A Hyundai Motor a 2023-as modellévre modernizálja a díjnyertes IONIQ 5 szabadidőjárművet. A megújuló IONIQ 5 új, 77,4 kWh kapacitású akkumulátorral lép piacra. Ezen túlmenően a modell egy sor olyan új szerepkört biztosít, amelyek még élvezetesebbé teszik a díjnyertes, tisztán elektromos kompakt szabadidőjármű vezetését, az aksi kondícionálástól kezdve a kamera alapú visszapillantó tükrökig.
A Hyundai IONIQ 5 2021 februárja óta kapható az egész világon. A Hyundai Motor Group konkrétan akkumulátoros elektromos járművekhez tervezett E-GMP (elektromos, mindenre kiterjedő moduláris platform) padlólemezére épülő első modellként az IONIQ 5 a sajtó és a vásárlók között ugyancsak népszerűnek bizonyult. Az IONIQ 5 2021-ben több szakmai díjban részesült, Európában több mint 30 első helyezést – például a rangos Év Német Gépkocsija díjat – zsebelhetett be. Mindemellett a modell bejutott a 2022. Év Európai Gépkocsija díj döntőjébe is.
„Az IONIQ 5 roppant módon sikeresnek bizonyult a bevezetése óta eltelt 12 hónapban, értékesítési és márkaépítési szempontból ugyanúgy.” – mondta Andreas-Christoph Hofmann, a Hyundai Motor Europe marketingért és termékekért felelős alelnöke. „A szegmensben egyre erősebb a verseny, így a Hyundai modernizált termékekkel és funkciókkal igyekszik megőrizni az autóiparban megszerzett technológiai vezető szerepét.”
A megújuló IONIQ 5 első ízben áll rendelkezésre kamera alapú digitális belső és külső visszapillantó tükrökkel. A digitális belső visszapillantó tükör (DCM) akadálytalan panorámaképen jeleníti meg a jármű mögötti régió képét, ezáltal biztosítva ideális látási viszonyokat. A DCM rendszer kamerája az IONIQ 5 hátsó légterelője alatt helyezkedik el.
A Hyundai tisztán elektromos kompakt szabadidőjárművének a modernizált kiadása digitális külső visszapillantó tükrökkel (DSM) is rendelhető. A koreai kivitelű IONIQ 5 modellekhez már most szintén rendelkezésre áll, ultramodern szerepkört most első ízben ajánlja Európában a Hyundai Motor Group. A DSM révén kevesebb lesz a jármű légellenállása, és minden helyzetben, akár rossz időben is tiszta képet nyújt a jármű mögötti területekről.
A korszerű akku kondicionáló szerepkör képessé teszi az IONIQ 5-öst arra, hogy menet közben önműködően úgy szabályozza az akku hőmérsékletét, hogy az a töltőponthoz érve a töltéshez ideális szintre kerüljön. Ez hideg időben kedvezőbb töltési teljesítményt idéz elő. A szerepkör önvezérelten működésbe lép, amint a felhasználó egy töltőpontot ad meg úti célként az online útvonaltervezés szerepkört alkalmazó fedélzeti navigációs rendszerben.
Az elöl és hátul hasonlóképpen alkalmazott okos frekvencia-csillapító rendszer (Smart Frequency Dampers, SFD) jóvoltából javulnak a futómű-reakciók, ami komfortosabb rugózást nyújt.
Ami a megjelenést illeti, a megújuló IONIQ 5 új dizájn-kombinációkat ad. Például megjelennek a kínálatban a fekete dekorelemekkel díszített, festetlen fekete lökhárítók; ezekhez projektoros LED világítás társul.
A megújuló IONIQ 5 2022 második felétől áll rendelkezésre Európában.