A Ford ma számottevő előrelépésekről számolt be az elektromos gépkocsik európai jövője tekintetében: a társaság 2024-ig hét új, tisztán elektromos hajtású, egész egészében hálózatba kapcsolható személyautót és haszonjárművet tár a közönség elé, új lendületet adva ezzel a társaság átalakulásának.
A mai hírek előtt pár nappal fedte fel a vállalat, hogy Ford Model e néven megalakított egy új, átfogó üzletágat, amelyiknek feladata az elektromos és hálózatba csatlakoztatott járművek tervezése, gyártása és forgalmazása lesz. A haszongépjárművekre specializált Ford Pro-val egyesült erővel ez a két új vállalati egység határozza ezt követően meg a Ford jövőjét Európában.
„Elégedett vagyok az európai változások lendületével; azzal, midőn egész iparágunkat átformáljuk, hogy jobb, tisztább és digitálisabb járműveket gyárthassunk. A Ford arra törekszik, hogy egész erőbedobással és szélsebesen reagáljon az európai és átfogó igények változásaira,” nyilatkozta Jim Farley, a Ford elnök-vezérigazgatója.
„Így hívtuk életre a Ford Model e vállalati egységet, amely egy startup gyorsaságával, a Fordtól már megszokott színvonalú tervezést és biztonságot kínálva képes létrehozni elektromos járműveket, továbbá csak a Fordra sajátos, csatlakoztatott szolgáltatásokat.”
A Ford azt valószínűsíti, hogy elektromos hajtású személy- és haszonjárműveinek kibővített kínálatával 2026-ra az évi 600 ezer darabos értékesítési eredményt is meghaladja ezt követően az európai piacon. A cég most újra megerősítette, hogy 2023-ra 6 százalékos EBIT rátát kíván elérni Európában. Az európai üzletmenet felpörgetésével a Ford azt a célt tűzte ki maga elé, hogy 2026-ra több mint 2 millió EV-t nyújtson el nemzetközileg, és 10 százalékra növelje korrigált EBIT rátáját.
„Lendületesen menetelünk egy tisztán elektromos hajtású jövő felé, ugyanis ezáltal tudunk megfelelni ügyfeleink mobilitási igényeinek a sebesen átformálódó európai piacon” közölte Stuart Rowley, a Ford Európa elnöke. „Ám mindez nemcsak a társaság jövője folytán kardinális, hanem azért is, mert egyre sürgetőbb feladat, hogy fokozottan törődjünk bolygónkkal, pozitív hatással legyünk a társadalomra, és hogy a Párizsi Éghajlatvédelmi Egyezményben foglaltak alapján csökkenjen a károsanyag-kibocsátás.”
A fenti változások hozzájárulnak a Ford mindenre kiterjedő terveihez, amelyek a széndioxid-kibocsátás tekintélyes mérséklését szolgálják. A cég ma közzétette, hogy 2035-re egész európai járműértékesítésében meg akarja valósítani a nulla károsanyag-kibocsátást, ezenfelül a karbonsemlegességet európai létesítményei, logisztikája és beszállítói működésében.
2024-ig hét új elektromos jármű
A tisztán elektromos hajtású Mach-E sikeresen mutatkozott be múlt évben Európában; idén a Mach-E GT is megjelent a régió piacain, a következő negyedévben mindazonáltal az E-Transit is kapható lesz. A Ford ma hét újabb, tisztán elektromos gépkocsi bevezetéséről számolt be, ezáltal mindjárt három új elektromos személyautó és négy új haszonjármű gyarapítja ezután a márka európai kínálatát.
2023-ban a Ford megkezdi egy tisztán elektromos hajtású személyautó gyártását, és a Kölnben készülő, közepes méretű crossover mellett 2024-ben egy második elektromos modell is megjelenik ezután a németországi üzem termékpalettáján. Ezenfelül 2024-től a társaság legkelendőbb európai személyautójából, a Pumából is készül ezt követően egy elektromos változat a romániai Krajovában.
A Ford az európai haszonjármű-piac éllovasa, és a márka piacvezető helyzetét tovább erősíti, hogy négy új elektromos modell is megjelenik az ikonikus Transit-családban: a új, egytonnás Transit Custom áruszállító és a Tourneo Custom többcélú jármű 2023-ban, sőt még a kisebb, modern fejlesztésű Transit Courier áruszállító és a Tourneo Courier többcélú jármű 2024-ben.
„Ezek a modern elektromos modellek nem kevesebbet jeleznek, mint márkánk egész mérvű megváltoztatását Európában. Modern fejlesztésű, nulla károsanyag-kibocsátású autóinkat már konkrétan egy hálózatba kapcsolt környezethez terveztük, hogy kimagasló felhasználói élményt nyújthassunk vásárlóinknak,” nyilatkozta Rowley.
