„Teljes gázzal” folytatódik a Škoda modelloffenzívája: mindössze néhány hónappal az új Škoda Superb premierjét követően a cseh gyártó zászlóshajója új kombiváltozatát mutatja be. Akárcsak a limuzin, a Škoda Superb Combi formavilágában és technikájában szintén új szintre emeli a modellsorozatot. Ennek megfelelően az új Škoda Superb Combi a márka megújult és érzelmekben gazdag arculatával érkezik – modern, intenzív érzelmeket ébresztő és dinamikusan elegáns stílusban. Ezzel egyidejűleg az innovatív moduláris keresztmotoros platform (MQB) műszaki alapjain a tervezők sikerrel bővítették tovább elődje eleve átlag feletti térkínálatát.
A cseh gyártó 2009 óta kínálja Škoda Superb csúcsmodellje kombi változatát. Május végéig összesen több mint 200 ezer Škoda Superb Combi talált gazdára világszerte, ami a Škoda Superb 2009-től napjainkig értékesített volumenének nagyjából 35 százalékát teszi ki.
Ez idő alatt az ügyfelek mindvégig nagyra értékelték a Škoda Superb és a Škoda Superb Combi kvalitásainak együttesét: kiemelkedő térkínálatukat, időtlenül elegáns megjelenésüket, modern, ám jól bevált technikáikat, csúcsszínvonalú kényelmüket, a lehető legmagasabb fokú biztonságukat, sokoldalú funkcionalitásukat és rendkívül kedvező ár/érték arányukat. „Kiemelkedő kvalitásaival zászlóshajónk szilárd pozíciót épített ki magának az elmúlt évek során. E sikert folytatva szeretnénk újabb ügyfeleket is megnyerni márkánk számára, s ennek szellemében fejlesztettük tovább minden területen Škoda Superb és Škoda Superb Combi modelljeinket” – hangsúlyozta Werner Eichhorn, a Škoda igazgatótanácsának az értékesítés és a marketing területeiért felelős tagja.
Új formai nyelvezet a Škodánál
Az új Škoda Superb Combi új dizájnja a márka keltette intenzív érzelmekre irányítja a figyelmet. A legújabb Škoda formai nyelvezete egyéni, miközben dinamikus elegancia és kiegyensúlyozott arányok jellemzik. Az új modellgeneráció emellett még magasabb fokú funkcionalitással és még bőségesebb térkínálattal érkezik – a forma, a funkció és a technika harmonikus egységeként.
Eleje már az első pillantásra erőt és magabiztosságot áraszt. Széles hűtőrácsa, ugyancsak szélesen húzódó, határozott metszésű fényszórói és az egyértelműen tagolt, mélyre húzott lökhárító révén vizuálisan még szélesebbnek hat. A markáns hűtőrács és a motorházfedél peremén centrálisan elhelyezett márkaembléma eközben erőteljesen az orr közepére irányítja a figyelmet. A motorházfedelet szintén karakteres formák jellemzik, amelyek erőteljes hatását két kívülről befelé futó vonala emeli ki.
Hasonlóképpen dinamikus eleganciát sugároz az új Superb Combi oldalnézete. Sziluettje elegáns és magabiztos stílusú, harmonikus egészként bontakozik ki. Az intenzív érzelmeket ébresztő összhatást elsősorban a megnyújtott tengelytáv, a karosszéria rövidebbre vett első túlnyúlása, a lendületes tetőív és az erősen megdöntött hátsó szélvédő táplálja. Élesen kiemelt, magasan futó tornádóvonala vizuálisan szintén megnyújtja az autót, miközben a további fénytörési élekkel látványos fény-árnyék játékot űz. Az alatta ívelő „Wing Line” tovább erősíti a tornádóvonal hatását. Az exkluzív megjelenést nagy kerekek és markáns kerékjáratok teszik teljessé.
Nemkülönben kifejező és magabiztos az új Škoda Superb Combi hátulja, ahol – kimondottan erőteljes hatást kölcsönözve – szintén a vízszintes vonalaké a főszerep, feszes és letisztult hatást keltő felületek mentén. A széles és karcsú, kétrészes kialakítású hátsó fényszórók már alapkivitelben LED-technikájúak, s még karakteresebben jelenítik meg a Škoda modellekre jellemző C-alakú világítási képet. A hátsó lámpatesteket a csiszolt kristályüvegeket idéző részleteik teszik még ragyogóbbá és igényesebbé. A far egyéni stílusjegye a csomagtérajtó határozottan kiformált, vízszintesen húzódó lépcsőmotívuma.
