A hálózatba kapcsolt járművek számának növekedésével bővül a modern digitális szolgáltatások iránti piaci igény és vásárlói kereslet is – a Gartner piackutató intézet becslése alapján 2020-ra már csaknem 250 millió ilyen jármű közlekedhet az egész világon. A Bosch a hálózatba kapcsolt mobilitás jövőjének, s az egyértelmű prognózisoknak megfelelően szolgáltatások egész sorával szavatolja a biztonságos és stresszmentes közlekedést: legyen a korszerű kijelző-kezelési megoldás, járművek közti kommunikációt lehetővé tévő hálózati hardver, vagy épp a hálózatba kapcsolt járművek meghekkelését ellehetetlenítő fejlesztés.
A Bosch, egy Cadillac Escalade műszaki alapjaira épült koncepcióautóban mutatta be új, átfogó monitor és kijelzőkezelési megoldását. A sofőr és a járműve közti „ember-gép-interfész” (HMI) öt darab, egymással összehangolt képernyővel teszi biztonságosabbá és leginkább stresszmentesebbé az autózást, hogy az alapvető funkciók kezelése a lehető legkevésbé vonja el a sofőr figyelmét a forgalomról. Úgynevezett cockpit-kamera és hangfelismerő számítógépes program is azonosítja a vezetőt, automatán betöltve az ülésekre és a külső visszapillantó tükrökre vonatkozó privát beállításait, ezenfelül akár a kedvenc, személyre szabott zenei lejátszólistáját is. A sofőr hangvezérléssel, vagy érintésbeli visszajelzéssel is szolgáló kezelőfelületről vezérelheti az infotainment és a navigációs rendszereket, ezenkívül a légkondicionáló berendezést, míg tekintetét mindvégig az úton tarthatja, csökkentve ezzel a lehetséges közúti balesetek számát.
Kritikus helyzetekre Vehicle-to-X kommunikáció
Bukkanót követő közlekedési torlódás, vagy épp az úttest rosszul belátható szélén hirtelen feltűnő autó? Ha a járművek kommunikálhatnak egymással és környezetükkel, „kölcsönösen” figyelmeztethetik egymást a kritikus menethelyzetekre, amivel akár életeket is meg lehet menteni. A Connectivity Control Unit (CCU) formájában a Bosch olyan hálózati hardvert fejlesztett ki, amely központi fedélzeti egységként szabályozza a jármű Vehicle-to-X (Vehicle-to-Everything, azaz a jármű – mindennel) kommunikációját. Legyen éppen szó WLAN, LTE, vagy DSRC-hálózatról, a Vehicle-to-X CCU-technika minden használatos kommunikációs szabványnak megfelel, mindemellett a Föld minden részén alkalmazható.
Kiberbiztonság a hálózatba kapcsolt járművek részére
A hálózatba kapcsolt járművek részére elengedhetetlen az adatvédelem, amely a nem kívánatos külső behatolások ellen véd. A Bosch ezen a szektorban többlépcsős megközelítésre támaszkodik mind a hardver, mind a számítógépes program tekintetében, hogy a jövő mind gyakrabban hálózatba kapcsolt járműveiben is fenn tudja tartani az adatvédelem olyan magas szintjét, mint melyet ma nyújt.
A Bosch leányvállalata, az ESCRYPT Behatolásérzékelő és -megelőző rendszere (Intrusion Detection and Prevention System; IDPS) kivételes biztonsági szoftvere segédkezésével példaként időben fel lehet ismeri, és elemezni a hálózatba kapcsolt járművek elleni előrelátható kibertámadásokat. Ennek megfelelően sebesen és eredményesen hajthatók végre a célszerű ellenintézkedések akár egyes gépjárműk, vagy akár egész járműflották tekintetében hasonlóképpen