Az elektromos és villamosított hajtások terjedésével a korszerű Kia Niro kézenfekvő megoldást ígér azoknak a vásárlóknak, akik éppen első lépéseiket készülnek megtenni a fenntartható jövő felé vezető úton. Három eltérő, magas hatásfokú villamosított hajtásláncával, magas technikai és technológiai színvonalú felszereléseivel, jellegzetes megjelenésével és ebből származó képességeivel a korszerű Niro mindenki részére legjobb alternatíva, aki nyitni kíván az elektromos és a villamosított járművek felé.
A nagysikerű és a Kia gazdaságos villamosított modelljeinek sorát egykor bevezető első generáció nyomdokain a modern modell mindenre felkészült, köztük arra is, hogy átvegye a vezetést a kompakt crossoverek zsúfolt piacán. Annak érdekében, hogy az újdonság kiemelkedjen a villamosított hajtásláncokkal is kínált konkurensek egyre szélesebb mezőnyéből, a Kia fejlesztői konkrétan arra törekedtek, hogy kompromisszumok nélkül teljesítsék a ma környezettudatos autóvásárlóinak kompakt crossoverekkel szemben támasztott igényeit és elvárásait.
A modern Niro utasterének kialakítása intuitív és kényelemcentrikus. A vezetés kényelmét szolgálja többek között a megerősített hangszigetelés is, amely hatásosan nyeli el a hajtás és a gördülés zajait, pompásan erősítve ezzel az utazás pihentető élményét. A modern Niro 65 mm rel hosszabb elődjénél és tengelytávja is megnyúlt, kereken 20 mm-rel. A tágas és funkcionális kialakítású utastér valamennyi korszerű vásárlói igénynek megfelel, és a fenntartható gyártásból származó anyagok ugyancsak nagymértékben hozzájárulnak a Niro használatából eredő környezeti impulzusok csökkentéséhez.
Magas hatásfokú villamosított hajtásláncok mindenkinek
A hibrid (HEV), plug-in hybrid (PHEV), és tisztán akkumulátoros-elektromos (EV) kivitelben szintén rendelkezésre áll új Niro kínálatában minden vásárló megtalálhatja a szükségleteinek és igényeinek leginkább kedvező változatot.
A korszerű Niro széria fejlesztése esetén a Kia mérnökei és formatervezői azon dolgoztak, hogy tovább javítsák az elődmodell környezetvédelmi mutatóit, a fogyasztás újabb csökkentésével, és a plug-in, mitöbb a tisztán elektromos hajtású változatok emissziómentes hatótávolságának növelésével. Nagyon sok részlet finomítása, és új modern műszaki megoldások bevezetése révén a vásárlók a legkorszerűbb hajtáslánci megoldásokkal találkozhatnak.
A modern Niro hibrid és plug-in hybrid modellváltozataiban a Kia magas hatásfokú, Smartstream sorozatú 1.6 literes, közvetlen befecskendezéses (GDI) szívó benzinmotorja dolgozik, egy sor hatásfokot javító, és vele a fogyasztást is csökkentő műszaki megoldással felszerelve. A nagyobb befecskendezési nyomástól kezdve a motor sűrítési arányának megváltoztatásán, az átalakított sebességváltó áttételezésen, és a modern, alacsony súrlódású golyóscsapágyakon át, egészen az átdolgozott, a kipufogók körül hatásosabb hűtésű hengerfejig jó néhány megoldás szolgálja a lehető legmagasabb mindennapi üzemi hatásfok elérését, és a fogyasztás csökkentését.
A hatásfok újabb javítását célozza a Kia új, második generációs, hatfokozatú duplakuplungos automata sebességváltójának (6DCT) használata is. Pusztán a hátramenet áttételének elhagyásával (valamennyi hibrid Niro a hajtáslánc villanymotorjának forgásirányát megfordítva tolat), 2,3 kilót sikerült megtakarítani autónként, ami egyszersmind 0.62%-os egész fogyasztási hatásfokjavulást is nyújt. A sebességváltó működése ugyancsak sokat finomodott, ugyanakkor gyorsabb kapcsolásaival a vezetés élvezetét is jobban szolgálja elődjénél.
