A Kia, a 2018-as Stinger világpremierjével valósággal ellopta a show-t a konkurencia elől Detroitban. Az ötszemélyes ferdehátú sportszedán a legnagyobb teljesítményű sorozatgyártású modell a vállalat történetében. Különféle motorral és hajtáslánccal, luxusszínvonalú belsővel érkezik, idén első alkalommal az Egyesült Államokban, de 2017 végén Európába is elér.
Orth Hedrick, a Kia Motors America (KMA) terméktervezési alelnöke közölte: „A Stinger számunkra igazi álom, amely ma, itt Detroitban vált valósággá, miután tervezőink egy lelkes csoportja éveken keresztül elkötelezetten és szenvedélyesen dolgozott rajta. A GT tanulmányautó tervétől kezdve a mesés Nürburgring versenypályán való finomhangolásig minden részletre megszállottként ügyeltek.”
A most bemutatott 2018-as Kia Stinger szoros formai és műszaki rokonságban áll közvetlen elődjével, a GT tanulmánnyal, a tervezést Peter Schreyer, a Kia Motors vezető formatervezője, és az ő frankfurti csapata felügyelte. A gépjármű vezethetőségéért és kezelhetőségéért Albert Biermann, a Kia Motors magas hatékonyságú autóinak fejlesztési vezetője felelt, a teszteket Koreában és a Nürburgringen végezték.
Mitől lesz egy gépjármű igazi gran turismo? A Stinger ősének, fejlesztési bázisának tekinthető GT tanulmányautó 2011-ben, a Frankfurti Autószalonon mutatkozott be első alkalommal, az azt követő öt évben mindazonáltal valósággá vált. Miután a Stinger házon belül zöld utat kapott, a gran turismo kérdés mantrázásával kezdetét vette a fejlesztés. A Kia vezetőinek üzenete egyértelmű volt: az érkező modell formája legyen bátor. És az is lett. Ugyanilyen lényeges volt, hogy fürge legyen és villámgyors, ugyanakkor luxus és csendes. Meg kellett teremteni emellettés a remek egyensúlyt vezetésben és kezelhetőségben, mindezt öt ergonomikus ülőhellyel, és elegendő csomagtérrel. Eléggé sok mindent figyelembe kellett venni, hogy autentikus gran turismo születhessen. A Stinger az.