A bajor vállalatcsoport egy év alatt 38,4 százalékkal növelte tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt autóinak átfogó értékesítését, amellyel megszilárdította piacvezető pozícióját a prémium elektromos mobilitás és az újabbnál újabb technológiai újítások kifejlesztése kapcsán. A BMW Group célja, hogy 2019 végére a Föld útjain közlekedő, hálózatról tölthető BMW és MINI modellek száma átlépje a félmilliós darabszámot.
A BMW Group nemzetközileg több mint 140 000 darab hálózatról tölthető (tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt) gépjárműt árusított 2018-ban, amellyel még tovább erősítette piacvezető pozícióját a prémium minőségű elektromos mobilitás területén. A 142 617 darab hálózatról tölthető BMW és MINI modell 38,4 százalékkal több, mint amennyi tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt autót a müncheni központú vállalatcsoport 2017-ben globálisan forgalmazott.
„A BMW i3 tisztán elektromos prémium kompakt 2013-as világpremierje óta a BMW Group töretlen lendülettel növeli hálózatról tölthető modelljei eladási mutatóját. Azzal, hogy 2018-ban több mint 140 000 darab tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt új gépkocsit adtunk keresztül ügyfeleinknek, újból teljesítettük a tavalyi év elején kitűzött ambiciózus célunkat” – nyilatkozott Harald Krüger, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke. „E nagyszerű eredmény és az igen nagymértékű piaci részesedésünk igazolja, hogy modelljeink korrekten azok a járművek, amelyekre ügyfeleinknek szükségük van. Okvetlenül látjuk, hogy azokban az országokban, ahol az elektromos mobilitás térnyerését alkalmazható infrastruktúra és eltérő állami támogatások támogatják, az emissziómentes közlekedés rövid időn belül társadalmi normává válik. Meg vagyok győződve arról, hogy az ez évi év végére a Föld útjain közlekedő, hálózatról tölthető BMW és MINI modellek száma átlépi a félmilliós darabszámot, amely az jövőbeni évekre tervezett újdonságaink bevezetésével ugrásszerű növekedésnek indul ezután” – tette hozzá Harald Krüger.
A BMW Group Európában árusítja legtöbb, tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modelljét, 2018-ban a hálózatról tölthető BMW és MINI gépjárműk több mint 50 százaléka az öreg kontinensen talált gazdára. 75 000 darab új autójával a bajorországi vállalatcsoport egyértelmű piacvezetőnek számít Európában a tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellek mezőnyében, több mint 16 százalékos abszolút piaci részesedést élvezve. A BMW Group hazai piacán, Németországban a vállalatcsoport minden ötödik modelljét tisztán elektromos meghajtással vagy plug-in hibrid hajtáslánccal szerelve adja el. A hálózatról tölthető autók mindenre kiterjedő piacán a BMW Group több mint 9 százalékos részesedést élvez. A tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt gépjárműk értékesítése tekintetében a társaság legnagyobb önálló piacának az Egyesült Államok számít, ahol 2018-ban több mint 25 000 darab hálózatról tölthető BMW és MINI modell talált gazdára. Ez a szám a vállalatcsoport átfogó zöldautó-eladásainak 7 százalékát teszi ki. Az Egyesült Államok legkelendőbb, plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt luxusautója a tavalyi évben a BMW 530e (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,1 – 2,3 liter / 100 km; vegyített energiafogyasztás: 13,3 – 13,9 kWh / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 47 – 52 gramm / km) modell volt.
A Föld legjobb prémiumautó-gyártójaként nyilvánított BMW Group töretlen sikertörténetében az elektromos mobilitás egyre nagyobb térnyerése meghatározó jelentőséggel bír. Amíg 2017-ben a tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellek a vállalatcsoport egész éves értékesítésének 4 százalékát tették ki, addig 2018-ban ez a szám már 6 százalékra emelkedett.
Stratégiai alappillér
Az elektromos mobilitás a BMW Group „Strategy NUMBER ONE > NEXT” vállalati stratégiájának egyik meghatározó alappillére, az automatizált járművezetés, a példás járműkapcsolat és a mesterséges intelligenciára támaszkodó szolgáltatások mellett. 2018-ban a bajorországi vállalatcsoport rekordösszeget invesztált be a korszerű járműtechnológiák kutatás-fejlesztési részlegeibe, amellyel kapcsolatban Harald Krüger, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke a következőképpen nyilatkozott: „Szigorú alapelvek mentén ragaszkodunk vállalati stratégiánk módszeres alkalmazásához, míg széles körben fektetünk be a jövő járműtechnológiáiba. Az elektromos mobilitás területén megerősített piacvezető pozíciónk elérésére koncentrált hangsúlyt fektettünk. 2018 e tekintetben is kimagasló esztendő volt, jó néhány új stratégia összefogás bejelentésével és egy-két kulcsfontosságú újdonság leleplezésével.”
