A Toyota korszerű utazójárműve, a Proace Verso a 2016-os Genfi Autószalonon tartja világpremierjét, visszahozva a Toyota modellkínálatába a kisbuszok utolérhetetlen sokoldalúságát és nagyszerű (akár kilenc fős) utasszállító kapacitását.
A Toyota Hiace típust 2013-ban leváltó, legelső proace modellel szerzett tapasztalatokra építő korszerű Toyota Proace Verso modellcsalád nagyszámú eltérő személyszállító konfigurációt juttat.
A három felszereltségi szinten választható, korszerű Toyota Proace Verso három eltérő karosszériahosszal áll az ügyfelek rendelkezésére. Az példa nélküli Compact modelltől a VIP kivitelig terjedő modellkínálat elemei akár kilenc utast és csomagjaikat képes a legjelentősebb kényelemben szállítani.
A modell öt eltérő dízel üzemű hajtáslánccal rendelhető, 95-180 LE teljesítménnyel. A kézi, robotizált vagy automata sebességváltókkal felszerelt hajtásláncok kategóriájuk legkiválóbb CO2-kibocsátási értékét ígérik.
A felszereltség igen gazdag, és olyan sajátos, ügyfélbarát megoldásokat magába foglal, mint a síneken eltolható ülések, a felnyitható hátsó szélvédő, a lábbal működtethető, motorosan mozgatott oldalsó tolóajtók, vagy a panoráma napfénytető.
A modell biztonsági teljesítménye megfelel a Toyota személyautóival szemben támasztott, magas elvárásoknak, a Proace Verso a közelmúltban ötcsillagos eredménnyel tejesítette az Euro NCAP töréstesztjét.
Formaterv és kialakítás
A szédületes ‘Under Priority’ orrkialakítás nyilvánvalóan a Toyota modellcsalád legfiatalabb tagjaként azonosítja a modern Proace Verso modellt, amely három eltérő méretben (Compact, Medium és Long) lesz megvásárolható.
A Compact kivitele a maga 4,6 méteres hosszúságával és 2,9 méteres tengelytávjával kiemelkedően jó méret / helykínálat arányt ajánl. A modell kilencüléses beltere ellenére mindössze 11,3 méteres körön képes megfordulni, ezáltal városban is gond nélkül manőverezhető, parkolható.
A közepes hosszúságú Medium kivitel 4,9 méteres, tengelytávja 3,2 méter. A legjelentősebb Long kiadás tengelytávja is 3,2 méter, ám a nagyobb csomagszállító kapacitás érdekében megnövelték a hátsó túlnyúlását, ezáltal a jármű teljes hossza eléri az 5,3 métert.
A praktikus módon bal- és jobboldali oldalsó tolóajtókkal, mitöbb felfelé nyitható hátfallal felszerelt Toyota Proace Verso mindhárom kivitele 2,2 méter széles, és 1,9 méter magas.
A Family felszereltségi szintű modellek flottul felismerhetők színre fújt lökhárítóikról, az alsó hűtőmaszk krómkeretéről, ködfényszóróiról, ráadásul külön felnyitható hátsó szélvédőjéről (alapfelszerelés. ) Felszereltségi szinttől függően 16 vagy 17 colos acél keréktárcsa (dísztárcsával), vagy 17 colos könnyűfém keréktárcsa rendelhető.
Az opciós lista teljes körű, a lábbal működtethető, önműködő nyitású oldalsó tolóajtóktól kezdve a Medium és Long kivitelek az összes felszereltségi szintjén elérhető panoráma napfénytetőig.
A strapabíró, funkcionális és tágas belső teret úgy alakították ki, hogy a magán- és vállalkozásbeli felhasználók igényeit úgyszintén kielégítse, és lehetőséget kínáló legyen akár kilenc utas plusz csomagjaik ergonomikus szállítására. Az utastérben számtalan tároló megoldással találkozhatunk, a pohártartóktól a tágas ajtózsebekig.
A műszerfalon cicoma mentes rajzolatú analóg műszerek és ergonomikus kezelőszervek támogatják a irányító dolgát. A fantasztikus körkörös kilátást nyújtó Toyota Proace Verso szabadidőjárművekre emlékeztető üléspozíciót biztosít. A sebességváltó rövid úton mozgó karja a lehető legközelebb helyezkedik el a kormánykerékhez, ezáltal a vezetőnek minimális időre kell mindössze elengednie a kormányt.
A beltér kivitele három szinten rendelhető. Az alapot a Toyota Proace Verso belépő szintjének padlószőnyege és tartós, szövet üléskárpitja adja, a következő szinteken magas színvonalú díszbetétekkel, fémhatású dekorelemekkel, prémium kárpitokkal, sőt még a csúcskivitelű modellnél a középkonzolon elhelyezett, színes érintőképernyős multimédia berendezéssel találkozunk.
