A Škoda CITIJET, a Škoda FUNSTAR és a Škoda ATERO után megjött a Škoda ELEMENT, a Škoda Akadémia diákjainak negyedik gépjárműve. A Škoda ELEMENT egy elektromos hajtással szerelt buggy, amely a Citigo modell alapjaira épült és újabb bizonyíték a Škoda Akadémia fiataljainak elsőrangú szakértelmére. A tanulók legkorszerűbb gépjárműje egy közúton is hasznosítható tengerparti buggy, amit megálmodói napelemmel, okostelevízióval, hűtődobozzal és mobil diszkóval is felszereltek.
A Škoda ELEMENT 3 597 mm hosszú és 1 641 mm széles. Tető és ajtók nélkül készült, mindössze csak két ülés kapott benne helyet. A gépkocsi hasmagasságát 60 milliméterrel megemelték, amely ezáltal egy külső megjelenésében teljesen egyéni igényeket kiszolgáló, tradicionális nyitott buggy lett.
Az ezüstszínű alvázvédő burkolat a gépkocsi első és hátsó részén ezenfelül a terepjáró gumiabroncsokkal szerelt 16 colos fekete/sárga SCORPIUS könnyűfém keréktárcsák konkrétan impozáns elemei a „diákautónak”. A magasan húzódó kerékjárati íveket fekete szegély keretezi, amely a kerekek közt a küszöbök alján húzódik tovább, egy vékony fellépőt kínálva az utasok részére. Ajtók nincsenek, beszálláshoz szimplán csak a kockás mintázatú alumínium csíkkal dekorált oldalküszöbökön át kell átmászni a sport kagylóülésekbe. A hátsó világítás LED technológiával üzemel. A Škoda diákja jókora figyelmet szenteltek a részleteknek is, ezáltal példaként a gépjármű sárga (Sárkánybőr színű) féknyerge is az apróbb elemek iránti odafigyelést tükrözi.
A sárga szélekkel és dekoratív öltésekkel készülő fekete bőr/Alcantara felületű kagylóülések eredendően a Škoda Octavia RS modellből származnak, amelyeket ezúttal a Škoda Akadémia hímzett neve csinosítja. A kéttónusú tematika az rendhagyó kialakítású belső térben folytatódik tovább. A műszerfal fényezett része gyöngyházfényű sárga színben pompázik, a kormánykerék és a sebességváltó bőrborítást kapott, amit arany és sárga részletek egészítenek ki. A műszerfal és a szélvédő közti felületet mindazonáltal fekete Alcantara borítással vonták be.
A fedélzeten navigációs rendszer is rendelkezésre áll, amely egy külön tartóba rögzítve mintha lebegne a klímaberendezés kezelőszervei felett. A gépjármű leglátványosabb eleme ellenben éppen ott fedezhető fel, ahol a Škoda Citigo modellnél a hátsó ülések vannak. A tanulók itt, az első ülések mögötti részen egy napelemet és egy okostelevíziót helyeztek el, amely Bluetooth támogatásával az okostelefonokhoz is kapcsolódhat. Az okostévét az alumínium felületű csomagtér fedélbe építették be, melynek külső részére, két matt fekete kapaszkodó közé illesztve került felszerelésre a napelem. A két ülés melletti hangszórókat két, a csomagtartóban elhelyezett újabb hangszóró egészíti ki, amely a Škoda ELEMENT modellt egy 400 watt teljesítményű, kerekeken gördülő tengerparti diszkóvá varázsolja. A tanulók egy integrált hűtődobozról is gondoskodtak, amely az trendi kék szőnyeggel bevont csomagtartóban kapott helyet. A hűtődoboz egy külön akkumulátorhoz kapcsolódik, amit a napelem lát el energiával.
A 60 kW (82 LE) teljesítményű kompakt elektromotor 210 Nm nyomatékával hajtja a Škoda ELEMENT tanulmányt. Az elektromos „diákautó” álló helyzetből 100 km/óra sebességre 13 másodperc alatt gyorsul fel, maximális sebessége ugyanakkor 130 km/óra. A padlóba integrált lítium-ion aksi kapacitása 18,7 kWh. Ez azt jelenti, hogy az út jellegétől, a vezetési stílustól és az össztömegtől függően a Škoda ELEMENT akár 160 km megtételére is képes.