A Hyundai Motor Company közzétette, hogy az IONIQ 6 elektromos Streamliner modell a WLTP norma alapján egy feltöltéssel 614 kilométert képes megtenni.
Ez a Hyundai Motor Group azon elhatározásának köszönhető, hogy olyan fejlett akkumulátor-technológiát fejlesszen és alkalmazzon, amely stresszmentes vezethetőséget és hosszú hatótávolságot nyújt kuncsaftjai részére. Az IONIQ 6 WLTP norma alapján mért átlagos energia-felhasználása 13,9 kWh/100 km, ami a kapható egyik legtakarékosabb elektromos járművé teszi a némely európai piacokon már az év vége előtt forgalomba kerülő modellt.
„Már az IONIQ 6 fejlesztésének elején azt a célt tűztük ki magunk elé, hogy a szegmens legkiválóbb elektromos hatótávolságával vértezzük fel a modellt.” – mondta Jae Ho Huh, a Hyundai Motor Company Sub-Mid Project Management Center centrumának a vezetője. „Annak érdekében, hogy az elektromosjármű-piac mindenre kiterjedő vezető szereplőjévé váljunk, a lehető legmagasabb szintű elektromos teljesítményt, amellett tulajdonosi élményt kívánjuk biztosítani ügyfeleink részére.”
Az IONIQ 6 E-GMP architektúrája segíti az ügyfelek változatos életvitelét
Az IONIQ 6 szédületes, tisztán elektromos hatótávolsága főleg a Hyundai Motor Group által konkrétan akkumulátoros elektromos járművek részére kifejlesztett elektromos, átfogó moduláris platform (E-GMP) képességeinek, mitöbb az elektromos Streamliner modell különösen alacsony légellenállásának köszönhető. Az E-GMP ideális elektromos hatékonyságot ígér. Patronálja a 800V-os ultragyors töltést, amely esetben mindössze 15 perc alatt akár 351 kilométerre elegendő energiát képes magához venni, és 18 perc alatt 10%-ról 80%-ra tölthető; ezenkívül újabb adapterek vagy másfajta komponensek nélkül alkalmas a 400V-os töltésre is.
Az elektromos Streamliner az E-GMP platform jóvoltából a kategória legnagyobb, 2950 mm-es tengelytávjával büszkélkedhet, mindent összevetve maximálisan képes kielégíteni az ügyfelek elvárásait és igényeit. Az E-GMP jóvoltából az IONIQ 6 négykerekű munkaállomásként vagy hordozható töltőként is szolgálhat, hála az továbbfejlesztett járműből-a-fogyasztóra (V2L) technológiának. Ez kínálja, hogy a felhasználók a gépkocsiról töltsék vagy üzemeltessék hordozható vagy szabadtéri elektromos készülékeiket, vagy olyan, friss felhasználási helyzeteket gondoljanak ki, amelyek megfelelnek multifunkcionális, spontán életvitelüknek.
Mi teszi a Hyundai Motor legkedvezőbb közegellenállási együtthatójú típusává az IONIQ 6-ot?
A Hyundai Motor az aerodinamikai kialakítás és a műszaki tartalom részletekbe menő fejlesztésével maximalizálta az IONIQ 6 hatótávolsága. A 0,21-es közegellenállási koefficiens a legkedvezőbb érték a Hyundai modellpalettáján, és az egyik legkedvezőbb az egész autóiparban.
Az IONIQ 6 áramvonalas kialakítása és eltérő részletmegoldásai – példaként az aktív csappantyú, a kerekeknél kialakított légfüggöny, az integrált hátsó légterelő, vagy a kerékhézag-szűkítő elemek – számottevően javítják a modell aerodinamikai teljesítményét, és a Föld legáramvonalasabb járművei közé emelik azt. A kerékhézag-szűkítők példának okáért csökkentik az első lökhárító és a kerekek közti, üres teret, ezzel rendbe hozza a kerékdobon belüli légáramlás aerodinamikáját. A Hyundainál első ízben alkalmazott megoldás biztosítja az elektromos Streamliner modell részére, hogy ugyanabban az időben kínáljon fokozott rugózási kényelmet, ezenkívül semlegesítse a rövid első túlnyúlásból adódó áramlástani hátrányokat.
„Időt és energiát nem sajnálva terveztük meg az elektromos járművek piacának legtakarékosabb tagját.” – mondta Byung Hoon Min, a Hyundai Motor Company egész járműteljesítmény-fejlesztő centerének vezetője. „Úgy, hogy megkülönböztetett feladatként kezeltük az aerodinamika fejlesztését, megalkottuk a planéta talán legnagyobb hatótávolsággal büszkélkedhető elektromos járművét, ami okafogyottá teszi a hatótávolság miatti szorongást, és ezáltal hozzájárulhat a szegmens gyarapodásához.”