A MINI oxfordi gyárának szakavatott mérnökei tradicionális köntösbe csomagolták a vezetés hosszútávon fenntartható élményét. Az elektromos motorral szerelt hagyományos Mini a szokásos értékeket meghatározó technológiával egyesíti – ezenkívül mindezt a gazdasági körforgás jegyében.
Ha Alec Issigonis ma tervezné a hagyományos Minit, azt nagy valószínűséggel elektromos motorral tenné. Ugyanis a minél alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás és a lehető legkisebb alapterületen kínált vezetési benyomás már a kategóriateremtő kisautó bemutatásakor, 1959-ben is a tradicionális Mini két legfőbb erényének számított. Az angol prémiumgyártó tervezőmérnökei ma is hűen ragaszkodnak Alec Issigonis leleményes helykihasználást és gokartos vezetési élményt éltető vezérelveihez, a MINI Recharged projekt mindazonáltal arra is mindent elsöprő lehetőséget teremtett, hogy a hagyományos Mini sikertörténete a XXI. században fenntartható módon folytatódjon.
Úgy, hogy a tradicionális Minibe tisztán elektromos hajtáslánc-technológiát szereltek, a MINI mérnökei korszerű technológiával ruházták fel a márka szokásos értékeinek hamisítatlan jegyeit. Az elgondolás már azelőtt megszületett, hogy az angol prémiumgyártó a MINI Cooper SE (vegyített energiafogyasztás (WLTP): 15,2 – 17,6 kWh / 100 km; vegyített károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km) képében prezentálta volna első tisztán elektromos meghajtású modelljét: a MINI már a 2018-as New York-i Internacionális Autószalonon reflektorfénybe gurította az egyetlen, tisztán elektromos hajtáslánc-technológiával szerelt tradicionális Minit. A kivételes kisautó úgy pozitív fogadtatásban részesült, hogy a MINI oxfordi gyárának szakavatott mérnökei dolgozni kezdtek a tradicionális Mini utólagosan megrendelhető és beépíthető, emisszió-mentes hajtáslánc-technológiájának kifejlesztésén.
Hogy a márka által fémjelzett gokartos vezetési benyomás tisztán elektromos hajtással is megmaradjon, a hagyományos Mini eredeti benzinmotorját haladó szellemű elektromos motorral helyettesítették. Mivel viszont a történelmi örökségek gondos megőrzése a MINI Recharged projekt egyik fő vezérelve, így a tervezőmérnökök minden átalakítást és pótlólagos módosítást úgy váltottak valóra, hogy azok bármikor visszaalakíthatók legyenek. A tisztán elektromos hajtáslánc-technológiával felszerelt tradicionális Mini eredeti állapotba történő visszaállítása ezáltal később bármikor lehetséges. A korszerű módosítás alatt a mérnökök megjelölik és kényesen ápolva raktározzák a tradicionális Mini eredeti erőforrását, hogy ha tulajdonosa később úgy dönt, megint beépíthető legyen és elsőrangúan működjön.
„A projekten dolgozó mérnökök egyidejűleg őrzik a tradicionális Mini hamisítatlan jegyeit és ígérnek a rajongóknak tisztán elektromos menetteljesítményt. A MINI Recharged projekt társítja a márka múltját és jövőjét” – hangoztatta Bernd Körber, a MINI márka vezetője.
A MINI Recharged projekt ugyanakkor azt is jelenti, hogy a tradicionális Mini élettartama fenntartható módon, évtizedekkel kitolható. A modell úgy kezdhet új életet és ismertetheti meg tulajdonosával a jövő technológiai innovációit, hogy közben szeretett értékeit is maradéktalanul megőrzi.
Az kapacitás egy haladó szellemű elektromos motor, amely szakadatlan képes leadni 90 kW maximális teljesítményét és mindent összevetve nagyjából 9 másodperc alatt gyorsítja fel a tradicionális Minit álló helyzetből 100 km/órás sebességre. A működéséhez létfontosságú energiát egy nagyfeszültségű aksi raktározza, amely akár 6,6 kW teljesítménnyel is tölthető és egy feltöltéssel csaknem 160 kilométer tisztán elektromos hatótávolságot ajánl. Sőt mi több, a mérnökök a MINI Recharged projekt minden utólagosan átalakított, tisztán elektromos meghajtású hagyományos Minijének műszerfalát is úgy formálják át, hogy a hagyományos műszerek a sebességet, a hajtáslánc hőmérsékletét, az éppen aktuális sebességi fokozatot és a tisztán elektromos hajtáslánc-technológia hatótávolságát mutassák.
A MINI Recharged projekt rajongói merőben új vezetési élményt élhetnek át: hozzávetőleg hangtalan hajtáslánc-technológia azonnali gyorsulást kínál, a károsanyag-kibocsátás nélkül közlekedő kisautóval ugyanakkor a nagyvárosok emisszió-mentes, úgynevezett „zöld zónáiba” is begurulhatnak. A tisztán elektromos meghajtású hagyományos Mini ezáltal példaként nélküle hajthat végig és pózolhat Londonban az Oxford Street és a Piccadilly Circus látnivalói közt, hogy azért tulajdonosa bármiféle díjat fizetne. A hagyományos Mini módosítása után mindemellett új vizsgáztatási és forgalomba helyezési eljárásra sincs szükség.
A MINI Recharged projekt kiválóan beleillik az angol prémiumgyártó jövőbe vezető stratégiájába, melynek egyik meghatározó alappillére a gazdasági körforgás. A projekt égisze alatt nincs szükség új gépkocsik legyártására, ugyanis a mérnökök már létező, szeretett modelleket formálnak át. A hagyományos Minik ezáltal új, hosszútávon fenntartható életet kezdhetnek. Az angol prémiummárka használói napjainkban már minden ötödik új MINI modellt hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiával rendelik meg, a MINI Recharged projekt mindazonáltal most már arra is esélyt kínál, hogy a márka tradicionális értékrendjét övező szenvedély a következő években is tovább éljen.
A tradicionális Mini páratlan megváltoztatását csupán az Egyesült Királyságban végzik a MINI szakavatott mérnökei. Az összes átalakított modell sajátos sorszámot kap, az egyediség megőrzése érdekében. „A személyre szabhatóság a MINI Recharged projekt jelentős alappillére. Régóta készültek jellegzetes tradicionális Minik, kerekeken guruló vérbeli műalkotásokként. A következő években mindent összevetve a MINI Recharged projekt égisze alatt is tervezünk hamisítatlan együttműködéseket, világhírű művészeknek biztosítva lehetőséget arra, hogy egyedileg tervezett hagyományos Mini modelljeiken is kifejezhessék kreativitásukat” – mondta Sebastian Beuchel, a MINI átfogó márkamenedzsmentjének vezetője.