Az új év kezdetén az autós szakma képviselői hagyományosan a North American International Auto Show-n (NAIAS, Észak-Amerikai Nemzetközi Autókiállítás) találkoznak Detroitban. A Volkswagen márka idei szereplésének középpontjában a markáns Cross Coupé GTE áll. Az ötszemélyes SUV-tanulmány világpremierjével a wolfsburgi autógyártó újabb kitekintést nyújt a legújabb szabadidőautó-családjára, amelyet első ízben láttak el sportos, ugyanakkor takarékos V6-os plug-in hibrid hajtáslánccal.
Nagyfokú hatékonyságot és erőteljes dizájnt egyesít a „Grand Pacific-gleccser” kék árnyalatra fényezett Cross Coupé GTE. Mindez különösen külső formatervében érhető tetten, amelyet a hosszú motorházfedél precíz élei és az igen magas frontrész jellemeznek. A jármű sziluettjét a jócskán hátratolt A-oszlop, valamint a markánsan meredek szögű C-oszlop határozza meg. Ezek a részletek is jól mutatják, hogy a jármű megjelenésének fókuszában a sportos exkluzivitás áll, de egyúttal kihangsúlyozzák a nagy szabadidő-autó robusztusságát is.
Az új formanyelvezet a Cross Coupé GTE utastérben is visszaköszön: a következetesen vízszintes elrendezésű műszerfal jól átlátható, nagyvonalú és egyúttal progresszív atmoszférát teremt. A fuga nélkül beépített képernyők és króm elemek az interaktív gesztusvezérlés jóvoltából az információ és a kezelés minőségének új dimenzióját nyújtják. Az ülések kétszínű nemes nappa bőr kárpitozással készültek. Vizuálisan a sötétebb „Tintakék” árnyalat emeli ki a kényelmes sportülések jó oldaltartását, míg az ülések középső része perforált bőrből készült. Az első fejtámlák hátsó részén tartókat alakítottak ki tabletek számára. A Volkswagen „Media Control” alkalmazás segítségével a hordozható eszközök vezeték nélküli hálózaton keresztül elérhetik az infotainment rendszer különböző funkcióit.
A SUV-koncepció hajtásáról egy 3,6 literes, V6-os benzinmotor és két elektromos motor gondoskodik. A hathengeres közvetlen befecskendezéses (FSI) erőforrás 206 kilowatt (280 lóerő) teljesítményt ad le, legnagyobb forgatónyomatéka 350 newtonméter. Az elektromos motorokat 40 kW és 220 Nm, illetve 85 kW és 270 Nm jellemzi. A teljes rendszerteljesítmény 265 kilowatt (360 lóerő). Amennyiben a rendszer teljes potenciálját kihasználják, akkor az akár 209 km/h tempóra is képes Cross Coupé GTE 6,3 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 60 mérföld/óra (97 km/h) sebességre. A „kardánalagútba” telepített lítium-ion akkumulátornak (14,1 kWh kapacitás) köszönhetően a Cross Coupé GTE akár 32 kilométert is megtehet tisztán elektromos üzemmódban.
GTE-kapcsoló segítségével válthat a vezető a GTE-üzemmódba, így keltheti életre a tanulmány kiemelkedően agilis oldalát. A gázpedál, a váltó és a kormány ilyenkor még sportosabban reagál utasításaira. Ezenkívül a GTE-profil aktiválása esetén az FSI és az elektromos motorok gyorsításnál együtt dolgoznak a teljes rendszerteljesítmény és -forgatónyomaték elérése érdekében.
A Cross Coupé GTE tanulmány – a korábban szintén Detroitban bemutatott Cross Blue után – egy újabb kitekintést nyújt a Moduláris Keresztmotoros Padlólemezre (Modularer Querbaukasten – MQB) épülő új, közepes méretű SUV-családra. A Cross Blue koncepción alapuló sorozatgyártású modell a Volkswagen chattanoogai gyárában készül majd, bemutatója a következő évben várható.
(forrás: Volkswagen)