EV-gyártás és beruházás Kölnben
A Ford ma megerősítette, hogy a Kölni EV Központban készülő első, nagy sorozatban konstruált, tisztán elektromos hajtású modell egy ötüléses, közepes méretű crossover lesz. 2021-ben az SUV-k és a crossoverek 58 százalékot tettek ki a Ford egész személyautó-értékesítéséből a kontinensen, ami közel 20 százalékpont növekedést jelent a 2020-as évhez képest.
A tisztán elektromos hajtású crossoverrel a Ford újabb határokat tör át. Az egy töltéssel akár 500 kilométer megtételére is képes gépkocsit (és a modell nevét) még idén megismerheti a nagyközönség, gyártása ugyanakkor 2023-ban kezdődik.
A cég ma azt is nyilvánosságra hozta, hogy egy második, tisztán elektromos hajtású jármű, egy sportos crossover is készül ezt követően a Kölni EV Központban, mindent összevetve az üzem elektromosautó-termelése hat év alatt 1,2 millió darabra növekedik. A modern elektromos személyautók kölni gyártását várhatóan 2 milliárd dolláros beruházás alapozza meg, amely magában foglalja egy új akkumulátor-gyártó üzemegység felépítését is, ahol az elképzelések alapján 2024-ben kezdődik meg a termelés.
Új vegyesvállalat az európai akkumulátorgyártás kibővítésére
A Ford ambiciózus járművillamosítási tervének támogatására a Ford, az SK On Co., Ltd. és a Koç Holding nem kötelező érvényű szándéknyilatkozatot írtak alá egy új törökországi vegyesvállalat létrehozásáról. A végleges megállapodás későbbi aláírásától függően a három partner azt tervezi, hogy a szélesebb értelemben vett európai régió egyik hatalmas EV-akkumulátorgyártó üzemét építik ezt követően fel.
Az elképzelések alapján Ankara közelében funkcionáló vegyesvállalat magas nikkeltartalmú NMC cellákat konstruál, amelyekből moduláris akkumulátor-egységek állíthatók össze. A termelés az évtized centrumában indulhat, és az éves kapacitás elérheti 30-45 gigawattórát.
A három partner (azonfelül a török kormány) beruházásával létrahozandó akkumulátorgyártó vegyesvállalat termelése egész Európában kézzelfogható előnyt jelent ezután a nagy- és kisméretű haszonjárművek üzemeltetőinek, csökkentve energia- és üzemeltetési költségeket, azonkívül nagy mértékben hozzájárulva a CO -kibocsátás mérsékléséhez.
Az EV-gyártó kapacitás felpörgetése Krajovában
A Ford romániai Krajova gyártóüzemére releváns funkció vár a cég európai elektromos- és haszonjármű-gyártásának tervezett bővítésében.
2024-től az európai vásárlók megrendelhetik a Ford neves kompakt crossovere, a Ford Puma tisztán elektromos hajtású változatát. 2021-ben a Puma volt a márka legnagyobb darabszámban árusított személyautója Európában, és a tisztán elektromos hajtású Puma révén még szélesebb európai vásárlóközönségre számíthat ezt követően a modell, amint 2024-ben beindul a gyártása Krajovában.
Amellett 2023-tól Krajovában kezdik konstruálni a friss Transit Courier haszonjárművet és a Tourneo Courier többcélú kompakt járművet, továbbá tisztán elektromos hajtású változataikat is, amelyek 2024-ben érkeznek.
Az elektromos és haszonjármű-kapacitás újabb növelésével kapcsolatban a Ford ma azt is nyilvánosságra hozta, hogy – a tárgyalásokat és a hatóságok jóváhagyását követően – a Ford Otosan átveszi a krajovai üzem és gyártási üzletág tulajdonjogát. A Ford Motor Company és a Koç Holding vegyesvállalataként funkcionáló Ford Otosan a átfogó autóipar egyik legrégebben funkcionáló és legsikeresebb vegyesvállalata.
„Örülünk a lehetőségnek, hogy tovább bővíthetjük a Koc Holdinggal együttes vállalkozásunkat, sokkal eredményesebben kiaknázva ezzel erőforrásainkat és know-how-nkat Romániában,” nyilatkozta Rowley. „A Ford Krajova mára igazi sikertörténetet írt, és hiszünk abban, hogy még ennél is kiválóbb eredményeket érhet el mindazon jártasság és szakértelem révén, melyet a Ford Otosan szerzett a villamosítás és haszonjárművek területén.”