A vadonatúj Nissan NP300 Navara új mércét állít fel az egy tonnás pick-upok szegmensében: a Nissan vezető crossovergyártóként szerzett tudását ötvözi azzal a több mint 80 éves tapasztalattal, amelyre a masszív és ötletesen megtervezett pick-upok gyártása során tett szert.
Az NP300 Navara fejlesztése során az egyik elsődleges szempont a kényelem és a kifinomultság javítása volt a korábbi modell elismert terepjáró képességének, ellenállóságának és terhelhetőségének megtartása mellett. Az új modell olyan robusztus és ellenálló futóművet kapott, amely számos, a vezethetőséget és a praktikus felhasználást szolgáló jellemzőt vonultat fel. Az NP300 Navara a Nissan sikeres személyautóiból – például a Qashqaiból, az X-Trailből és a Juke-ból – már jól ismert crossoveres karakterrel rendelkezik, és ezzel új mércét állít fel a pick-upok között, hiszen személyautóhoz méltó kifinomultságot, stílust, kényelmet és minőséget, valamint több olyan technológiát is tartalmaz, amelyek újdonságnak számítanak ebben a szegmensben.
A piacon egyedülálló öt éves vagy 160 000 km-es gyári garancia további bizonyítéka az NP300 Navara előnyös tulajdonságainak, mellyel nyugodt autózást kínál az ügyfelek számára.
Vezetési élmény és kezelhetőség
Az NP300 Navara fejlesztése során kulcsszerepet kapott a finomabb kezelhetőség és a crossoveres vezetési élmény biztosítása. Ahhoz, hogy mindezek mellett a jármű kiváló terepjáró képessége is megmaradjon, a Nissan teljesen új, öt tagból álló hátsó felfüggesztést tervezett a duplafülkés (Double Cab) változat számára, amely az utazási kényelem javításán túl a korábbi laprugós felfüggesztésnél 20 kilogrammal könnyebb is.
A King Cab modellben a korábbi generáció laprugós felfüggesztésének jelentősen átdolgozott változata található meg. Az új, tengely alatti laprugók a korábbi, tengely feletti elhelyezésű rugókhoz képest 7 kg-mal könnyebbek, továbbá 3,1 százalékkal javítják a King Cab változat hátsó kerekeinek terepszögét, valamint jelentősen csökkentik a menetzajt is.
Az új NP300 Navara áttervezett hátsó felfüggesztése az autó manőverezési képességét is javította. A tengelytáv 50 mm-es csökkentésének köszönhetően a legújabb generációs modell fordulóköre 12,4 méter.
Technológia
A Nissan céljaival – az innovatív fejlesztésekkel, az egyre nagyobb elvárások teljesítésével és a korábban exkluzívnak számító funkciók széles körű elérhetővé tételével – összhangban az NP300 Navarában is számos új fedélzeti technológia mutatkozik be. Az új kényelmi és biztonsági funkciókat hagyományosan lassan befogadó szegmensben a Nissan új mércét állított fel a megfizethető fedélzeti technológiák terén. A 360 fokos parkolókamera és az automata vészfékező rendszer– a Nissan crossoverek elismert biztonsági funkciói – egyedülállónak számítanak a pick-upok piacán és minden eddiginél fejlettebb technológiát kínálnak az ügyfeleknek.
A biztonságosabb és stabilabb vezetési élmény érdekében a Navarát elektronikusan vezérelt részlegesen önzáró differenciálművel (eLSD) is ellátták. Ez a fejlett rendszer a fékérzékelőkkel folyamatosan figyeli a keréksebességet, és ha valamelyik tengelyen azt észleli, hogy az egyik kerék gyorsabban forog, akkor rövid fékezéssel lassítja a felgyorsul kereket. Az eredmény jobb kanyarstabilitás és biztonságérzet.
A további biztonsági és kényelmi funkciók között megtalálhatók a kifejezetten az NP300 Navara vásárlói igényeihez fejlesztett sebességtartó automatika, hegy- és lejtmenetvezérlés (HDC) és visszagurulás-gátló (HSA), valamint a kulcs nélküli ajtónyitás, a tolatókamera és a parkolássegítő érzékelők.
Formaterv – a crossover stílus és a Nissanok legendás praktikumának elegye
A Nissan úttörő tervezőmunkája gyökeresen átalakította a személyautók piacát – a crossoveres funkcionalitás és stílus megteremtésével új mércét állított fel. A merész formaterv, a prémium minőség és a kivételes funkcionalitás iránti szenvedély inspirálta az új NP300 Navara minden részletének tervezését, melynek eredményeképp megszületett a szegmens eddigi leglenyűgözőbb és legteljesebb élményt kínáló pick-upja.
