A luxuslimuzin új generációjának érkezésére a bajor prémiumgyártó átfogó fejlesztéseket hajtott végre dingolfingi üzemében, ahol a tömegtermelési folyamatokat már továbbfejlesztett digitális megoldások is támogatják.
A BMW Group dingolfingi gyárában pár nappal ezelőtt kezdetét vette a modern BMW 7-es széria tömegtermelése. A bajor prémiummárka zászlóshajója a hatodik modellgeneráció világpremierje után csaknem három és fél évvel újult meg, az összes régebbinél tekintélyesebb kisugárzást örökölve.
„A BMW 7-es széria immáron nagyjából negyven éve határozza meg létesítményünk arculatát. Büszkék vagyunk rá, hogy a BMW zászlóshajója, a 7-es széria még mindig a mi üzemünkben készül. Célunk, hogy a luxuskategóriájú BMW modellek legjobb gyáraként és csúcsszuper munkatársaink évtizedes szakmai tapasztalatára építve, az összes modell, amit kigurítunk az utakra, kifogástalan minőséget garantáljon” – mondta Ilka Horstmeier, a BMW Group dingolfingi gyárának igazgatója.
Az úgynevezett „digitális indulás” kiváltképp összehangolt termelésbeindítást igényelt, mivel a modern műszaki megoldás fejlődésével párhuzamosan az újdonság sorozatgyártása már az első naptól kezdve maximális napi kapacitáson zajlik. A fölöttébb magas komoly szabványokat már a legelső elkészült modelltől az egyes alkatrészek és illesztések összetett virtuális tesztelése garantálja.
Az első 7-es BMW 1977-ben látott napvilágot, attól kezdve a modellből Dingolfingban több mint 1,9 millió darab készült. A luxuslimuzin már az első nemzedék óta a Föld minden táján elérhető, a modellt övező teljes körű népszerűséget mindazonáltal mi sem alátámasztja jobban, mint hogy a BMW 7-es széria az alsó-bajorországi üzem legjobb exportcikkének számít. 2018-ban a Dingolfingban készült zászlóshajók több mint 90 százalékát külföldön helyezték forgalomba, ahol Kína előtérbe állított jelentőséggel bír: előző évben a 7-es BMW átfogó értékesítésének 44 százalékát a kínai ügyfelek tették ki.
Új formanyelv és magabiztos megjelenés
A modern BMW 7-es széria újratervezett frontrésze és hátsó kialakítása páratlanul magabiztos kisugárzást nyújt. A megnövelt hűtőrácsok remekül ellensúlyozzák a vékonyra húzott fényszórókat, az jellegzetes kontraszt ugyanakkor nyilvánvalóan pozícionálja a korszerű zászlóshajót a BMW luxuskategóriájú palettáján, míg a modern formanyelv a BMW 8-as sorozattal és a BMW X7-tel való rokonságot hirdeti.
A hátsó kialakítás szintén tartogat újításokat: a az összes régebbinél keskenyebbre rajzolt, háromdimenziós hátsó lámpák maradéktalanul LED-technológiával dolgoznak, a két egységet mindazonáltal egy megnyerő krómcsík és egy mindössze 6 milliméter vastag fénycsík köti össze. Utóbbi diszkrét módon hangsúlyozza ki a nappali menetfényeket, éjszaka mindazonáltal jellegzetes fényforrásként üzemel. A dizájncsík a gépjármű lezárt és nyitott állapotában más-más fényhatás érvényesít.
A 7-es BMW-t még mindig két eltérő karosszériaváltozatban rendelhetik meg az ügyfelek: az alapverziót egy 14 centiméterrel hosszabb tengelytávolságú, nyújtott változat egészíti ki. Az ügyfelek 80 százaléka az utóbbi verzió mellett teszi le voksát, a hátsó üléssorban nyújtott bőségesebb helykínálatnak betudhatóan.