2018: a legszámottevőbb mérföldkövek
FEBRUÁR: A BMW Group nyilvánosságra hozta, hogy egy együttes vállalkozás útnak indításaként „szándéknyilatkozatot” írt alá a Kínában funkcionáló Great Wall Motors autógyártó társaság oldalán. Az partnerség legfontosabb célkitűzése az együttes kutatás-fejlesztés és a tisztán elektromos meghajtású MINI modell helyi gyártásának előkészítése. A döntés stratégiai elvek mentén született meg, kihasználandó a MINI modellben rejlő potenciált. A BMW Group a prémium autópiac jövőbeni központjaként tekint Kínára, amely az elektromos mobilitás tekintetében már most a legaktívabb állam a világon, és mint ilyen, óriási lehetőségeket rejt. A MINI isteni választást jelent a piacon, a modell helyi gyártásával ugyanakkor az angol prémiumgyártó négykerekű kedvence az összes régebbinél vonzóbbá válik a térségben.
MÁRCIUS: A BMW AG igazgatótanácsának elnöke, Harald Krüger a 88. Genfi Internacionális Autószalonon megerősítette a BMW i Vision Dynamics tanulmányautó sorozatgyártású változatának érkezését. A BMW i4 gyártása 2021-ben veszi kezdetét Münchenben.
ÁPRILIS: A BMW Group a 2018-as Kínai Autószalonon leleplezte a BMW márka első tisztán elektromos meghajtású modelljét előrevetítő BMW Concept iX3 tanulmányautót. A Kínában készülő, sorozatgyártásban kínált modell a BMW Group minden piacán elérhető lesz ezt követően, az elképzelések alapján 2020-tól.
MÁJUS: A BMW i8 Roadster (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,0 liter / 100 km; vegyített energiafogyasztás: 14,5 kWh / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 46 gramm /km) világpremierjével ledobta tetejét a Föld leginkább közkedvelt plug-in hibrid sportautója. 2018-ban a BMW i8 ezzel 24 százalékkal növelte egész éves eladási mutatóját a 2017-es esztendőhöz képest.
JÚLIUS: A BMW Group egy négymilliárd euró összértékű, hosszú távú szerződést írt alá a kínai Contemporary Amperex Technology Co. Limited (CATL) társaság oldalán, akkumulátorcellák előállításáról. A szerződés meghatározó tényezőként járult hozzá a CATL azon döntéséhez, hogy a Föld legfejlettebb akkumulátorcella-gyártó létesítményét Németországban építse fel. 2021-től a BMW Group dingolfingi gyárában napvilágot látó BMW iNEXT modellhez a németországi Erfurt településében felépülő, új CATL-létesítmény szállítja ezt követően az akkumulátorcellákat. A BMW Group ezzel Németországon belülre integrálja elektromos mobilitásra szakosodott egész értékláncát, az akkumulátorcella-előállítástól egészen a modellek végső összeszereléséig.
SZEPTEMBER: A világsajtó első ízben vethetett pillantást a BMW Vision iNEXT tanulmányautóra, amely a bajorországi vállalatcsoport leendő zászlóshajójaként és iránymutatójaként egy modellben egybefogja a jövő járműtechnológiáinak esszenciáját. A BMW Vision iNEXT az okos szolgáltatás-paletta innovációira épülő, nagymértékben automatizált, kifogástalanul hálózatba kapcsolt, tisztán elektromos meghajtású önálló mobilitás ígéretét hozza el a jelenbe, a vezetőt helyezve a fókuszba, a korszerű „Kedvenc Hely” kínálatával kecsegtetve. A modell a BMW Group elektromos hajtáslánc-technológiájának ötödik generációjára épül, a valós szituációk közti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, teljes körű szabvány alapján funkcionáló tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései alapján a nagyfeszültségű aksi egyetlen feltöltésével több mint 600 kilométer tisztán elektromos hatótávolsággal.
OKTÓBER: A BMW Group közzétette, hogy a Northvolt és a Umicore vállalatokkal összefogva, egy szövetségben megvalósított technológiai konzorcium keretében dolgozza ki Európában a hálózatról tölthető autók nagyfeszültségű akkumulátorainak aprólékos értékláncát és hosszú távon fenntartható életciklusát. Az elektromos mobilitás térnyerésével a legfejlettebb akkumulátorcella-technológiák iránt egyre intenzívebb kereslet mutatkozik, az követendő partnerség célja ezáltal valamint egy felelős nyersanyag-kitermelésre és modernizált gyártási technológiákra épülő, több lépcsőben újrahasznosítható akkumulátorfejlesztő és -előállító termelési hálózat létrehozása, a fejlesztéstől kezdve, a tömegtermelésen keresztül, egészen az újrahasznosításig.
