Itt az új Nissan NP300 Navara

Nissan NP300 Navara

A vadonatúj Nissan NP300 Navara új mércét állít fel az egy tonnás pick-upok szegmensében: a Nissan vezető crossovergyártóként szerzett tudását ötvözi azzal a több mint 80 éves tapasztalattal, amelyre a masszív és ötletesen megtervezett pick-upok gyártása során tett szert.

Az NP300 Navara fejlesztése során az egyik elsődleges szempont a kényelem és a kifinomultság javítása volt a korábbi modell elismert terepjáró képességének, ellenállóságának és terhelhetőségének megtartása mellett. Az új modell olyan robusztus és ellenálló futóművet kapott, amely számos, a vezethetőséget és a praktikus felhasználást szolgáló jellemzőt vonultat fel. Az NP300 Navara a Nissan sikeres személyautóiból – például a Qashqaiból, az X-Trailből és a Juke-ból – már jól ismert crossoveres karakterrel rendelkezik, és ezzel új mércét állít fel a pick-upok között, hiszen személyautóhoz méltó kifinomultságot, stílust, kényelmet és minőséget, valamint több olyan technológiát is tartalmaz, amelyek újdonságnak számítanak ebben a szegmensben.

A piacon egyedülálló öt éves vagy 160 000 km-es gyári garancia további bizonyítéka az NP300 Navara előnyös tulajdonságainak, mellyel nyugodt autózást kínál az ügyfelek számára.

Vezetési élmény és kezelhetőség

Nissan NP300 Navara
Utasfülke és vezetőülés

Az NP300 Navara fejlesztése során kulcsszerepet kapott a finomabb kezelhetőség és a crossoveres vezetési élmény biztosítása. Ahhoz, hogy mindezek mellett a jármű kiváló terepjáró képessége is megmaradjon, a Nissan teljesen új, öt tagból álló hátsó felfüggesztést tervezett a duplafülkés (Double Cab) változat számára, amely az utazási kényelem javításán túl a korábbi laprugós felfüggesztésnél 20 kilogrammal könnyebb is.

A King Cab modellben a korábbi generáció laprugós felfüggesztésének jelentősen átdolgozott változata található meg. Az új, tengely alatti laprugók a korábbi, tengely feletti elhelyezésű rugókhoz képest 7 kg-mal könnyebbek, továbbá 3,1 százalékkal javítják a King Cab változat hátsó kerekeinek terepszögét, valamint jelentősen csökkentik a menetzajt is.

Az új NP300 Navara áttervezett hátsó felfüggesztése az autó manőverezési képességét is javította. A tengelytáv 50 mm-es csökkentésének köszönhetően a legújabb generációs modell fordulóköre 12,4 méter.

Technológia

Nissan NP300 Navara
Nissan NP300 Navara erőforrása

A Nissan céljaival – az innovatív fejlesztésekkel, az egyre nagyobb elvárások teljesítésével és a korábban exkluzívnak számító funkciók széles körű elérhetővé tételével – összhangban az NP300 Navarában is számos új fedélzeti technológia mutatkozik be. Az új kényelmi és biztonsági funkciókat hagyományosan lassan befogadó szegmensben a Nissan új mércét állított fel a megfizethető fedélzeti technológiák terén. A 360 fokos parkolókamera és az automata vészfékező rendszer– a Nissan crossoverek elismert biztonsági funkciói – egyedülállónak számítanak a pick-upok piacán és minden eddiginél fejlettebb technológiát kínálnak az ügyfeleknek.

A biztonságosabb és stabilabb vezetési élmény érdekében a Navarát elektronikusan vezérelt részlegesen önzáró differenciálművel (eLSD) is ellátták. Ez a fejlett rendszer a fékérzékelőkkel folyamatosan figyeli a keréksebességet, és ha valamelyik tengelyen azt észleli, hogy az egyik kerék gyorsabban forog, akkor rövid fékezéssel lassítja a felgyorsul kereket. Az eredmény jobb kanyarstabilitás és biztonságérzet.

A további biztonsági és kényelmi funkciók között megtalálhatók a kifejezetten az NP300 Navara vásárlói igényeihez fejlesztett sebességtartó automatika, hegy- és lejtmenetvezérlés (HDC) és visszagurulás-gátló (HSA), valamint a kulcs nélküli ajtónyitás, a tolatókamera és a parkolássegítő érzékelők.

Formaterv – a crossover stílus és a Nissanok legendás praktikumának elegye

A Nissan úttörő tervezőmunkája gyökeresen átalakította a személyautók piacát – a crossoveres funkcionalitás és stílus megteremtésével új mércét állított fel. A merész formaterv, a prémium minőség és a kivételes funkcionalitás iránti szenvedély inspirálta az új NP300 Navara minden részletének tervezését, melynek eredményeképp megszületett a szegmens eddigi leglenyűgözőbb és legteljesebb élményt kínáló pick-upja.