Az új Škoda Superb Combi teljes egészében új fejlesztésű utasterében – amely megegyezik a Superb limuzin modellével – harmonikus folytatásra lel külseje meghatározó formai stílusa. Ennek része a vízszintes vonalak hangsúlya, amely nyomán az eleve tágas beltér még nagyobb és levegősebb benyomást kelt. Letisztult formák, precíz kidolgozási minőség és új, még igényesebb anyagok használata kölcsönöz újszerű igényességet az utastér számára.
A nagy terek kínálta kényelem
Az új Superb Combi térkínálata már eleve meglehetősen tágas elődjéhez képest tovább bővült. Ennek hátterében elsősorban a moduláris keresztmotoros platform (MQB) alkalmazása áll, amely hosszabb tengelytávot és szélesebb nyomtávokat, s ezzel optimális belső méreteket tett lehetővé.
Az eredmény pedig egyértelműen nagyobb hely, elöl és hátul egyaránt. A vezető és az első utas könyökmagasságban 39 milliméterrel megnövelt szélességet, valamint ugyancsak nagyobb fejteret élvezhet. Valósággal „fejedelmi” kényelem várja a hátul utazókat, például 157 milliméteres térdmagasságban mért lábtérrel, ami közel kétszerese a Superb Combit követő vetélytársáénak. A fejtér a piaci szegmens minden tagját felülmúlva elöl 995, hátul 1001 milliméter, míg a könyökmagasságban mérhető hátsó szélesség 70 milliméterrel nőtt. Ugyancsak a szegmens legjobbja a 660 literes csomagtartó, amely 27 literrel múlja felül a Superb Combi második generációjáét.
Számos teljesen új kényelmi megoldással felel meg az új Škoda Superb Combi a legmagasabb igényeknek is. Különleges kényelmi felszerelése a Vezetői Profil VálaSZTÁS (Driving Mode Select) menetdinamikai szabályzórendszer választható üzemmódjaival kiegészített adaptív lengéscsillapítás-szabályzás (Dynamic Chassis Control; DCC). Szintén új fejlesztésű klímaberendezések – köztük az elsőként kínált háromzónás automatikus csúcsváltozattal – gondoskodnak optimális hőmérsékletről és légminőségről az utastérben. Kívánságra az új Škoda Superb Combi elektromos mozgatású panorámatetővel szolgálja a bennülők még színvonalasabb kényelmét és kellemes közérzetét. A hideg hónapokra állóhelyzeti fűtés, elöl és hátul ülésfűtés, illetve fűthető első szélvédő és fűthető ablakmosó fúvókák állnak rendelkezésre. A fény-/esőérzékelő az ablaktörlők szükség szerinti automatikus működtetését biztosítja, valamint a környezeti fényviszonyok szerint önműködően vált a nappali menetfény és a tompított világítás között.
A Škoda tervezői az ajtókban elhelyezett esernyők szolgáltatását is bővítették. A bal hátsó ajtó egyetlen esernyője helyett immár mindkét első ajtóban található egy-egy. Különösen kényelmes az új, elektromos mozgatású csomagtérajtó, amely úgynevezett virtuális pedállal is kiegészíthető. Ekkor a hátsó lökhárító alatti megfelelő lábmozdulat hatására automatikusan tárul fel a csomagtér. Az elektromos mozgatású csomagtérajtó és a virtuális pedál egyaránt a kulcs nélküli automatikus nyitó/záró és motorindító rendszerrel (Keyless Entry Start and Exit System; KESSY) együtt rendelhető.
A parkolás szintén különösen kényelmes lehet a Škoda Superb Combi volánja mögött, amelyben a parkoló-asszisztens (Park Assist) legújabb generációja az automatikus be- és kiállást is lehetővé teszi. Ugyancsak újdonság e modell kínálatában a tolatókamera (Rear View Camera). A hagyományos kézifékkart az új Superb Combi szériafelszereltségét bővítő elektromos rögzítőfék váltja fel.
Fejlett kapcsolatok
Az új Škoda Superb Combi a connectivity- és infotainment-szolgáltatások terén is mércéül szolgálhat, a Volkswagen Csoport moduláris infotainment-koncepciója (MIB) alapjain ugyanis mindjárt négy teljes egészében új fejlesztésű rendszer is rendelkezésre áll. E berendezések jóval gyorsabbak a korábbiaknál, nagyfelbontású érintőképernyővel vezérelhetők, miközben több funkciót és újabb csatlakozót kínálnak.