NOVEMBER: A BMW eDrive hajtáslánc-technológia továbbfejlesztésével világpremierjét ünnepelte a korszerű, 120 amperórás akkumulátorral szerelt BMW i3 és BMW i3s modellpáros (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 0,0 liter / 100 km; vegyített energiafogyasztás: 13,1 / 14,0 – 14,6 kWh / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km). A BMW i3 2013-as piaci bevezetése óta a tisztán elektromos meghajtású prémium kompakt nagyfeszültségű akkumulátorának tárolókapacitása – és ezzel párhuzamosan hatótávolsága – megduplázódott. Hétköznapi használatban a két modell a nagyfeszültségű aksi egyetlen feltöltésével 260 kilométer megtételére képes. Figyelemre méltó teljesítmény, hogy világpremierje óta a BMW i3 évről évre megdönti saját, előző esztendőben elért értékesítési eredményét és magasan meghaladja a hálózatról tölthető modellek eladási mutatóit. A modell 2018-ban 11 százalékkal szárnyalta túl saját, előző évi eladási eredményét.
NOVEMBER: A törökországi Karsan Automobil menetrend alapján közlekedő, belvárosi forgalomba tervezett „Jest electric” autóbuszaiban a BMW i3 tisztán elektromos prémium kompakt elektromos motorjai és nagyfeszültségű akkumulátorai dolgoznak. A partnerséget a BMW Group és a Deutsche Post közt gyümölcsöző összefogás előzte meg, aminek keretében a Deutsche Post százszázalékos leányvállalataként funkcionáló Streetscooter GmbH zéró emissziójú haszongépjárművei a BMW i divízió akkumulátortechnológiáját alkalmazzák. A korszerű innovációnak betudhatóan a cégcsoport munkatársai napról napra nélküle tudják tisztán elektromos meghajtással és károsanyag-kibocsátás nélkül kézbesíteni a leveleket és a csomagküldeményeket, hogy az esetlegesen közbeiktatott járműtöltések folytán be nem tervezett megállásokra kényszerülnének.
2019: a legfőbb újdonságok
A BMW Group 2019-ben nagyon sok új, hálózatról tölthető modellről rántja le a leplet, mindent összevetve például a BMW X5 plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt változatának új generációjáról (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,1 liter / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 23,0 kWh / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 49 gramm / km) és a korszerű BMW 3-as széria plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt változatáról (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 1,7 litertől / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 39 gramm / km) is. Ezen modelleket a BMW Group hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiájának legkorszerűbb generációja mozgatja ezután, amely a legkorszerűbb gépjárműk menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) mérései alapján a nagyfeszültségű akku egyetlen feltöltésével több mint 80 kilométer tisztán elektromos hatótávolságot garantál. 2019-ben a tisztán elektromos MINI is világpremierjét ünnepli, a modell a nagy-britanniai Oxfordban készül ezután.
Előretekintés hosszabb távon
A BMW i3 tisztán elektromos prémium kompakt világpremierjével a BMW Group idejekorán az elektromos mobilitás úttörőjévé érett. 2021-re a bajorországi vállalatcsoport öttagúra bővíti fel tisztán elektromos meghajtású modelljeinek portfólióját: a BMW i3 mellett elérhető lesz a tisztán elektromos MINI, a BMW iX3, a BMW i4 és a BMW iNEXT is. 2025-re a bajor prémiumgyártó minimum tizenkét tagúra bővíti a palettát. A plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellekkel kiegészülve akkor a BMW Group hálózatról tölthető sorozatában nem mindössze 25 eltérő modell lesz megtalálható.
Mindez a BMW Group fölöttébb rugalmas járműszerkezeti megoldásainak és hasonlóan rugalmas gyártási hálózatának köszönhető. A müncheni központú vállalatcsoport a közeljövőben egyazon gyártósoron képes lesz tisztán elektromos meghajtású, plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt és belsőégésű erőforrással dolgozó hajtásláncok sorozatgyártására. Az elektromos mobilitás gyártási folyamatokba integrálásával a bajor prémiumgyártó az összes régebbinél gyorsabban tud ezt követően reagálni a hálózatról tölthető modellek iránt jelentkező ügyféligényekre. A vállalatcsoport tervei alapján 2019 végére a Föld útjain közlekedő, tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt BMW és MINI modellek száma a félmilliós darabszámot is átlépi.
A BMW Group már gőzerővel dolgozik a tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt gépjárműk szívét adó hajtásláncok ötödik generációján, amely az elektromos motor, a váltó, a vezérlőelektronika és a nagyfeszültségű akku az összes régebbinél hatékonyabb együttműködését hozza el a jelenbe. A hálózatról tölthető hajtáslánc egyik hatalmas pozitív tulajdonsága, hogy az elektromos motort, a váltót és a vezérlőelektronikát egy különálló, elektromos meghajtású házban összeolvasztja, a modern műszaki megoldás mindent összevetve kevesebb alkatrészt igényel, és mint ilyen, kiemelkedő költségeket takarít meg. A megoldás másik nagy pozitív tulajdonsága, hogy előállításához nem lesz szükség ritka nyersanyagok kitermelésére, amellyel a BMW Group újabb lépést tesz a környezetvédelem és a véges nyersanyagkészlettől független, hosszú távon fenntartható működés felé. A BMW Group elektromos hajtáslánc-technológiájának ötödik generációja a BMW márka első tisztán elektromos meghajtású modelljében, a BMW iX3 terepjáróban ünnepli világpremierjét, 2020-ban.