A kifejezetten az európai piac igényei és ízlése szerint kialakított, és a Nissan barcelonai üzemében gyártott NP300 Navara mindkét változata (Navara King Cab és Double Cab) robusztus, mégis sportos stílusú. Megjelenésüknek a homorú és domború felületek kombinációja kölcsönöz merész és dinamikus jelleget. A V alakú hűtőrács és a bumeráng formájú LED-es nappali menetfények az új generációs Nissan modellek jellegzetes formajegyei.

A Navara formatervének kompromisszummentességét a pick-upoknál valaha látott legaprólékosabb aerodinamikai dizájnban is tetten érhetjük. A formaterv minden részletét alaposan megvizsgálták és továbbfejlesztették, így a korábbi modellhez képest 3,6%-kal csökkent a légellenállási együttható (cdA). Ezt a figyelemre méltó eredményt olyan okos tervezési megoldásokkal sikerült elérni, mint például a fülke és a plató között elhelyezett rugalmas tömítés, amely egyenletesebb légáramlást biztosít az autó két fő részének találkozási pontján. Az orr-részen megújult motorháztető-tömítést és állspoilert találhatunk, az új platóspoiler pedig a karosszéria körüli levegő áramlását szabályozza.

A teljesen újragondolt utastér első osztályú utazási élményt kínál. A belső tér minden elemét úgy alakították ki, hogy a lehető legjobb minőséget és a legtágasabb, legpraktikusabb teret biztosítsa a vezető és az utasok számára egyaránt.

A műszerfal teljes átalakuláson esett át, formatervezett kialakítása révén pedig növeli az utasteret és az utasok térérzetét is. A NASA által inspirált technológiákat felhasználó deréktámaszos első ülések ergonomikus kialakítása hozzájárul a vezető éberségének fenntartásához.

A további funkciók között megtalálható a kétzónás digitális légkondicionáló mind a King Cab, mind pedig a Double Cab változatban, továbbá az utasok kényelmét szolgáló új hátsó szellőztetőrendszer és üléskialakítás is.

Motorok és sebességváltók

A nagyszerű motorokhoz nagyszerű sebességváltómű dukál, és az új NP300 Navara e téren is a 100%-ot nyújtja. A modell legújabb generációja két- és négykerékhajtású változatban lesz kapható, amelyhez hatsebességes manuális vagy hétsebességes automata váltó választható.

Az NP300 Navara új, 2,3 literes dCi motorja a korábbi generáció erőforrásánál akár 24 százalékkal hatékonyabb, egyben a szegmens legtisztább és leggazdaságosabb motorja. A két (120 és 140 kW-os) teljesítményváltozatban elérhető erőforrás erősebb változata a kategóriában elsőként alkalmaz ikerturbós technológiát. A jelentősen csökkentett üzemanyag-fogyasztásnak köszönhetően az új Navara kivételesen alacsony üzemeltetési költségei jóval alacsonyabb CO2-kibocsátással is párosulnak. Három év vagy 60 000 megtett kilométer során az új NP300 Navara tulajdonosai csak az üzemanyag-költségeken 1500 eurót (kb. 465 000 forintot) takaríthatnak meg.

Összkerékhajtás

Az ügyfelek elvárásainak megfelelően az új NP300 Navara a terepen ugyanolyan jól elboldogul, mint a szilárd burkolatú utakon. Az összkerékhajtás az előző generáció erősségeire alapozva kiváló tapadást biztosít a legkeményebb terepen is.

A rendszer a műszerfalon elhelyezett forgókapcsolóval elektronikusan kapcsolható. A lehető legjobb üzemanyagfogyasztás és irányíthatóság érdekében a vezető közúton a kétkerékmeghajtást, terepen pedig 100 km/h sebességig a 4HI beállítást választhatja.

Az NP300 kiváló terepjáró karakterét a terepáttétel bekapcsolására szolgáló rendszerével is megcsillogtatja. Az autó csúszós és meredek lejtőkön való felkapaszkodását segítő 4LO beállítás még nagyobb nyomatékot enged a kerekekre. A kiszámíthatatlan terepkörülmények között pedig elérhető az NP300 Navara mechanikus differenciálzára is.

