoznak. Napi 2200 darabos termelése mellett a Škoda AUTO máris 2 749 800 darabot állított elő belőle. Ez a hétfokozatú, kettős tengelykapcsolós automata váltómű (DSG) ugyancsak a Škoda, valamint a vállalatcsoport újabb modelljeibe kerül. A gyártás alatt a Škoda AUTO olyan Ipar 4.0 technológiákat alkalmaz, akárcsak az együttműködő robotok, amelyek a mechatronikai szerelési folyamat egyik legérzékenyebb lépése, a kapcsolódugattyú behelyezése esetén támogatják a dolgozókat.
Vrchlabí gyárának következetes módosítása az Ipar 4.0 alapján
Mélyreható módosítása keretében a Škoda AUTO 2012-ben járműgyárból szupermodern főegység-üzemmé formázta meg Vrchlabí termelési helyszínét. Mindössze 18 hónap alatt új gyárcsarnok épült, a meglévőek mindazonáltal átfogó korszerűsítésen estek keresztül. Napjainkban Vrchlabí a Volkswagen-csoport legújabb termelési helyszíneinek egyike.
Az Ipar 4.0 szerinti együttműködő robotok és újabb technikák alkalmazásáért Vrchlabí gyára már nagyszámú elismerésben részesült. Az úgynevezett handling-robot példának okáért gépek tucatjait látja el alkatrészekkel, a kiürült tartókat ugyanakkor visszaszállítja a raktárba. 2015-ben e termelési színtér az európai feldolgozóipar egyik legtekintélyesebb díjaként az „Év Gyára” („Factory of the Year”) kitüntetésben részesült.