Diess: „A Volkswagen radikális változáson megy ezután át. Felelősséget vállalunk a jövő kulcsfontosságú irányzatait illetően, különösen a klímavédelem kapcsán.”
A Volkswagen Csoport egész gőzzel halad az egyéni mobilitás rendszerének alapvető megváltoztatásával és az elektromos hajtások szisztematikus kidolgozásával. A konszern – az ezelőtt tervbe vett 50 helyett – közel 70 új elektromos modell bevezetését tervezi a következő tíz évben. Ennek eredményeképpen a konszern elektromos platformjára épülő járművek jövendölhető száma 15 millióról 22 millióra emelkedik ezt követően a következő évtizedben. A szén-dioxid semleges egyensúlyhoz vezető úton igen lényeges mérföldkő az elektromos mobilitás bővítése. A Volkswagen egy átfogó dekarbonizációs programot indított, amely tisztán szén-dioxid semleges egyensúly megteremtését tűzte ki célul 2050-re minden területre vonatkozóan, a flottáktól kezdve a gyártáson keresztül az adminisztrációig. A Volkswagen ennek megfelelően maximálisan elkötelezett a párizsi klímaegyezmény céljai iránt.
Dr. Herbert Diess, a Volkswagen márka vezérigazgatója: „A Volkswagen felelősséget vállal a jövő kulcsfontosságú irányzatait illetően, különösen a klímavédelem kapcsán. A párizsi klímaegyezmény céljai mércéül szolgálnak számunkra. Az későbbi években lépésről lépésre közelítjük a gyártást és az értéklánc újabb állomásait a szén-dioxid semlegesség felé. Ezzel járulunk hozzá a teljes körű felmelegedés megállításához. A Volkswagen azon dolgozik, hogy az későbbi években emberek milliói részére biztosítsa az egyéni mobilitás lehetőségét, mégpedig biztonságosabb, tisztább és hálózatba kapcsolt módon. Ahhoz, hogy az elektromos offenzívához elengedhetetlen beruházásokat vállalni tudjuk, tovább kell javítanunk a hatékonyságunkat és a teljesítményünket minden régióban.”
A Volkswagen Csoport minden tájékon meghatározta azokat a mérföldköveket, amelyeket a 2050-re tervezett egész dekarbonizációhoz vezető úton az jövőbeni években teljesíteni kell. Az intézkedések három alapelvet követnek: mindenekelőtt a hatékony és fenntartható szén-dioxid csökkentés elvét, másodszor ugyanakkor az energiaellátás kapcsán a megújuló energiaforrások előnyben részesítésének elvét. Harmadik alapelvként ugyanakkor az ilyen formában megmaradó és nem kiváltható károsanyag-kibocsátás kompenzálásának elvét követi a vállalatcsoport. Ahhoz, hogy a járművek egész életciklusának szén-dioxid egyensúlya javuljon, a Volkswagen már – például – a beszállítói láncnál változtatásokat kezdeményezett. Egy ezzel kapcsolatos részletes ütemterv kidolgozása pillanatnyilag is folyik. Az acél és alumínium beszállítás területén mindazonáltal konkrétan komoly esélyek rejlenek.
A cél, hogy 2025-ig a egész járműflotta karbon lábnyoma 30 százalékkal csökkenjen a egész életciklusra vetítve a 2015-ös értékekhez képest. A Volkswagen így a járműkínálat elektromos alapokra helyezésén dolgozik, amely kapcsán – csakis ezen a övezetben – több, mint 30 milliárd eurót invesztál 2023-ig. A konszern kínálatában az elektromos járművek aránya 2030-ra legalább 40 százalékra emelkedik ezután. Az elektromos járművek új generációjának első képviselői már az idén gyártásba kerülnek: az Audi e-tron1 után érkezik a Porsche Taycan2. Mindkét modellre már 20.000 foglalás érkezett. A Volkswagen ID. felfutásával mindazonáltal az elektromos járművek megérkeznek a legkeresettebb szegmensekbe is. Ugyancsak az első hullámban érkezik az ID. CROZZ2, a Seat el-born2, a Škoda Vision E2, az ID. BUZZ2 és az ID. VIZZION2 is.
Az elektromos offenzíva esetén a társaság stratégiai akkumulátorszállítóként az LG Chem, a SKI, a CATL és a Samsung beszállítói szakértelmére építhet. Az egyre növekvő keresletet figyelembe véve a Volkswagen megvizsgálja annak a lehetőségét is, hogy közreműködjön az európai akkumulátorgyártásban. Még távolabbra nézve ugyancsak hatalmas potenciál rejlik a szilárdtest-akkumulátorokban. A cél az, hogy a cég partnerével, a QuantumScape-el együttműködésben elindulhasson az ezzel a technológiával készült áramforrások ipari szintű gyártása.
Ezzel egyidőben az egyes termelési helyszínek szén-dioxid kibocsátását 2025-re 50 százalékkal csökkentik a 2010-es szinthez képest. A wolfsburgi erőmű szénről gázra történő átállása minden évben 1,5 millió tonna szén-dioxiddal mérsékli a károsanyag-kibocsátást 2023-tól kezdődően. Az Audi gyártási tevékenysége a brüsszeli üzemben példaként teljesen szén-dioxid semleges módon történik. A zwickaui üzem mindazonáltal nem kizárólagosan a moduláris elektromos platform (Modulare Elektrifizierungsbaukasten, MEB) gyártásának legfőbb színtere lesz, de az itt készülő ID. modell is tulajdonképpen szén-dioxid semlegesen jut el az ügyfelekhez.
A Volkswagen elektromos offenzívájának középpontjában a moduláris elektromos platform (Modulare Elektrifizierungsbaukasten, MEB) áll. Az elektromos mobilitással összefüggő költségek nagymértékben csökkenthetők a különféle partneri együttműködések által, melyek alternatívát kínálnak a moduláris elektromos platform széles körben való alkalmazását és ezzel egyesült erővel a méretgazdaságossági szempontok érvényesülését is. Ezáltal az egyéni mobilitás megfizethetővé és alkalmazhatóvá válik a többség részére is. Ilyen partneri együttműködésre példa a közelmúltban, a Genfi Internacionális Autószalonon bejelentett kooperáció az Aachen-i székhelyű e. GO Mobile AG vállalattal.
Az elektromos mobilitás újabb népszerűsítéséért 2020-ig 400 gyorstöltő állomást helyez üzembe a társaság Európa legforgalmasabb közútjai és autópályái mentén az IONITY keretében együttműködő ipari partnereivel. Ezekből 100 töltőállomást Németországban telepítenek ezután, mindent összevetve 120 kilométerenként rendelkezésre áll ezt követően egy töltési alkalom. A Volkswagen új leányvállalata, az Elli (Electric Life) otthoni töltésre szolgáló, zöld árammal funkcionáló fali töltőket is nyújt ezután, egyelőre első alkalommal Németországban. Ezen kívül 3 500 töltőpontot produkál a társaság minden termelési színtér dolgozói parkolóiban ezenfelül töltési módot nyújt ezután az egyes kereskedésekben is.