A kifejezetten az európai piac igényei és ízlése szerint kialakított, és a Nissan barcelonai üzemében gyártott NP300 Navara mindkét változata (Navara King Cab és Double Cab) robusztus, mégis sportos stílusú. Megjelenésüknek a homorú és domború felületek kombinációja kölcsönöz merész és dinamikus jelleget. A V alakú hűtőrács és a bumeráng formájú LED-es nappali menetfények az új generációs Nissan modellek jellegzetes formajegyei.
A Navara formatervének kompromisszummentességét a pick-upoknál valaha látott legaprólékosabb aerodinamikai dizájnban is tetten érhetjük. A formaterv minden részletét alaposan megvizsgálták és továbbfejlesztették, így a korábbi modellhez képest 3,6%-kal csökkent a légellenállási együttható (cdA). Ezt a figyelemre méltó eredményt olyan okos tervezési megoldásokkal sikerült elérni, mint például a fülke és a plató között elhelyezett rugalmas tömítés, amely egyenletesebb légáramlást biztosít az autó két fő részének találkozási pontján. Az orr-részen megújult motorháztető-tömítést és állspoilert találhatunk, az új platóspoiler pedig a karosszéria körüli levegő áramlását szabályozza.
A teljesen újragondolt utastér első osztályú utazási élményt kínál. A belső tér minden elemét úgy alakították ki, hogy a lehető legjobb minőséget és a legtágasabb, legpraktikusabb teret biztosítsa a vezető és az utasok számára egyaránt.
A műszerfal teljes átalakuláson esett át, formatervezett kialakítása révén pedig növeli az utasteret és az utasok térérzetét is. A NASA által inspirált technológiákat felhasználó deréktámaszos első ülések ergonomikus kialakítása hozzájárul a vezető éberségének fenntartásához.
A további funkciók között megtalálható a kétzónás digitális légkondicionáló mind a King Cab, mind pedig a Double Cab változatban, továbbá az utasok kényelmét szolgáló új hátsó szellőztetőrendszer és üléskialakítás is.
Motorok és sebességváltók
A nagyszerű motorokhoz nagyszerű sebességváltómű dukál, és az új NP300 Navara e téren is a 100%-ot nyújtja. A modell legújabb generációja két- és négykerékhajtású változatban lesz kapható, amelyhez hatsebességes manuális vagy hétsebességes automata váltó választható.
Az NP300 Navara új, 2,3 literes dCi motorja a korábbi generáció erőforrásánál akár 24 százalékkal hatékonyabb, egyben a szegmens legtisztább és leggazdaságosabb motorja. A két (120 és 140 kW-os) teljesítményváltozatban elérhető erőforrás erősebb változata a kategóriában elsőként alkalmaz ikerturbós technológiát. A jelentősen csökkentett üzemanyag-fogyasztásnak köszönhetően az új Navara kivételesen alacsony üzemeltetési költségei jóval alacsonyabb CO2-kibocsátással is párosulnak. Három év vagy 60 000 megtett kilométer során az új NP300 Navara tulajdonosai csak az üzemanyag-költségeken 1500 eurót (kb. 465 000 forintot) takaríthatnak meg.
Összkerékhajtás
Az ügyfelek elvárásainak megfelelően az új NP300 Navara a terepen ugyanolyan jól elboldogul, mint a szilárd burkolatú utakon. Az összkerékhajtás az előző generáció erősségeire alapozva kiváló tapadást biztosít a legkeményebb terepen is.
A rendszer a műszerfalon elhelyezett forgókapcsolóval elektronikusan kapcsolható. A lehető legjobb üzemanyagfogyasztás és irányíthatóság érdekében a vezető közúton a kétkerékmeghajtást, terepen pedig 100 km/h sebességig a 4HI beállítást választhatja.
Az NP300 kiváló terepjáró karakterét a terepáttétel bekapcsolására szolgáló rendszerével is megcsillogtatja. Az autó csúszós és meredek lejtőkön való felkapaszkodását segítő 4LO beállítás még nagyobb nyomatékot enged a kerekekre. A kiszámíthatatlan terepkörülmények között pedig elérhető az NP300 Navara mechanikus differenciálzára is.