A modern BMW 7-es széria utastere gazdagabb varrással szintén rendelkezésre áll, amely a középkonzol környékére és az ajtókárpitokba integrált könyöktámaszokra terjed ki. A finoman megmunkált fákból készült dekorbetétek szintén megrendelhető opciók. A hátsó kerékjárati ívek intenzív zajcsillapítása érezhetően csökkenti a gumiabroncsok utastérbe szűrődő gördülési zaját, az utazás kényelmét ugyanakkor az összes régebbinél vastagabb oldalüvegek fokozzák.
Hathengeres benzinmotorral dolgozó plug-in hibrid hajtáslánc
A korszerű BMW 7-es széria a bajor prémiumgyártó modelltörténetének első olyan típusa, aminek plug-in hibrid hajtásláncában egy soros hathengeres benzinmotor dolgozik. A BMW 745e (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,1 – 2,3 liter / 100 km; vegyített energiafogyasztás: 15,1 – 15,6 kWh / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 48 – 52 gramm / km) és a BMW 745Le (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,2 – 2,3 liter / 100 km; vegyített energiafogyasztás: 15,6 – 15,7 kWh / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 50 – 53 gramm / km) modellpárosban a 286 lóerő maximális teljesítményre képes benzinmotor és a 113 lóerős elektromos kapacitás 394 lóerő maximális rendszerteljesítmény leadására képes. Sőt mi több, a korszerű BMW 7-es széria a bajor prémiummárka első olyan modellje, ahol a BMW Group negyedik generációs akkumulátortechnológiája kapott helyet: a legfejlettebb akkumulátorcellák egyetlen feltöltéssel 58 kilométer tisztán elektromos, károsanyag-kibocsátástól mentes és gyakorlatilag hangtalan hatótávolsággal ruházzák fel az újdonságot. A BMW 745e és a BMW 745Le akkumulátorai szintén Dingolfingban, mindössze pár kilométerre, a hálózatról tölthető hajtásláncok tömegtermelését optimalizáló fejlesztőközpontban készülnek.
A BMW Group azon gyárai, amelyek hálózatról tölthető modelleket is készítenek, mindent összevetve szintén Dingolfingból kapják a gépkocsikba beépítendő akkumulátorokat és elektromos motorokat.
A BMW 7-es széria tömegtermelését továbbfejlesztett digitális megoldások támogatják
A Dingolfingban készülő zászlóshajó sorozatgyártását egy sor továbbfejlesztett digitális megoldás támogatja. Ha egy olyan „jellegzetes” példány érkezik a gyártósoron, amely exkluzív felszereltségi opciót, példának okáért hátsó középkonzolt is magába foglal, az adott termelési fázisban dolgozó kollégát az okosórája előbb rezgő funkcióval figyelmezteti, ezt követően részletes utasításokkal látja el.
A modellek összeszerelését végző munkatársak továbbképzését okosszemüvegek támogatják: új munkafolyamatok elsajátításakor a szemüveg virtuálisan a viselő látómezejébe vetíti az adott környezetet és minden lépést, az összetett alkatrészek előzetes összeszerelése mindent összevetve lényegesen felgyorsítja és hatékonyabbá teszi a tanulást. A továbbképzésen résztvevő kollégák a kiterjesztett valóság hozzájárulásával feladatkörre szabott, korrekt iránymutatásokat kaphatnak és újabb technikákat sajátíthatnak el, a modern műszaki megoldás mindazonáltal a folyamatfejlesztési és IT részlegekkel is szorosabb együttműködést garantál.
A digitalizáció ezenkívül már a gyártósorok alkatrészellátását végző folyamatokban is jelen van: az automatizált szállítórobotok legkorszerűbb generációját már hosszabb távokon, a raktár és az egyes összeszerelési csarnokok közti utakon tesztelik a mérnökök. A vezető nélkül közlekedő szállítórobotok leendő kvalitásai messze túlmutatnak a korábbi automatizálási megoldásokon: a korszerű, az összes régebbinél okosabb logisztikai kisegítők a következő években összetett útvonalakat, több kitérős feladatokat és rögtönzött kéréseket is képesek lesznek kezelni, az adott alkatrészek leszállítási sürgősségétől függően, aktív akadálykerülő rendszerrel.