A csúcsot a Columbus rendszer képviseli, amely kívánságra az LTE-szabvány szerinti különösen nagy sebességű internet-kapcsolatra is alkalmas SIM kártya bemenettel is rendelhető.
Első ízben kapcsolható össze a Škoda Superb Combi az okostelefonnal, amelynek bizonyos alkalmazásai immár az autó infotainment-rendszerének képernyőjén is megjeleníthetők. Az ehhez szükséges SmartLink technika a MirrorLinkTM, az A Škoda által kifejlesztett SmartGate révén a jármű bizonyos adatai az okostelefonra is lehívhatók, tárolhatók és a megfelelő alkalmazást futtatva felhasználhatók.
Az új Škoda Media Command App segítségével első alkalommal kezelhető az autó infotainment-rendszere a hátsó ülésről is. A Škoda új alkalmazása és a Columbus infotainment-rendszerbe integrált WiFi hotspot révén táblagépeikkel már a hátul utazók is hozzáférhetnek az egyes funkciókhoz.
A Canton Sound System összesen 12 hangszórójával és 610 watt kimenő teljesítményével „gördülő koncertteremmé” avatja a Škoda Superb Combi utasterét.
Méginkább Simply Clever
Az új Škoda Superb Combi fedélzetén összesen 31 Simply Clever megoldás könnyíti a vezető és utasai mindennapjait. Ezek közül 21 először tűnik fel a Superb Combi kínálatában, 10 pedig a Škoda Superb és a Škoda Superb Combi mellett a Škoda egész modellpalettáján is újdonságnak számít.
Az első ajtókban elhelyezett esernyők, valamint az új connectivity- és kényelmi szolgáltatások mellett további rendkívül praktikus ötletek is szerepelnek a Simply Clever megoldások között. Ilyen például a mechanikusan behajtható vonóhorog, a táblagép-tartó hátul, az első Jumbo Box szintén tabletek számára kialakított rekesze, a hátsó USB- és 230 voltos csatlakozó, a 0,5 literes üdítős palackok egykezes nyitási megoldása, vagy a láthatósági mellények mind a négy ajtóban megtalálható tartója. Az ajtózsebekben egy-egy 1,5 literes palack is elhelyezhető.
A beltér variálhatóságát az immár a csomagtér felől is lehajtható üléstámlák, valamint a mechanikus állítású első utasülés lehajthatósága növeli. Az első utasülés kívánság szerint akár kényelmesen a hátsó ülésekről elektromosan is vezérelhető. Mindezt az első üléstámlák belső oldalán rendelkezésre álló rakodóhálók egészítik ki. A csomagtartó variálhatóságát a rejtett rakodórekesz növeli. A csomagtérben található egy LED elemlámpa, amely igény szerint kivehető és kirakható a karosszériára mágneses felületének köszönhetően. Első ízben kínálja a Superb Combi extrafelszerelésként az elektromos mozgatású csomagtérajtó érintés nélküli nyitását szolgáló, úgynevezett virtuális pedált. A Superb Combi már alapkivitelben tanksapka fedélbe rögzített jégkaparót és a téves üzemanyag tankolása elleni védelmet is kínál.
A legmagasabb fokú gazdaságosság
Az negyedik negyedévben érkező új Škoda Superb Combi szintén új motorjait akár 30 százalékkal mérsékelt üzemanyag-fogyasztás és károsanyag-kibocsátás jellemzi. A Škoda Superb Combi GreenLine átlagosan mindössze 3,7 literrel is beéri 100 kilométerenként, amihez kilométerenként csupán 96 gramm szén-dioxid kibocsátás párosul. E kiváló fogyasztási értékekhez az innovatív motortechnika mellett az akár 75 kilogrammal kisebb saját tömeg és az alacsonyabb légellenállás is hozzájárul.
Az akár 20 százalékkal magasabb teljesítményszint, a kedvezőbb aerodinamikai tulajdonságok és a mérsékelt saját tömeg együttese jól érzékelhetően dinamikusabb menettulajdonságokban is megnyilvánul.