Felszereltségi szintek és üléselrendezés
A korszerű Toyota Proace Verso három eltérő kivitelben: Shuttle, Family és VIP kapható az üzletekben. A Shuttle és Family kivitelek Compact, Medium és Long karosszériával szintúgy társíthatók, miközben a VIP Medium vagy Long verzióban válik hozzáférhetővé.
Az egyéni vállalkozókat megcélzó, családi és vállalkozásbeli célra szintúgy lehetőséget kínáló, alacsony költséggel üzemeltethető Shuttle kivitel szőnyegezett padlót és elsőrendű szövet üléskárpitot ígér. Nyolc vagy kilenc üléssel kapható az üzletekben.
A Family szint a szabadidős felhasználók helykínálatra, variálhatóságra és kényelemre vonatkozó igényeit elégíti ki. A nyolcszemélyes utastérben a két különálló első ülés mögött sínen tologatható, kiszerelhető, 60:40 arányban osztott második és harmadik sorban rejlik ülések, amelyek a buszlimuzinokat idéző rugalmas belső elrendezést és praktikumot tesznek lehetővé. A második üléssoron utazók előtt a repülőgépek fedélzetéről ismerős, kihajtható asztalkák fedezhetők fel, mind a hat hátsó ülés Isofix gyermekülés-rögzítő rendszert szolgáltat.
Az vállalkozásbeli célú utazógépnek szánt VIP kivitel simán felismerhető sötétített ablakairól. Itt hiánytalan felszereltség és páratlan komfort várja az utasokat. A sínre rögzített, hosszirányban eltolható vagy kiszerelhető második és harmadik sori ülések mellett rendelhető hat- vagy hétszemélyes kivitelezés is. A két első ülés közötti sínre szerelt, kihajtható asztalka a hátul utazók fokozott kényelmét szolgálja.
A hétszemélyes kivitel az első és a második sorban két-két különálló ülést, ugyanakkor 60:40 arányban osztott harmadik üléspadot ígér, ameddig a hatszemélyes változat mindhárom üléssorán két-két önálló, egyenként állítható ülés gondoskodik az utasok maximális kényelméről. Csak a VIP felszereltségi szinten válnak hozzáférhetővé a menetiránynak háttal forgatható, középső sori ülések (azok formátumától függetlenül), ami megfelelő a kötetlenebb, beszélgetős utazáshoz.
Hajtásláncok
A modern Toyota Proace Verso összesen öt eltérő hajtáslánccal rendelhető meg: az 1,6 és 2,0 literes dízelmotorok eltérő teljesítményszinteken és heterogén sebességváltókkal válnak hozzáférhetővé. A Stop & Start rendszerrel felszerelt motorok a szegmens legkiválóbb CO2-kibocsátási értékét ígérik.
Az 1,6 literes motor 70 kW/95 LE teljesítményű fajtája ötfokozatú kézi vagy hatfokozatú robotizált sebességváltóhoz társítható. Az előbbivel 144-148 g/km a CO2-kibocsátás, amíg az utóbbinál Stop & Start funkcióval társítva 135-139 g/km.
Ugyanennek a motornak a nagyobb, 85 kW/115 LE teljesítményű kiadása hatfokozatú kézi sebességváltóhoz csatlakozik. A Stop & Start funkcióval felszerelt motor átlagos CO2-kibocsátása 133-137 g/km.
A 2,0 literes, 110 kW/150 LE teljesítményű turbódízelt hatfokozatú kéziváltóval szállítják. Stop & Start funkcióval egyesült erővel az átlagos CO2-kibocsátás 139-143 g/km.
Ugyanez a motor hatfokozatú automata sebességváltóval, 130 kW/180 LE kivitelben a Proace Verso modellcsalád leghatalmasabb teljesítményű tagja. Stop & Start funkcióval a motor CO2-kibocsátása 151-159 g/km.
Biztonság
A modern Proace Verso az újonnan kifejlesztett ‘Toyota Safety Sense’ rendszerrel is felszerelhető, amely aktív biztonsági technológiákat tömörítve a legkülönfélébb forgalmi helyzetekben képes megelőzni az ütközést, vagy enyhíteni azok következményeit. Ezenkívül a modell nemrég ötcsillagos minősítést ért el az Euro NCAP töréstesztjén.
A milliméteres hullámhosszú radart kamera-technológiával vegyítő, és ezáltal élvonalbeli észlelési képességekkel bíró rendszer a Toyota modern utazógépének fedélzetén olyan biztonsági funkciókat szolgáltat, mint a ráfutásos ütközésre figyelmeztető rendszer, az autonóm vészfékrendszer, a holttér-felügyelet, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, az éberség-felügyeleti rendszer, a jelzőtábla-felismerő rendszer, vagy az intelligens sebesség-szabályozás, az adaptív kanyarvilágítás, emellett az automata távolsági világítás.