Az NP300 Navara fedélzeti technológiáinak sorát a négykerékhajtással rendelkező változatokban a lejtmeneti vezérlőrendszer (HDC) egészíti ki. A középkonzolon található gombbal aktiválható rendszer érzékelők sorával figyeli a kerekek tapadását vagy éppen megcsúszását, és az így nyert adatok alapján a sebességet és a féknyomást automatikusan vezérelve biztosít szabályozott ereszkedést. A vezető a lejtőn a gázpedál finom lenyomásával növelheti a sebességet.

A visszagurulás-gátló (HSA) hasonlóan elismert funkció, amelyet a crossoverek közül először a Nissan modellekben alkalmaztak. A rendszert az NP300 Navara igényeihez és a terhelhetőségéhez igazították, így még nyugodtabb indulást biztosít az új modell vezetői számára, még a nehéz utánfutók vontatásakor is. A visszagurulás-gátló a lejtős úton álló jármű indításakor a hátragurulás megelőzése érdekében 2-3 másodpercig automatikusan fékezi a kerekeket.

Vontatási teljesítmény és terhelhetőség

A pick-upok tulajdonosai megbízható munkaeszközt keresnek, így az NP300 Navara összes változatának terhelhetősége és vontatási teljesítménye is nőtt. Minden változat egy tonna feletti terhelhetőséget és figyelemre méltó, 3500 kg-os vontatási teljesítményt nyújt, így az NP300 Navara készen áll a legkeményebb munkára és a legvadabb szabadidős kalandokra is.

A plató elismert C-csatornás rögzítőrendszere is a Nissan innovációinak sorát gazdagítja. Az utastér hátsó falán és a plató oldalain kialakított, nagy igénybevételre tervezett csatornák teljes rugalmasságot biztosítanak a sérülékeny szállítmányok rögzítéséhez. A C alakú csatornákban csúszó bilincsekkel még a legszokatlanabb alakú tárgyak is egyszerűen rögzíthetők.

Annak érdekében, hogy az NP300 Navara tulajdonosai még többet szállíthassanak, a Double Cab változat platója a korábbi generációhoz képest 67 mm-rel hosszabb, és így a maga 1578 mm-ével a kategória leghosszabbja. A King Cab platója 1788 mm hosszúságú.

Felszereltségi szintek

Nissan NP300 Navara
Nissan NP300 Navara nagy rakodó helye

Az új NP300 Navara négy felszereltségi szinttel kerül bevezetésre: a Visia, Acenta, N-Connecta és Tekna szint is kivételes felszereltséget nyújt. Minden modellben az alapfelszereltség része a 7 légzsák, az elektronikusan vezérelt differenciálmű és fékezőrendszer, az elektromos ablakemelők, valamint a terepjáró képességet növelő olyan elektronikus rendszerek, mint a visszagurulás-gátló.

Tartozékok

A szegmensben eltöltött hosszú idő alatt a Nissan alaposan megismerte, hogyan használják a tulajdonosok a járműveiket. A járművek személyre szabására szolgáló kiegészítők választéka minden pick-up megvásárlásakor döntő tényezőként esik latba. A Nissan pontosan ezért kínál új modelljéhez nem kevesebb, mint 125 féle tartozékot.

Az NP300 Navara gyári tartozékai között megtalálhatók az olyan alapvető darabok, mint a vonóhorgok és a platóbélések (alumínium, illetve műanyag), a platóba illeszkedő kicsúsztatható tálca, valamint a rakomány védelmét szolgáló teljesen megújult keménytető. A Nissan azokra az ügyfeleire is gondolt, akik szeretnék egyéniségüket is kifejezni új Navarájukkal, ezért könnyűfém keréktárcsákat, oldalsó síneket és krómozott díszítőelemeket is kínál az új modellhez.

Ponz Pandikuthirát, a Nissan Europe kishaszongépjármű részlegének igazgatója elmondta: „Azóta, hogy 1935-ben elkészítettük a márka első pick-upját már 180 országban több mint 14 millió ügyfelünk használta a Nissan pick-upjait családja, kollégái vagy rakomány szállítására – sokszor emberpróbáló körülmények között is. A Nissan pick-upok gyakran voltak a helyi közösségek mozgatórugói és a vállalkozások, kereskedők megbízható munkaeszközei. Ezért sokéves tapasztalatainkat ügyfeleink visszajelzéseivel ötvözve megalkottuk a kishaszonjárműveink 12. generációját képviselő új Nissan NP300 Navara modellt, amely a teljesítmény, a kifinomultság, a kényelem és az üzemeltetési költségek terén is új etalonnak számít a szegmensben.”

A teljesítménybeli, biztonsági, technológiai, kényelmi és ergonómiai jellemzők sokaságát felvonultató NP300 Navara – amelyet ráadásul üzemeltetni is igen gazdaságos – ideális partner a munkában és a szabadidős tevékenységek során egyaránt.