Az új Škoda Superb Combi palettáján az MQB-technikára épülő, közvetlen befecskendezésű és turbófeltöltésű erőforrások sorakoznak. Az öt benzines (TSI) és a három dízelmotor (CR TDI) egyaránt kielégíti az Euro 6 kipufogógáz-szabvány előírásait és már alapkivitelben tartalmazza az automatikus motorleállítás és -indítás (Start-Stop System), illetve a fékenergia visszanyerés (rekuperáció) rendszereit. A benzines aggregátok a 92 kW (125 LE) és a 206 kW (280 LE), míg az új dízeleké a 88 kW (120 LE) és 140 kW (190 LE) közötti teljesítménytartományt öleli fel.
Sebességváltóként – a benzines belépőmotor kivételével – korszerű automata DSG konstrukciók állnak rendelkezésre. Négy aggregát (1,4 TSI 110 kW/150 LE, 2,0 TSI 206 kW/280 LE, 2,0 TDI 110 kW/150 LE és 2,0 TDI 140 kW/190 LE) a Haldex-5 tengelykapcsolóval működő központi differenciálművel szerelt, legkorszerűbb összkerékhajtással is szerepel a választékban.
Magas biztonsági megoldások
Az új Škoda Superb Combi olyan biztonsági színvonallal győzheti meg vásárlóit, amely eddig egyáltalán nem számított magától értetődőnek e piaci szegmensben. Az új Superb Combi már alapkivitelében elektronikus menetstabilizáló rendszerrel (Electronic Stability Control) készül, amely a másodlagos ütközésvédelem funkcióját is tartalmazza. Az Európai Unió országaiban, így Magyarországon is a követező biztonsági berendezések is a szériafelszereltséghez tartoznak: a városi vészfék-funkcióval kiegészített Front Assist, az elektronikus gumiabroncs-nyomásellenőrző rendszer, hét légzsák, öt hárompontos automata biztonsági öv becsatolás-jelzővel és biztonsági fejtámlák. A hátsó oldallégzsákok extrafelszerelésként rendelhetők. Ugyancsak az alapkivitel része az elektronikus differenciálzár-hatású funkció bővített változata (XDS+), az Ambition felszereltségi szinttől pedig a sebességhatároló (Speedlimiter) is.
Mindez extrafelszerelésként kínált, innovatív vezetői segédrendszerekkel egészíthető ki. Az adaptív sebességszabályzás (Adaptive Cruise Control; ACC) a megadott sebesség mellett a biztonságos követési távolságra is figyel. A proaktív utasvédelem (Crew Protect Assist) rendszere balesetveszély esetén „készíti fel” a vezetőt és az első utast az ütközésre. Autópályán és országúton a sávtartó asszisztens (Lane Assist) technikája segít az éppen igénybe vett forgalmi sáv biztonságos tartásában. Első alkalommal tűnik fel a márka kínálatában a Közlekedési torlódás asszisztens (Traffic Jam Assist), amely a dugókban és az araszoló forgalomban növeli hatékonyan a biztonságot. Az új vészhelyzet-asszisztens (Emergency Assist) szükség esetén egészen megállásig fékezheti az autót.
Az ugyancsak teljes egészében új fejlesztésű holttér-figyelő rendszer (Blind Spot Detect) a visszapillantó tükrök holtterében érkező járművekre figyelmeztetve segíti a biztonságos sávváltást. E rendszer eleme a Škoda által most első ízben kínált hátsó kiállás-asszisztens (Rear Traffic Alert). A fáradtságérzékelő funkció (Driver Alert) figyeli a hirtelen kormánymozdulatokat és szükség esetén figyelmezteti a vezetőt, hogy ideje pihenőt tartania. A Škoda Superb Combi palettáján első alkalommal szerepel a közlekedési táblák kameraalapú felismerésével kiegészített asszisztens (Travel Assist).
Jelentősen növelik az éjszakai vezetés biztonságát az innovatív világítási rendszerek. A fényszórók halogén kivitelben vagy az ASF funkciójával és LED-technikájú nappali menetfénnyel kiegészített Bi-Xenon technikával készülhetnek. A távfény elektronikus változtatásáról kívánságra a távolsági fényszóró-asszisztens (Light Assist) vagy a folyamatos távfény megfelelő részleges kitakarásával működő kibővített funkciójú távolsági fényszóró-szabályzás II. (Smart Light Assist) gondoskodik. Az új Superb Combi hátsó lámpái már alapkivitelben LED-technikájúak, a hátsó lökhárító pedig jobb és bal oldalán fényvisszaverőket tartalmaz.