A Mercedes-Benz 540 800 személyautót szállított ki az ügyfeleknek az utolsó negyedévben, 17 százalékkal többet, mint egy évvel ezelőtt; az teljes évben 1 százalékkal 2,04 millióra mérséklődött az átadott gépkocsik száma – közölte a társaság a sajtó képviselőinek eljuttatott közleményében.
A társaság üzemelését az információ alapján a járvány miatti intézkedések, a félvezetőhiány és a fokozott logisztikai kihívások nehezítették.
Európában a kiszállított autók száma 1 százalékkal 635 100 darabra növekedett éves szinten 2022-ben (ezen belül Németországban 8 százalékos volt a növekedés, ami 229 500 gépjárműt jelentett); Ázsiában 1 százalékkal 987 800 darabra, Észak-Amerikában 3 százalékkal 327 ezerre növekedett az átadások száma – tájékoztattak. A Föld többi részén 94 ezer autó került kuncsafthoz, 27 százalékkal alig egy évvel ezelőtt, miután a vállalat úgy döntött, hogy nem exportál Oroszországba.
A tisztán elektromos járműeladások (BEV) előző évben 124 százalékkal 117 800 darabra nőttek.
Amennyiben a piaci viszonyok ezt lehetővé teszik, a márka teljesen elektromos meghajtásra áll át az évtized végére; ennek részeként a Mercedes-Benz egy saját, nagyteljesítményű töltőhálózat létesítését tervezi – idézték fel korábbi bejelentésüket.
A társaság közlése alapján erőteljes kereslet mutatkozott a Top-End Luxury járművek iránt: a Mercedes-Maybach 37 százalékos növekedéssel a legjobb évet tudhatja maga mögött; az S-osztály kiszállításai ugyanakkor újabb 5 százalékkal emelkedtek.
Britta Seeger, a Mercedes-Benz Group AG marketing és sales vezetője a közleményben felhívta a figyelmet arra, hogy a társaság márkaértékét előző évben 10 százalékkal növelték, mindent összevetve a Mercedes-Benz még mindig a Föld legértékesebb prémium autómárkája. Az ez évi év több mérföldkövet tartogat a közvetlen értékesítési modell bevezetésével olyan nagy piacokon, mint az Egyesült Királyság és Németország – tette hozzá.
mti