Az NP300 Navara fedélzeti technológiáinak sorát a négykerékhajtással rendelkező változatokban a lejtmeneti vezérlőrendszer (HDC) egészíti ki. A középkonzolon található gombbal aktiválható rendszer érzékelők sorával figyeli a kerekek tapadását vagy éppen megcsúszását, és az így nyert adatok alapján a sebességet és a féknyomást automatikusan vezérelve biztosít szabályozott ereszkedést. A vezető a lejtőn a gázpedál finom lenyomásával növelheti a sebességet.
A visszagurulás-gátló (HSA) hasonlóan elismert funkció, amelyet a crossoverek közül először a Nissan modellekben alkalmaztak. A rendszert az NP300 Navara igényeihez és a terhelhetőségéhez igazították, így még nyugodtabb indulást biztosít az új modell vezetői számára, még a nehéz utánfutók vontatásakor is. A visszagurulás-gátló a lejtős úton álló jármű indításakor a hátragurulás megelőzése érdekében 2-3 másodpercig automatikusan fékezi a kerekeket.
Vontatási teljesítmény és terhelhetőség
A pick-upok tulajdonosai megbízható munkaeszközt keresnek, így az NP300 Navara összes változatának terhelhetősége és vontatási teljesítménye is nőtt. Minden változat egy tonna feletti terhelhetőséget és figyelemre méltó, 3500 kg-os vontatási teljesítményt nyújt, így az NP300 Navara készen áll a legkeményebb munkára és a legvadabb szabadidős kalandokra is.
A plató elismert C-csatornás rögzítőrendszere is a Nissan innovációinak sorát gazdagítja. Az utastér hátsó falán és a plató oldalain kialakított, nagy igénybevételre tervezett csatornák teljes rugalmasságot biztosítanak a sérülékeny szállítmányok rögzítéséhez. A C alakú csatornákban csúszó bilincsekkel még a legszokatlanabb alakú tárgyak is egyszerűen rögzíthetők.
Annak érdekében, hogy az NP300 Navara tulajdonosai még többet szállíthassanak, a Double Cab változat platója a korábbi generációhoz képest 67 mm-rel hosszabb, és így a maga 1578 mm-ével a kategória leghosszabbja. A King Cab platója 1788 mm hosszúságú.
Felszereltségi szintek
Az új NP300 Navara négy felszereltségi szinttel kerül bevezetésre: a Visia, Acenta, N-Connecta és Tekna szint is kivételes felszereltséget nyújt. Minden modellben az alapfelszereltség része a 7 légzsák, az elektronikusan vezérelt differenciálmű és fékezőrendszer, az elektromos ablakemelők, valamint a terepjáró képességet növelő olyan elektronikus rendszerek, mint a visszagurulás-gátló.
Tartozékok
A szegmensben eltöltött hosszú idő alatt a Nissan alaposan megismerte, hogyan használják a tulajdonosok a járműveiket. A járművek személyre szabására szolgáló kiegészítők választéka minden pick-up megvásárlásakor döntő tényezőként esik latba. A Nissan pontosan ezért kínál új modelljéhez nem kevesebb, mint 125 féle tartozékot.
Az NP300 Navara gyári tartozékai között megtalálhatók az olyan alapvető darabok, mint a vonóhorgok és a platóbélések (alumínium, illetve műanyag), a platóba illeszkedő kicsúsztatható tálca, valamint a rakomány védelmét szolgáló teljesen megújult keménytető. A Nissan azokra az ügyfeleire is gondolt, akik szeretnék egyéniségüket is kifejezni új Navarájukkal, ezért könnyűfém keréktárcsákat, oldalsó síneket és krómozott díszítőelemeket is kínál az új modellhez.
Ponz Pandikuthirát, a Nissan Europe kishaszongépjármű részlegének igazgatója elmondta: „Azóta, hogy 1935-ben elkészítettük a márka első pick-upját már 180 országban több mint 14 millió ügyfelünk használta a Nissan pick-upjait családja, kollégái vagy rakomány szállítására – sokszor emberpróbáló körülmények között is. A Nissan pick-upok gyakran voltak a helyi közösségek mozgatórugói és a vállalkozások, kereskedők megbízható munkaeszközei. Ezért sokéves tapasztalatainkat ügyfeleink visszajelzéseivel ötvözve megalkottuk a kishaszonjárműveink 12. generációját képviselő új Nissan NP300 Navara modellt, amely a teljesítmény, a kifinomultság, a kényelem és az üzemeltetési költségek terén is új etalonnak számít a szegmensben.”
A teljesítménybeli, biztonsági, technológiai, kényelmi és ergonómiai jellemzők sokaságát felvonultató NP300 Navara – amelyet ráadásul üzemeltetni is igen gazdaságos – ideális partner a munkában és a szabadidős tevékenységek során egyaránt.