A modern Niro plug-in hybrid akkumulátorának kapacitása nagyobb a korábbinál, 8.9 helyett már 11.1 kWh, ezáltal a tisztán elektromos hajtással megtehető távolság 65 km-re növekedett (WLTP vegyes ciklus, 16 colos kerekekkel), ennyivel akár a napi ingázás is kivitelezhető a benzinmotor beindítása nélkül. A Kia mérnökei az EV üzemmódot is átdolgozták annak érdekében, hogy a pusztán elektromos üzemű hatótávolság a lehető leghosszabb legyen. A Niro plug-in hybridben mutatkozik be a márka rendelhető, 5.5 kW-os, nagyfeszültségű, pozitív hőmérsékleti együtthatójú (PTC) fűtőrendszere, amelyiknek igénybevételével hideg időben figyelemre méltóan megnövelhető az elektromos hatótáv nélküle, hogy mindössze az utastér fűtése érdekében be kellene indítani a benzinmotort. A rendszer önszabályozó kerámia fűtőelemei javítják a fűtés hatásfokát elektromos üzemmódban.
A teljesen elektromos hajtású Niro EV hatótávolsága akár a 460 km-t is elérheti, míg 150 kW-os teljesítményével és 255 Nm forgatónyomatékával minden vezetési helyzetben magabiztosságot ajánl. A Niro EV töltése is villámgyors és ergonomikus, mivelhogy akkuja gyorstöltéssel mindössze akár 43 perc alatt 10-ről 80%-ig telíthető.
High-tech padlólemez, remek flexibilitás
A korszerű Niro a Kia K padlólemezének harmadik generációjára épül, amit jelentőségteljesen átalakítottak a márka mérnökei annak érdekében, hogy a korábbiaknál rugalmasabb alakíthatóságot, nagyobb teljesítményt és magas szintű biztonságot nyújtson. Azon túl, hogy alkalmas és képes a modern Niro három eltérő villamosított hajtásláncának befogadására, okos kialakításával jótékonyan hat az utastér és a csomagtér méreteire, és vele a kényelemre.
Az első utasok 1,028 mm-es fejteret és 1,053 mm hosszú lábteret élvezhetnek, ameddig a hátul ülők fejtere a hibrid és a plug-in hybrid modellekben 1,005 mm-es, a Niro EV-ben ugyanakkor 967 mm. A hibrid és a plug-in hybrid 1,011 mm hosszú, amellett az EV 938 mm-es hátsó lábterével a hátsó utasok helye különösen ergonomikus. A hibrid modellváltozatok csomagterének maximális mérete – a hátsó ülések ledöntése után – 1,445, a plug-in hybrideké 1342, az EV-ké ugyanakkor 1,392 liter. A Niro EV orrában újabb 20 liternyi rakodóhelyet alakítottak ki.
Az élvezetes és közvetlen vezetési benyomás érdekében a modern Niro valamennyi modellváltozatának első felfüggesztése MacPherson szerkezetű, hátul mindazonáltal oldalanként négy-négy lengőkar dolgozik. A kormánymű áttétele ugyancsak új, és közvetlenebb a korábbinál, az első futómű friss, osztott kialakítású toronycsapágyai mindazonáltal lényegesen csökkentik a kormányzási mozdulatok súrlódási ellenállását, és a csillapítási karakterisztikára is jótékonyan hatnak.
A kivételes biztonsági jellemzők kialakítása az egész tervezési folyamat előtérbe állított fontosságú célja volt. Valamennyi modellváltozat karosszériájában többutas energiaelvezető rendszer tereli el az ütközési energiákat az utastér felöl, ugyanakkor a karosszériaszerkezetben az elődhöz képest 22%-kal növekedett a nagy szakítószilárdságú, melegen formázott acélelemek aránya.
Magyarországon a modern Niro a nyár első felében lesz rendelhető.